החשבונות הרשמיים של פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר בטוויטר – נפרצו

טוויטר אישרה את הדברים ביום ו' ודובר מטעמה כתב בהודעת דוא"ל לתקשורת כי החשבונות נפרצו דרך פלטפורמה של צד שלישי ● קבוצת ההאקרים OurMine היא שעומדת מאחורי הפעילות בזירה האהובה עליה

אלגוריתם מוטה. טוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

חשבונותיהם הרשמיים של פייסבוק, מסנג'ר ואינסטגרם – שבבעלות פייסבוק – בשירות המתחרה, טוויטר, נפגעו בסוף השבוע על ידי OurMine. קבוצת ההאקרים לקחה את האחריות למעל על ידי שליחת ציוץ מהחשבונות הרשמיים הפרוצים. 

בכך חזרה למעשה OurMine לזירה האהובה עליה, טוויטר, שבה כבר פעלה בעבר היותר רחוק. הקבוצה פרצה ב-2016 לחשבונות הטוויטר של מגה-בכירים רבים מעמק הסיליקון, ביניהם: מנכ"ל טוויטר בכבודו ובעצמו ג'ק דורסי, סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, ומארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק. בעבר ההרבה יותר קרוב לקחה OurMine אחריות על הפריצה לליגת הפוטבול האמריקנית, ה-NFL והדבר קרה בחודש שעבר. כלל הפריצות של הקבוצה הסתכמו במסר דומה שפורסם על ידי OurMine בחשבונות הנפגעים, ובו טענה כי כל כוונת הפורצים היא רק להושיט לנפרצים עזרה בנוגע לביטחונם.

לפי הדיווחים, בזמן הפריצה הנוכחית הייתה לפייסבוק גישה לחשבונות, אבל היא בכל זאת התקשתה למחוק ציוצים שפרסמו ההאקרים. ג'יין מנצ'ון וונג, חוקרת האפליקציות, תיעדה את משחק ה'חתול ועכבר' הזה, שלפי הדיווחים נמשך כ-30 דקות לפני נעילת החשבון.

בהמשך שלחה טוויטר הצהרה המאשרת כי החשבונות נעולים, ואמרה שהיא עובדת על שחזור הגישה אליהם. "ברגע שהתוודענו לנושא, נעלנו את החשבונות שנפרצו ועובדים בצמוד עם השותפים שלנו בפייסבוק בכדי לשחזר אותם", צייצה הרשת החברתית שנמצאת תחת שרביטו של דורסי. בהמשך פירסמה פייסבוק ציוץ ובו בישרה לעולם כי חשבונה בטוויטר כבר "מאובטח ומשוחזר".

על פי הדיווחים, ההאקרים הצליחו גם לפרוץ לחשבונות של אינסטגרם דרך הגישה לחשבון של הענקית ממאנלו פארק בטוויטר, כך טוען The Verge. בדומה לכך, ההאקרים קיבלו גישה גם לחשבון של המסנג'ר – שירות של פייסבוק.

גם במקרים האחרונים, כמו בעברה המהולל של OurMine, נראה כי ההאקרים בסך הכל קידמו את שירותי האבטחה שלהם, ולא הייתה להם כל כוונה זדונית מלבד להטריל את המנגנון ולהראות שהחשבונות בטוויטר אינם מאובטחים מספיק.

פייסבוק פרסמה הודעה רשמית המאשרת את הפריצה, אך לא חשפה את הפרטים הקשורים באירוע.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים