נשים ומחשבים: שני ג'ימי פורת, נטורל אינטליג'נס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שני ג'ימי פורת, מובילת קבוצת אופטימיזציית מוצר, נטורל אינטליג'נס.

שם ותפקיד: שני ג'ימי פורת, מובילת קבוצת אופטימיזציית מוצר, נטורל אינטליג'נס.

אני מנהלת שלושה צוותים – שניים מתעסקים באופטימיזציה של האתרים שלנו (זה אומר איתור של הזדמנויות עסקיות, כשלים עסקיים והטמעה של כלים מוצריים לשיפור הביצועים והרווחים של האתר), והשלישי נקרא פרודקט אופריישנס (product operations) שמתפעל את כל האתרים בייצור ואחראי בפועל על כל השינויים והטסטים שעושים באתר.

ותק בתפקיד: מדובר בתפקיד חדש בחברה, שנולד בעקבות שינוי במבנה הארגוני שעברנו לפני שלושה חודשים. בעקבות השינוי הארגוני השתנה גם מבנה והאחריות של צוותי המוצר.

תפקידים קודמים: יצא שבמהלך הלימודים התפנתה משרה חלקית בתור בודקת תוכנה בנטורל אינטליג'נס, שאז מנתה כ-60 אנשים. לשמחתי הם קיבלו אותי, ומאז אני שם כבר שש שנים. בתחילת דרכי ניהלתי את התפעול וה-QA של האתרים. עם השינוי הארגוני שהחברה עברה מוניתי להוביל את האופטימיזציה של המוצר והתוכן. הצוותים שלי, המונים כ-15 אנשים, מטמיעים את הכלים החדשים שפותחו באתרים נוספים באמצעות A/B testing על בסיס היפותזות הנתמכות בדטה.

השכלה/ שירות צבאי: תואר בתקשורת בעיתונות. קצינה בצה"ל, סרן במילואים.

במקביל, אני משמשת כיו"רית עמותת חו"ף, עמותת חולים למען חולי פיברוזיס ריאתי בישראל.

משפחה : נשואה באושר ומצפה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

במהלך הלימודים התחלתי בנטורל אינטליג'נס במשרה חלקית, שלא הצריכה ניסיון וידע קודם, אבל כן דרשה לקיחת אחריות, יכולות של לימוד עצמי וכמובן אחריות על תהליך הלמידה והירידה לפרטים. בתחילת הדרך, ראיתי במשרה כמשרה זמנית אך ככל שעבר הזמן התאהבתי במקום העבודה ובעיקר באנשים, שסייעו לי במיקוד ובתהליך הלמידה. במקביל, למדתי בעצמי את התחום ואת התפקיד – למדתי הרבה מקולגות, שמיעת פודקאסטים רלוונטיים ועוד.

גדלתי למשרה מלאה ב-QA, מנהלת פרויקטים, ואז מנהלת צוות של תפעול המוצר, שבהמשך הפך להיות ניהול קבוצה של ניהול המוצר ו-QA.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

למזלי, לא יצא לי לחוות אפליה במקום העבודה באופן אישי, אך אני שומעת לא מעט מחברות ומקבוצות שונות שאני חברה בהן על אפליה נגד נשים. האפליה מתחילה כבר בשערי הכניסה לעולם הקריירה, כאשר שאלות הנוגעות לפן האימהי ושילוב עולמה של האישה כאימא וכעובדת מהוות גורם במיון ובשיבוץ שלה – וזה הנושא שהכי מעסיק אותי בהקשר זה. באפריל הקרוב אני יוצאת לחופשת לידה. כשהציעו לי את התפקיד לפני שלושה חודשים מיד עדכנתי שאני בהריון ושבפועל אני אמורה לצאת לחופשת לידה תוך חצי שנה מתחילת התפקיד. מה שהדהים אותי, שלא היה פה שום סימן שאלה או חשש מטעם ההנהלה. "שיהיה לך במזל טוב – אנחנו רוצים שתתחילי את התפקיד עכשיו". זה אומר בעיניי המון על התרבות הארגונית של החברה, במיוחד בעולם שבו אנחנו יודעים שקיימת אפליה מגדרית, על אחת כמה וכמה כשזה מגיע לנושא נשים בהיריון – ופה, לא רק שלא חוויתי אפליה, אלא עודדו אותי בדרך.

לא מזמן הצטרפתי לקהילת "נשים בהיי-טק", ושם נשים רבות מרגישות את משקולת האפליה המגדרית בשלבי הקריירה השונים.

בגלל שזהי העבודה הראשונה שלי בהיי-טק, אין לי את הניסיון של נשים אחרות, אבל זה כן פוגש אותי ברמה האישית. כשאני חושבת על העתיד ועל ראיונות עבודה, מעסיקות אותי הרבה שאלות – האם ישאלו אותי – "את מתכננת להיכנס להיריון?" האם העובדה שאני אימא תהווה מכשול עבורי? האם יהיו פערי שכר משמעותיים בין השכר שיציעו לי לעומת השכר שיציעו לגבר? לצערי, אני יודעת שאלו עדיין דברים שאני צריכה לקחת בחשבון כשאני חושבת על ניהול קריירה, וזאת למרות שאנחנו בעשור השלישי של המאה ה-21. אני מקווה שאת הילדה שלי השאלות האלו לא יעסיקו כלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים