רואי חשבון יוכשרו לתפקידי הגנת סייבר

זאת, במסגרת שיתוף פעולה בין לשכת רואי החשבון בישראל למערך הסייבר הלאומי

הגנת סייבר - גם לרואי החשבון. צילום אילוסטרציה: BigStock

מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה מעמיד לרשות לשכת רואי החשבון בישראל כלים להגנת סייבר. זאת, במסגרת שיתוף פעולה בין שני הגופים, שעליו הוכרז באחרונה.

כחלק מהמיזם, המערך העביר לחברי הלשכה כמה כלים בתחום הגנת הסייבר, כגון תורות הגנה, הדרכות, מודעות ומערכות להערכת סיכונים. כמו כן, שני הגופים יקדמו תכנית להכשרה מקצועית של רואי חשבון בתחומי הסייבר, במטרה לחזק את היכולות וההבנה של חברי הלשכה בתחום. ההכשרה תיעשה בתאימות למתודולוגיה הלאומית לתחום.

לשכת רואי החשבון ומערך הסייבר מגבשים בימים אלה תהליך כולל ליישום שיתוף הפעולה, ובכלל זה קורסי הכשרה לרואי חשבון לתפקיד בודק סייבר מוסמך. הכוונה היא להפוך את רואי החשבון לפונקציה שמשמשת גורם בקרה ארגוני להתמודדות עם איומי הסייבר בו ובשרשרת האספקה. לשם כך הם יעברו הכשרה ייחודית על אתגרי הארגונים בתחום ההגנה.

"שיפור רמת ההגנה בקרב רואי החשבון"

לדברי רפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי, "באמצעות שיתוף הפעולה אנחנו שואפים לשפר את רמת ההגנה בקרב קהל יעד זה, כדי שרואי החשבון ולקוחותיהם יהיו מוגנים מפני מתקפות סייבר".

עוד ציין פרנקו כי בישראל יש 30 תשתיות מדינה קריטיות שאותן מנחה המערך ועשרות נוספות של תשתיות חיוניות שאותן הוא מכווין. במסגרת זו, אמר, המערך הקים עד כה 21 יחידות במגזרים השונים, על מנת להביא להתמחות בהגנת סייבר על פי מגזרי הפעילות השונים.

רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון בישראל, ציינה כי "לנו, רואי חשבון המייצגים ומלווים עסקים, וכמי שאמונים על תהליכי ביקורת וביקורת פנימית, יש אפשרות להעביר לכלל החברות והארגונים בישראל את חשיבות נושא הגנת הסייבר. נוכל להעלות למודעות את האיומים, לצד האפשרויות והכלים להגנת סייבר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לאה גולדשטיין עזריה

    הייתי שמחה "לקפוץ על העגלה" שיוצאת לדרך. ללמוד ולקבל הדרכה בנושא הזה.

אירועים קרובים