ה-FBI: הנזקים מפשעי אינטרנט בארה"ב – כ-3.5 מיליארד דולר בשנה

קרוב ל-470 אלף תלונות נרשמו במרכז רישום ההתראות על פשיעה ברשת של הבולשת, כשהשכיחות ביותר הן על ניסיונות פישינג וסחיטה ● מספר התלונות הרב ביותר הגיע מהמדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית - קליפורניה

פושעי הרשת "חוגגים". אילוסטרציה: BigStock

IC3, מרכז רישום ההתראות על פשעים באינטרנט של ה-FBI, מקבל בכל יום כ-1,300 תלונות, שמסתכמות לקרוב ל-470 אלף בשנה (467,361, ליתר דיוק). במבט ראשון, נראה שמדובר במספר גדול, אבל בהתחשב בעובדה שבארצות הברית גרים כ-330 מיליון איש, לא מדובר בנתון "היסטרי". נתון מטריד יותר הוא הנזקים הכספיים שהפשעים האלה גרמו אשתקד הן לאנשים והן לעסקים: כ-3.5 מיליארד דולר. מדו"ח שפרסמה הבולשת אתמול (ג') עולה כי בשני המקרים, מדובר בנתוני שיא.

המדינה שבה נרשם המספר הגדול ביותר של תלונות – יותר מ-30 אלף (לא רחוק מ-10%) – היא קליפורניה. מדובר בממצא לא מפתיע, מאחר שקליפורניה היא המאוכלסת ביותר מבין מדינות ארצות הברית. בשלוש מדינות – ניו-יורק, פלורידה וטקסס – נרשמו בין 20 אלף ל-29,999 תלונות.

התלונה השכיחה ביותר הייתה על ניסיונות פישינג וסחיטה. מבחינת כספית, המתקפות שגרמו את הנזק הרב ביותר כוונו לתיבות מייל עסקיות, הונאות שפוגעות בביטחון ומבחינה רומנטית, זיופים וכן התחזות חשבון או לאדם מוכר כדי להשיג מידע אישי או פיננסי.

המייל עדיין נחשב לנקודת הכניסה השכיחה ביותר למערכת, אבל מספרם של המסרונים הטקסטואליים שגורמים נזק הולך וגובר. במהלך 2019 רשם IC3 כ-324 אלף תלונות על תקיפות באמצעות מיילים, והן היו אחראיות לכמחצית מההפסדים – 1.7 מיליארד דולר. אחת המתקפות הפופולריות ביותר היא מייל מזויף שעובד מקבל ממנהל התחום שלו או משותף עסקי, תוך התחזות לכתובת דואר חוקית, ובו בקשה לתשלום או העברת מידע חשוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים