תכנית לימוד חדשה באוניברסיטה העברית תכשיר את מהנדסי טכנולוגיות העתיד

פרופ' דן מרום, ראש המחלקה לפיזיקה יישומית באוניברסטיה אמר כי "המורכבות הטכנולוגית במימוש חומרה בבסיס עולם ההיי-טק דורשת הכשרת מהנדסים בחזית המדעית" ● גם בתעשיית ההיי-טק מברכים על המהלך

לצד החדשות המבורכות על הצלחות מרשימות בעולם ההיי-טק הישראלי, מתגברים הפרסומים בשנים האחרונות אודות מחסור חמור במהנדסים וקושי לגייס עובדים מומחים בתחומם. על אף היצע משרות רבות, מגוונות ומתגמלות, אלו נותרות בלתי מאוישות – עובדה המאלצת את ענקיות החומרה לצאת מגבולות המדינה ולגייס מהנדסים ממזרח אירופה ומהמזרח הרחוק.

באוניברסיטה העברית זיהו את הפוטנציאל ויציעו, החל משנה"ל הבאה, תכנית לתואר ראשון בהנדסת חשמל ופיזיקה יישומית, בנוסף לתכנית הקיימת בהנדסת חשמל ומחשבים.

תכנית הלימודים מבוססת על הכשרה מקיפה ביסודות הפיזיקליים והמתמטיים הנדרשים להבנה מיטבית של תחום הנדסת החשמל, ותאפשר התמחות בתחומי רכיבי החומרה, החל מההבנה הבסיסית של אופן פעולת ההתקן ועד להטמעתו במערכות מורכבות.

הלימודים נפרשים על פני ארבע שנים ומשלבים לימודים עיוניים ברמה הגבוהה ביותר, עם התנסויות רבות במעבדות הוראה מתקדמות, בחירה באחד ממסלולי ההתמחות: אופטואלקטרוניקה, מיקרואלקטרוניקה, וננו-הנדסה, וביצוע פרויקט גמר המדמה משימות פיתוח בתעשייה, החל מייזום ועד למימוש אב-טיפוס.

ייחודה של התכנית בהכשרת מהנדסי חשמל, עם תפישה מערכתית-ניסיונית, על בסיס מדעי בתחום ההתקנים הפיזיקליים.

"ניתן לשמוע בתקשורת על מחסור במהנדסי חשמל בשוק העבודה, אך הבעיה חמורה במיוחד בתחום החומרה. מהנדסי החומרה הם אלו שמתכננים את ההתקנים והמערכות שמאחורי עולם התקשורת, המחשוב, החישה, הדימות והביטחון. כל פיתוח של מערכת טכנולוגית – החל מהחיישנים שמוטמעים בטלפון החכם, דרך רכיבי תקשורת סלולרית של דור 5, ועד לרכב אוטונומי הממפה בתלת-מימד את סביבתו הדינמית – מצריך עבודה של מהנדסי חשמל רבים עם רקע טכנולוגי-מדעי", כך אמר פרופ' דן מרום, ראש המחלקה לפיזיקה יישומית באוניברסיטה העברית.

"רמת הוראה מצוינת ותכנית לימודים רחבה ומקיפה"

גם ההדים מההיי-טק חיוביים ותומכים במהלך.

נעם אבני, מנהל מרכז פיתוח של אינטל בירושלים, הוסיף: "חברת אינטל מברכת על פתיחת המסלול ורואה חשיבות רבה בלימודי חומרה, פיתוח שבבים ופיתוח טכנולוגיות חדישות בירושלים. שילובם, הצלחתם וקידומם של בוגרי האוניברסיטה העברית בתפקידי המחקר והפיתוח באינטל מעיד על רמת הוראה מצוינת ותכנית לימודים רחבה ומקיפה".

אפשרויות התעסוקה של בוגרי התכנית הינן בעמדות מחקר ופיתוח בחברות הטכנולוגיות המבוססות ובחברות סטארט-אפ, בתעשיות הביטחוניות, ובמכוני מחקר מדעי.

למעוניינים להתמקד בחזית המדעית, התכנית מאפשרת המשך לתארים מתקדמים באוניברסיטה העברית בחוג לפיזיקה יישומית או בפיזיקה. לתלמידים מצטיינים בתכנית הבוגר תוצע תכנית מואצת לתואר שני בפיזיקה יישומית (תוך חמש שנים), לרבות מלגת מחייה.

בוגרי התכנית זכאים לתואר B.Sc בהנדסת חשמל ופיזיקה יישומית. האוניברסיטה העברית מעודדת אוכלוסיות בתת-ייצוג בעולם ההנדסה להירשם לתכנית מבטיחה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים