י-ם: בי"ס לנוער עם אוטיזם הצטרף ל-"מחשב לכל מורה בחינוך המיוחד"

המורים והמורות קיבלו את הכלים הדיגיטליים, ובהם מחשב אייפד, בטקס שנערך לא מכבר ● מדובר בחלק מהפרויקט של קרן אתנה, שבמסגרתו מחולקים 15 אלף מחשבים לאנשי הוראה מהחינוך המיוחד

מימין: מוריה אשתיקר וסתוונית הלל, מורות בבנימין רוטמן מגשימים; רוברט זינגר, יו"ר אלומות אור; דני חיים, מנהל חוות הנוער הציוני; חגית רוזנהיים, מנהלת ביה"ס; דפנה תמיר, מנהלת התכניות באתנה; ואתי בלעיש, סניף הסתדרות המורים בי-ם. צילום: אמיר אלון

מורות ומורים בבית הספר לחינוך מיוחד בנימין רוטמן מגשימים בכפר הנוער חוות הנוער הציוני בירושלים הצטרפו לתכנית ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לחינוך מיוחד של קרן אתנה. המורים והמורות קיבלו את הכלים הדיגיטליים, ובהם מחשב אייפד, בטקס שנערך לא מכבר.

בית הספר בנימין רוטמן מגשימים הוא מרכז חינוכי לטיפול במתבגרים עם אוטיזם, בגילאי 13 עד 21, המקדם חיים משותפים ועצמאיים בקהילה. הוא פועל בשיתוף עם אלומות אור – חברה לתועלת הציבור שמקדמת ומטמיעה תכניות מצוינות בבתי ספר לחינוך מיוחד, באמצעות פיתוח ויישום תכניות ופרויקטים חדשניים.

מלבד אייפד, כולל ארגז הכלים הדיגיטלי 120 שעות הדרכה, מדפסת, שלוש שנות אחריות, שלוש שנים של תמיכה טכנית, גמול השתלמות, מקרן לכיתה, אינטרנט אלחוטי לכיתה ותיק למחשב.

באמצעות התכנית של קרן אתנה, כ-15 אלף מורים ומורות לחינוך מיוחד בישראל קיבלו או יקבלו מחשבי אייפד ועליהם תוכנות ואפליקציות המיועדות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות שונות. התכנית מתבצעת בשיתוף האגף לחינוך מיוחד והאגף לטכנולוגיות מידע במשרד החינוך.

בקרן אתנה מבקשים באמצעות התכנית להעצים את מורי, מורות וגננות החינוך המיוחד בישראל, ולאפשר להם לתקשר טוב יותר עם תלמידיהם. בנוסף לכך, היא מקנה גישה למגוון חומרי לימוד ומאפשרת למורים להכין, בעזרת האייפד, תכניות לימודים מיוחדות לתלמידיהם.

"השותפות שלנו עם בית הספר בנימין רוטמן מגשימים נמשכת כבר שלוש שנים ומתחזקת משנה לשנה", אמר רוברט זינגר, יו"ר אלומות אור. "חלוקת האייפדים למורות ולמורים היא צעד נוסף במסגרת שיתוף פעולה זה".

דפנה תמיר, מנהלת התכניות של קרן אתנה, ציינה ש-"השימוש באייפד מסייע לתלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים לשפר הן את הלמידה והן את איכות חייהם, כמו גם לחזק המוטיבציה ללמוד ולהרחיב את האופקים. בנוסף, האייפד משפר את התקשורת הבין אישית שלהם עם המורות והמורים, ומאפשר לגלות צדדים חדשים בעולמם, כולל מיומנויות חשיבה והבנה ברמה גבוהה".

מחשבים לקרוב ל-25 אלף מורים, מורות וגננות

תכנית ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לחינוך מיוחד הושקה ב-2015 והיא נדבך נוסף בתכניותיה של קרן אתנה, הכוללות גם את ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה, שהושקה ב-2007, ארגז כלים דיגיטלי לכל גננת, שהושקה ב-2012, ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה למדעים, שקיימת מ-2014, והצעירה שבהן – ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לאנגלית, שהחלה ב-2018. עד היום חילקה הקרן לפטופים וטאבלטים, בכלל זה אייפדים, ליותר מ-24,600 מורות, מורים וגננות ללמעלה מחצי מיליון תלמידים ב-2,210 בתי ספר וגני ילדים ב-166 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.

חלוקת האייפדים בבית הספר בנימין רוטמן מגשימים התאפשרה בזכות תרומתם של קרן אתנה ושותפיה: הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים, בנק מסד, משרד החינוך ואלומות אור. טקס הענקת המחשבים נערך בהשתתפות זינגר, תמיר, אתי בלעיש, נציגת סניף הסתדרות המורים בירושלים, שרון פאר, משווק בנק מסד, דני חיים, מנהל כפר הנוער חוות הנוער הציוני, וחגית רוזנהיים, מנהלת בית הספר בנימין רוטמן מגשימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים