הלך לעולמו ממציא ה'קופי-פייסט' לארי טסלר

אם אתם פעילים ברשתות החברתיות, בוודאי כבר נתקלתם בספק-מחווה-ספק-הלצה הקשורים לאירוע כשגולשים רבים הופכים את ההודעה על מותו לוויראלית באמצעות פעולת העתק-הדבק

קופי-פייסט - פקודה שעשתה את העבודה קלה בהרבה. צילום אילוסטרציה: BigStock

לארי טסלר, מדען המחשבים שהמציא את הפקודה העתק-הדבק, שאפילו דוברי עברית נוהגים לכנותה בלועזית קופי-פייסט, נפטר השבוע, כך דיווחו כלי התקשורת בארה"ב. טסלר הלך לעולמו השבוע (ב') בגיל 74 וסיבת מותו לא ידועה.

טסלר היה בוגר אוניברסיטת סטנפורד, שהתמחה באינטראקציה בין אדם למחשב. על פי The Verge וקורות חייו, הוא הצטרף למרכז המחקר פאלו אלטו (PARC) של זירוקס בשנת 1973, שם פיתח את הפקודות גזור, העתק והדבק, שהפכו מאז לאמצעי בסיסי בתפעול מערכות המחשב.

על פי הדיווחים, פקודות ההעתקה, החיתוך וההדבקה נוצרו בהשראת עריכה מסורתית מימי העבר, שכללה בעיקר חיתוך פיזי של חלקים מטקסט מודפס, ותיקונם במקום אחר באמצעות הדבקתם בו.

זירוקס צייצה בטוויטר מילות פרידה מהמדען והממציא, וכתבה כי ההמצאות המהפכניות שלו הקלו על העבודה של כולנו.

הרשתות החברתיות בארץ ובעולם הוצפו בספק-מחווה-ספק-הלצה הקשורים למותו, כשגולשים רבים הופכים את ההודעה על פטירתו בנוסח "הלך לעולמי לארי טסלר, האיש שהמציא את הקופי פייסט" לוויראלית באמצעות פעולת העתק-הדבק.


טסלר, שנולד בברונקס בניו יורק בשנת 1945, עבד אצל ענקיות טכנולוגיה רבות. לאחר כהונתו המוצלחת ב-Xerox, הוא נשכר על ידי
סטיב ג'ובס בכדי לעבוד באפל – ובילה 17 שנה בחברה, בה התקדם והפך למדען הראשי. באפל הוא היה מעורב, לפי רשת CNET, בתכנון ממשק המשתמש של ליסה, מקינטוש וניוטון, מחשב כף יד ראשוני, שהיווה למעשה הקדמה ל-iPhone.

טסלר עזב את אפל בשנת 1997 והצטרף לאמזון כסגן נשיא. בהמשך הוא הפך לראש מחלקת מחקר ופיתוח של חווית המשתמש בשורות הענקית מסיאטל.

המדען המנוסה עבד גם עבור חברת הסטארט-אפ סטייג'קאסט וחברת המידע לגנטיקה אישית 23andMe. על פי פרופיל הלינקדאין שלו, בזמן האחרון הגדיר עצמו כיועץ בסמי-גמלאות והתגורר באזור המפרץ בסן פרנסיסקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים