חשבון הטוויטר של נינג'ה – סטרימר משחקי פורטנייט המפורסם – נחטף

ההאקרים עשו שימוש בחשבון הרשת המצייצת, שאחיו עוקבים 5.5 מיליון גולשים, בכדי לקדם חשבונות שלהם ו"ללכלך" על שחקנים מפורסמים אחרים, כביכול בשמו ● לאחר שהדברים שבו לתיקונם הכין כוכב Fortnite סרטון מצחיק שלעג על החוטפים

עדיין קל לפרוץ לשבונות ולהפר את הכניסה לטוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

טיילר "נינג'ה" בלווינס הוא הסטרימר המוביל של משחק הווידיאו הפופולרי פורטנייט. ככזה הוא זוכה לעוקבים רבים ולהתעניינות גבוהה, ואלו הפכו אותו למושא של תקיפות סייבר.

אתמול (ש') נחטף חשבון הטוויטר שלו, שאחריו עוקבים 5.5 מיליון בני אדם, כשההאקרים משתמשים בו לצורך פרסום ציוצים שונים כאילו נינג'ה הוא מי שעומד מאחוריהם.

כחלק ממעלליהם, התוקפים אפילו ניסה לסחוט את אשתו של נינג'ה ואת שותפתה העסקית, ג'סיקה בלווינס, ואולם ללא הצלחה. השותפה צייצה שהפורצים והאיומים שלהם "לא שרדו יותר מחמש דקות".

ההאקרים מילאו את ציוציהם מהחשבון החטוף במבחר הודעות פוגעניות למדי, שכוונו אל מתחריו בתחום הסטרימיניג והגיימינג, טרנר טני המכונה Tfue, ודניאל קים הידוע ברשת כ-KEEMSTAR

בציוצים מחשבונו של השחקן הכוכב של פורטנייט ביקשו ההאקרים מעוקביו לעקוב גם אחרי חשבון ספציפי, ואז התקדמו להודעות הגסות כנגד הוולוגרים האחרים, שקשורות בעיקר למאבקי הפופולריות בין מפורסמי הרשת האמריקנים. בגדול, ההאקרים ביקשו מ-Tfue, כאילו היה זה נינג'ה שכתב, להילחם ולהעליב את הופעתו של KEEMSTAR.

אחרי שהגיימר המקצוען והאהוד על שחקני Fortnite החזיר את חשבון הטוויטר לידיו, הוא חגג את ההשתלטות בחזרה על ממלכתו באמצעות העלאת סרטון וידיאו שבו לעג לטרולים שניסו לפגוע בו.

לסרטון הקצרצר שהעלה הוצמד הציוץ: "האקרים בטוויטר אתם שוב, ברצינות, עם אותו תסריט בכל פעם. חזרנו". בקליפ הסטרימר בן ה-28 לעג לדרך שבה ניסו ההאקרים לקדם אחרים באמצעות הדף שלו עם הסקיפט השבלוני שכביכול מאפיין מהלכים כאלו, ואמר בנוסח המקובל: "יו, אחי! הכנס כאן ציוץ לא רלוונטי! הכנס כאן ציוץ גזעני!"

לפי Engadget, התגובה של הסטרימר הגיונית ומתבססת על כך שזוהי אכן לא הפעם הראשונה שנינג'ה נכווה מהאקרים בסגנון דומה. ביולי 2019 נחטף חשבון האינסטגרם שלו, והפורצים קידמו דרכו תשורות מזויפות.

נינג'ה הוא פשוט יעד בפרופיל גבוה של האקרים, כמו גם של יריבים אונליין, אבל יש גם דמויות אחרות וגופים, שמושכים פעילות האקרית דומה, משלל סיבות שונות ומשונות. בתחילת החודש, חשבונותיהם הרשמיים של פייסבוק, מסנג'ר ואינסטגרם – שבבעלות פייסבוק – ברשת החברתית המצייצת נפגעו על ידי OurMine. קבוצת ההאקרים לקחה את האחריות למעל על ידי שליחת ציוץ מהחשבונות הפרוצים. בכך חזרה למעשה OurMine לזירה האהובה עליה, טוויטר, שבה כבר פעלה בעבר היותר רחוק. הקבוצה פרצה ב-2016 לחשבונות של מגה-בכירים רבים מעמק הסיליקון בטוויטר, ביניהם: המנכ"ל בכבודו ובעצמו ג'ק דורסי, סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, ומארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק. לדברי ההאקרים של הקבוצה הם בסך הכל פורצים לחשבונות מפורסמים כדי להתריע על חולשת המערכת, וככל הנראה על הדרך בכדי לקדם אבטחה הדוקה בהרבה שהם מציעים כשירות.

בכל מקרה, הדברים שחוו נינג'ה ויתר הנפגעים מדגישים בעיקר עד כמה קל עדיין, יחסית, לפרוץ ולהשתלט על חשבונות ברשתות החברתיות, אפילו כאשר בעליהם ככל הנראה מתייחסים ברצינות לאבטחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים