ארה"ב תובעת אנשי צבא סינים שאותם מצאה אשמים בפריצה לאקוויפקס

בספטמבר 2017 התגלתה הפריצה לסוכנות לדירוג האשראי האמריקנית ומידע על 145 מיליון צרכנים – כמחצית מאוכלוסיית ארצות הברית - נחשף ● כעת המדינה תובעת ארבעה אנשי צבא סין בטענה שהם האחראים למה שמומחים מגדירים כפריצה הגדולה בהיסטוריה

אנשי צבא סינים מואשמים שעמדו מאחורי הפריצה. אקוויפקס

משרד המשפטים האמריקני האשים ארבעה אנשים מהצבא הסיני באירוע הסייבר הדרמטי שמסגרתו נפרצה אקוויפקס, ושאירע ב-2017.

ארבעת חברי צבא השחרור העממי של סין הואשמו אתמול (ב') בפריצה לרשתות של סוכנות דיווח האשראי אקוויפקס ובגניבת המידע האישי של כ-145 מיליון אמריקנים, שהם כמחצית מאזרחי המדינה העצומה. הנאשמים נחשדים גם כמי שהפרו סודות מסחריים של אקוויפקס, ובמה שכינה התובע הכללי של ארה"ב, וויליאם בר, כ"חדירה מכוונת וסוחפת למידע הפרטי של העם האמריקני".

לפי הטענות, האירוע החמור ב-Equifax, שנחשף לראשונה כספטמבר לפני שנתיים וחצי, פגע לא רק באחוז עצום מתושבי ארה"ב אלא גם באנשים מחוץ למדינה. הנתונים שהופרו שכללו פרטים מזהים כמו שמות ומספרי ביטוח לאומי. מומחים רבים טוענים שמדובר בפריצה הגדולה בכל הזמנים, הן בהיקפה והן בכמות הנתונים שהופרו.

מנכ"ל ויו"ר אקוויפקס, ריצ'רד סמית', נאלץ להתפטר לאחר הפריצה, שהובילה גם לדיונים בקונגרס. בסופו של דבר התקשורת האמריקנית דיווחה שהחקירה הפדרלית הגיעה למסקנה גורפת והטילה את האחריות לכך שהגנבים הצליחו לגשת לפורטל שלה, על החברה – וזאת מאחר שאקוויפקס לא הצליחה לתקן פגיעות אבטחה שהכירה, ושיהיה בידה מספיק זמן לטפל בהן. המדינה הגיעה עם חברת דירוגי האשראי להסדר של בין 650 ל-700 מיליון דולר, שאותם נאלצה אקוויפקס לשלם לצורך פיצוי על אירוע הסייבר העצום.

המשפט מהדהד ביתר שאת את היריבות הקשה בנושאי סחר בין ארה"ב וסין. בנוגע להאשמת חיילי המדינה מאתמול אמר בר במסיבת עיתונאים כי "אנו מזכירים לממשלת סין שיש לנו את היכולת להסיר את גלימת האנונימיות של האינטרנט ולמצוא את ההאקרים שהאומה פורסת נגדנו שוב ושוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים