אפל מנסה לעצור מכירת ספר, שלכאורה חושף סודות שלה

הספר, App Store Confidential, נכתב על ידי עובד אפל לשעבר, ולדברי מחברו, הוא הראה את כתב היד לחברה לפני הפרסום ● אפל: "אנו מצטערים על עובד אפל הוותיק שהפר את יחסי העבודה שלנו, ופעולותיו לא הותירו לנו ברירה אחרת חוץ למסיים את העסקתו"

החברה שלחה מכתב התראה למחבר הספר, מנהל App Store לשעבר, שכתב ופרסם ספר חדש, בשם App Store – Confidential, בטענה כי המחבר חושף סודות מסחריים של החברה.

הספר, שנכתב בשפה הגרמנית, פורסם אתמול בגירסה דיגיטלית ובגירסה מודפסת, וכתב אותו טום סדובסקי, שהיה מנהל ה-App Store של גרמניה, אוסטריה ושווייץ מ-2014 ועד דצמבר 2019. בספרו, סדובסקי מספר על עבודתו באפל, כולל מפגשים עם המנכ"ל, טים קוק.

החברה טוענת כי סדובסקי הפר את תנאי העסקתו בכך שהוא חושף סודות מסחריים… בעלי ערך כלכלי משמעותי".

אפל שלחה את המכתב למחבר ולמו"ל שלו, Murmann Verlag, ודורשת מהם להפסיק את הפצת הספר לחנויות, לאסוף בחזרה את כל העותקים שכבר הופצו ולהשמידם, כולל את כתב היד, אך שניהם מתנגדים לכך ולא פעלו לפי דרישת אפל.

הספר, דרך אגב, מוצע למכירה באתר אמזון הגרמני תמורת 13.99 דולר לגירסת הקינדל ו-21.84 דולר בגירסה מודפסת.

בתגובה לבקשת התקשורת, הגיבה אפל לידיעה ואמרה, כי "מתמיד קידמה אפל פרסום חופשי ותמכה במחברים מכל הסוגים. אנו מצטערים על עובד אפל הוותיק שהפר את יחסי העבודה שלנו, ופעולותיו לא הותירו לנו ברירה אחרת חוץ למסיים את העסקתו – החלטה שנעשתה בהסכמת מועצת העובדים. כל העובדים צריכים שיהיו להם ציפיות הגיוניות שנוהגי העבודה שלהם יישמרו חסויים".

מהתגובה של אפל עולה, כי החברה פיטרה את סדובסקי בשל כוונותיו לפרסם את הספר בניגוד להסכמת החברה, או אולי משום שעשה זאת מבלי לפנות לצינורות המקובלים של החברה.

בראיון לדר שפיגל, אמר סדובסקי, כי הראה את כתב היד של הספר לאפל לפני פרסומו. עוד הוסיף, כי הוא חש שהספר יועיל לאפל יותר מאשר יזיק לה, וכי הוא מופתע מתגובת החברה לפרסומו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים