האם הייתה התערבות זרה בבחירות? בישראל ביתנו טוענים שכן

ח''כ עודד פורר, יו"ר הסיעה, התלונן במשטרה על קמפיין תעמולה שקרי שמופץ במדיה החברתית ● הוא ציין כי תכני התעמולה הופצו משרת הממוקם ברוסיה והקמפיין מנוהל על ידי חברה רוסית

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו). צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, הגיש הבוקר (ג') תלונה במשטרה על הפצת תכני תעמולה "שקריים וקשים" ברשת נגד המפלגה. בתלונתו כתב ח"כ פורר כי "התעמולה הופצה ברשתות החברתיות, תוך שימוש בחברות קש ממדינות זרות".

לדבריו, "הפעילות נגד מפלגת ישראל ביתנו מבוצעת בעיקרה על ידי הפעלת צי של בוטים, והדבר נעשה בסיוע של חברה זרה, הממוקמת ברוסיה". הוא ציין כי התעמולה האסורה נאמדת בעלות של עשרות אלפי שקלים בחודש, מה שמציף את התהייה מיהו הגורם המממן את הפעילות הרשתית. הכספים, כך טען, "הועברו באמצעים אנונימיים, כדי להסוות את התשלום".

על פי ח"כ פורר, "בין השאר, הפעילות כללה הפעלת אתר בשם 'סכנה מביתנו', שנהג להכפיש את העלייה מברית המועצות לשעבר, בתואנה שמרבית העולים הם מהגרים. התכנים של האתר הופצו באופן מאורגן בקבוצות ווטסאפ, ברשתות חברתיות ובאופן ממוקד לישראלים דוברי רוסית".

לדבריו, "חברת סייבר ששכרה ישראל ביתנו, המורכבת מבכירי מערכת הביטחון, הבהירה בפנינו כי מדובר בעבודה מקצועית, תוך ניסיון לטשטש עקבות".

ח"כ פורר הזכיר כי "תעמולה אנונימית אסורה לפי החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ממערכת הבחירות לכנסת ה-21 והמפר את חוק הבחירות (דרכי תעמולה) וכל העובר עליו נתון לסנקציות פליליות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שקר אין לו רגלים

    מדובר באתר ישראלי אם אנשים אמיתים אבל אצל ליברמן כל מי שאינו אנטישמי היא בוט

אירועים קרובים