ההיי-טקיסט שמטייל סולו מוצא שותפים מקומיים לבילוי משותף

במסגרת פרויקט טרוול-טק, חושף המדור מדי שבוע מיזמים וסטארט-אפים ישראליים, המפתחים פתרונות לתיירות המחר ● הפעם: הסטארט-אפ או-מיי-גייד (OMyGuide) של היזמית חובבת הטיולים לור דיקובסקי, שיהפוך את הטיול האורבני העצמאי ליותר מסעיר וגם ליותר בטוח

07/02/2020 09:26
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

הסטארט-אפ או-מיי-גייד (OMyGuide) מציע לשדך בין תיירים (ובייחוד תיירות) שמטיילים לבד לבין מקומיים, המתאימים להם בפרופיל תחומי העניין, במטרה לספק פרטנר זר שניתן לסמוך עליו לבילויים אורבניים משותפים הרחק ממלכודות התיירים הממוסחרות, בנקודות המחתרתיות וה"שוות" של העיר.

הפער בין הרצון לגלות מקומות חדשים ולצאת להרפתקאות ובין החשש מסיכון לביטחון האישי במקום לא מוכר הוא נושא המטריד מטיילים עצמאים רבים, ובעיקר מטיילות. בגזרת התיירות האורבנית שהולכת וצוברת תאוצה, הרי שבילוי עצמאי בכרך סואן, בעיר גדולה דוברת שפה זרה, יכול להיות חוויה מאתגרת. במקרה הפחות חמור, זו יכולה להיות פשוט "נפילה" למלכודות התיירים הקלאסיות, אך במקרים אחרים מדובר בסיכון של ממש: החל מהיכרות רופפת עם החוקים המקומיים שעלולה לסבך את התייר/ת, דרך ביקור בשכונות מסוכנות מבחינה אישית (במיוחד לנשים החשופות יותר להטרדות ותקיפות מיניות) ועוד הפתעות.

"הסטארט אפ שהקמתי שונה מאפליקציות הטרוול האחרות, בראש ובראשונה בשל האמירה החברתית החזקה שלו", אומרת לור דיקובסקי, העומדת מאחורי או-מיי-גייד.

"או מיי גייד אומר: trip it cool, trip it safe. מדובר באפליקציית מובייל שמציעה חוויות טיול ייחודיות לדור המטיילים הצעיר והעצמאי. המטרה הנוספת היא ליצור אימפקט חברתי בעולם התיירות הגלובלית, בכך שנאפשר לנשים שמטיילות לבד להשיג את חוויות הטיול שלהן בבטחה", היא מפרטת. לדבריה, "קהל היעד של המיזם הם בני דור המילניום, שמטיילים יותר מכל דור אחר בהיסטוריה. דור ה-Z גם הוא מצטרף בהדרגה לבום התיירות הגלובלי. אך בראש בראשונה אנו פונים לנשים עצמאיות שמטיילות סולו, שיש להן את הצורך הממשי ביותר בביטחון האישי. תיירות יחידים הפכה לטרנד המוביל בענף בשנה שעברה, וכולל בין היתר יותר מ-100 מיליון נשים שטיילו לבד ברחבי העולם, ומגמה זו רק הולכת וגדלה בכל שנה", היא מציינת. "או-מיי-גייד היא כרגע הפלטפורמה היחידה, ששמה דגש על נושא הביטחון האישי בחוויית הטיול. מדובר בפלטפורמה דו-צדדית, שמחברת בין מטיילים לבין חבר'ה מקומיים, שאותם אני מכנה 'אינסיידרים' (Insiders Local) שאפשר לסמוך עליהם".

לור דיקובסקי, מייסדת או-מיי-גייד. צילום: פרטי

נקודת המוצא, מסבירה דיקובסקי, "היא שהדור הצעיר אינו מסתפק בתיירות המיינסטרים, שהפכה ממוסחרת ושבלונית. המטיילים חושקים בחוויות טיול אותנטיות, שייתנו טעימה אמיתית מהתרבות הזרה, כזו שאפשרית רק דרך חיבור עם מקומיים. בו בזמן, המטיילים רוצים שחוויות הטיול תשקף את תחומי העניין האישיים שלהם. חוויות מעין אלו קשות להשגה כשמטיילים לבד. יתרה מזאת – אם מדובר באישה, ניצב לפניה נושא הביטחון האישי, שהיקפיו חוצי התרבויות והיבשות רק התחדד השנה ביתר שאת תודות לקמפיין metoo#", היא מציינת.

תיירות אורבנית לא קונבנציונאלית בדגש על חיי לילה ובילויים

"בצעירותי, בתור מטיילת סולו, עברתי כמה חוויות לא נעימות. עכשיו, כשאני יותר בוגרת וחכמה", אומרת דיקובסקי, "אני רוצה להפוך את העולם למקום בטוח יותר לטייל בו. וכמובן, לספק את חוויות הטיול האותנטית והמגניבה שכולם מחפשים. מנקודת מבט מקצועית, אני בעלת רקע בתחום ה-Cognitive neuroscientist וניסיון בהבנת הצרכים הרגשיים של אנשים בכלל ונשים בפרט. ניסיון החיים בשילוב עם הכישורים המקצועיים הקנה לי את הכלים לצאת לדרך עם המיזם", היא מסבירה.  "באמצעות האפליקציה, מטיילים בערים הגדולות יוכלו להתקשר עם האינסיידרים ההמקומיים שהם 'באותו ראש' ולצאת איתם לבילויים משותפים במקומות אותנטיים וסודיים שרק מקומיים מכירים. בהיבט זה", מדגישה דיקובסקי, "או-מיי-גייד מתמקד בתיירות לא קונוונציונלית: בילויים וחיי הלילה, תחומים שבהם ניכרת יותר בעיית הביטחון האישי. האינסיידרים עוברים תהליך של מיון ובחינת אמינות, אשר מתבצעת בעזרת מתודולוגיה ייעודית, המשלבת אלגוריתמים של למידת מכונה, הסורקים מידע רלוונטי ברשת, עם אינטליגנציה רגשית אנושית. אמנם אין מאה אחוז ביטחון", היא מסייגת, "אבל בהחלט יש הפחתה משמעותית ברמת הסיכון".

החברה, שפעלה עד כה ממקורות מימון עצמי, תצא בקרוב לסבב הגיוס הראשון, פרה-סיד, שאותו מכנה דיקובסקי "הזדמנות נהדרת להשקיע בדבר הבא הכי מגניב בטרוול-טק: סטארט-אפ עם פוטנציאל עולמי ובעל ערך מוסף של השפעה חברתית על חיי הנשים המטיילות".

בימים אלו מגייס הסטארט אפ את הקבוצה הראשונה של "אינסיידרים" תל אביביים ומתחיל את הרצת הפיילוט של המיזם בעיר הלבנה. בנוסף, החברה מחפשת בימים אלו שותף טכנולוגי/מפתח מובייל שיצטרף לצוות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים