תקלה ב-Windows 7 מונעת לכבות את המחשב

עוד לא חלף חודש מאז שמיקרוסופט הפסיקה את התמיכה במערכת ההפעלה, ועוד תקלה מצטרפת לרשימת התקלות שהתגלו מאז: משתמשים שניסו לכבות את המחשב קיבלו הודעה שהם לא מורשים לעשות זאת ● מה עושים?

עוד תקלה. Windows 7

טרם עבר חודש מאז שמיקרוסופט הפסיקה באופן רשמי וסופי את התמיכה עבור Windows 7, ותקלות חדשות ומשונות במערכת ההפעלה צצות להן בקצב מפתיע למדי. התקלה החדשה שמדווחת ברשת היא שמשתמשים רבים לא מצליחים לכבות את מערכת ההפעלה ואת המחשב בצורה מסודרת. כשהם מנסים לעשות זאת, הם מקבלים את ההודעה שהם לא מורשים לבצע את הפעולה.

התקלה הזו צצה כמעט מיד לאחר שמיקרוסופט חרגה וכן שחררה תיקון לבעיה בתצוגת תמונת הרקע הראשית של שולחן מערכת ההפעלה – תקלה שגרמה במקרים רבים להופעת רקע שחור במקום זו הנבחרת.

הפעם, התקלה מסובכת יותר. היא מופיעה בעיקר בגרסאות ה-Home של Windows 7, ולכאורה, הדרך היחידה לכבות את המחשב היא לנתק אותו מהחשמל, במקרה של מחשב שולחני, או לחכות שהסוללה תתרוקן במחשב נייד. כיבוי כזה יכול לגרום נזק למערכת הקבצים ולמערכת ההפעלה.

מיקרוסופט טרם הגיבה, אך ההערכה היא שהתקלה החדשה קשורה לבקרת חשבון המשתמש, שמסיבה כלשהי לא מאפשרת לבעל החשבון לכבות את המחשב.

אחת הדרכים שצוינו כדי לעקוף את התקלה היא ליצור חשבון מנהלן (אדמין) חדש, לעבור לאותו חשבון או לחשבון מנהלן אחר שקיים במערכת, ולחזור ולהיכנס באמצעות חשבון ברירת המחדל. פעולות אלה אמורות לאפשר לאתחל את המחשב או לכבות אותו כרגיל. הבעיה היא שמדובר בפתרון חד פעמי, ובכל פעם שהתקלה מתרחשת צריך לבצע את היציאה/כניסה לחשבון מחדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים