סנאפ: עלייה בהכנסות – אך גם בהפסד

ממציאת הסטוריז רשמה ברבעון אמנם עליות ניכרות במספר המשתמשים ובהכנסות - אבל גם בהוצאות, מה שגרם להפסד לצמוח ● המשקיעים מאוכזבים והאנליסטים פסימיים - בעוד שבחברה מציגים אופטימיות

תוצאות חיוביות. סנאפ. מקור: BigStock

סנאפ, החברה האם של סנאפצ'ט, מפסידה – ולא רק במלחמה מול אינסטגרם, שראתה כי טוב והחלה להתחרות אתה בהמצאה שלה – הסטוריז. החברה הודיעה אמש (ג') על זינוק של 26% בהפסד הנקי הרבעוני, שמתקרב בצעדי ענק לרבע מיליארד דולר. לעומת זאת, גם ההכנסות רשמו עלייה יפה – של 44% ל-561 מיליון דולר.

התוצאות אכזבו את האנליסטים ואת המשקיעים, מה שהביא לירידה חדה, של 12%, במסחר במניית החברה מעבר לדלפק, כלומר: לאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש. לא רק זאת, האנליסטים מעריכים שהחברה לא תפתור בקרוב את הבעיה שיש לה בשוק הפרסום הדיגיטלי התחרותי מאוד, שבו פייסבוק, החברה האם של המתחרה הגדולה שלה, מושלת בכיפה, יחד עם גוגל. סנאפ לא חדלה מלהפסיד בשנתיים מאז שהונפקה, ואין כל סימנים שמעידים שהמגמה עומדת להשתנות. זאת, על אף שבשנה האחרונה צמח מספר המשתמשים שלה ב-31 מיליון, או 17% – נתון יפה לכל הדעות.

ככלל, הביצועים של סנאפ ב-2019 היו טובים יותר מאלה שנרשמו ברבעון האחרון שלה. במהלך השנה, ההוצאות שלה זינקו ב-15% ל-2.8 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות האמירו ב-45%. עם זאת, הן עדיין נמוכות בהרבה מההוצאות, ועמדו ברבעון על 1.7 מיליארד. נתון מעודד הוא ירידה של 13% בהפסד התפעולי. מנגד, הרווח הנקי ירד במהלך השנה ב-18% למעט מעל למיליארד דולר.

ההוצאות הרבעוניות גדלו ב-230 מיליון, שהם כ-40%, ל-814.5 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-171 מיליון בלבד, שהם 44%, ל-560.1 מיליון. זאת הסיבה לעלייה בהפסד הנקי, שנרשמה למרות מעבר מחבות מס של 353 מיליון דולר להחזר מס של 332 מיליון. ההפסד הנקי למנייה גדל ב-21.4% ל-17 סנט.

עוד מראים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות של סנאפ רשמו עלייה של 19%, הרווח הגולמי זינק ב-74% והרווח הגולמי השולי עמד על 54.81%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-51% וההפסד גדל ב-30.24% ל-254 מיליון.

אוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפ, העדיף להסתכל על חציה המלא של הכוס – בעיקר על העליות בהכנסות ובמספר המשתמשים. אמר "במקביל, התקדמנו לעבר רווחיות ושיפרנו את ה-EBIDTA השנתי ב-65%. אנחנו אופטימיים לגבי פוטנציאל הצמיחה והרווחיות העתידי של החברה – ב-2020 ומעבר לה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים