צ'ק פוינט מסכמת שנה טובה: עליות בהכנסות וברווח הנקי

החברה הציגה ב-2019 עלייה של 4% בהכנסות, לכמעט שני מיליארד דולר, ושל 5% ברווח ● תוצאות טובות - גם ברבעון האחרון של השנה ● מודל הרישוי ממשיך לצבור פופולריות ומהווה כעת 60% מההכנסות של החברה

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

צ'ק פוינט סיימה את השנה ואת הרבעון האחרון שלה עם עליות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי; כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה היום (ב'). הנתונים עקפו במעט את תחזיות האנליסטים.

ההכנסות השנתיות של החברה נשקו את קו שני מיליארד הדולרים – 1.995 ליתר דיוק – לאחר שרשמו עלייה של 4%, והרווח הנקי עלה ב-5% לכ-826 מיליון. הרווח הנקי למנייה זינק בכ-40% ל-6.13 דולר. שלא לפי GAAP, הרווח הנקי הגיע ל-933 מיליון. לעומת זאת, הרווח התפעולי רשם ירידה של קרוב ל-4% ועמד על 882 מיליון.

המגמות ברבעון האחרון של השנה היו דומות: ההכנסות של צ'ק פוינט גדלו במהלכו ב-3% ל-544 מיליון דולר והרווח הנקי צמח בקרוב ל-15%, ל-272 מיליון. הרווח למנייה לפי GAAP עמד על 1.84 דולר ושלא לפי חישוב זה – על 2.02 דולר. בשני המקרים מדובר בצמיחה של 21%.

ברווח התפעולי כמעט שלא נרשם שינוי ברבעון – הוא עמד על 249 מיליון דולר לעומת 250 ברבעון האחרון של השנה שעברה. כמו כן, ברבעון המדווח קיבלה החברה החזר מס של 3.1 מיליון דולר לעומת חבות מס של 29 מיליון שהייתה לה בתקופה המקבילה ב-2018.

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, אמר עם פרסום התוצאות כי "סגרנו את העשור עם הכנסות שנתיות של קרוב לשני מיליארד דולר ורווח תפעולי Non-GAAP של יותר ממיליארד. בעשור האחרון הצגנו את מודל האבטחה כשירות שלנו, שניתן ברישוי, ובשנה החולפת הגענו להכנסות ממנו של כ-600 מיליון דולר. הגידול בהכנסות הגיע בעיקר מהפתרונות שלנו להגנה על הענן והמובייל, ומניעת מתקפות יום אפס". שויד חוזה שההכנסות מרישוי יעלו עוד בשנה הקרובה.

"עולם הסייבר עובר לפשע מאורגן"

צ'ק פוינט מסיימת את העשור עם עליות אסטרונומיות בנתונים הכספיים לעומת תחילתו. כך, הרווח הנקי של החברה זינק במהלכו פי שניים. בהשוואה לסוף 1999, מדובר בזינוק של פי 10 – אם כי יש לזכור שצ'ק פוינט נוסדה ב-1993. החברה מעסיקה כיום 5,258 עובדים, מהם 2,347 בארץ. הגיל הממוצע של עובדיה הוא 37, אם כי בישראל, על אף שהקריירה מתחילה בגיל מאוחר יותר מאשר במדינות אחרות, הוא נמוך יותר – 34.

כדרכו, שויד חלק במסיבת העיתונאים הרבעונית של החברה את המגמות שהוא רואה והתחזית שלו על עולם הסייבר באופן כללי. לדבריו, עולם הסייבר עובר יותר ויותר לפשע מאורגן – ההאקרים מעדיפים להתאחד מאשר להמשיך לבצע את פשעיהם לבד. הוא התייחס גם לחברות הסייבר ההתקפי – שעשרות מהן הן ישראליות- ואמר כי "כיום ניתן לקנות ידע ונתונים שהיו פעם סודות מדינה".

שויד ציין כי עולם הסייבר עובר למתקפות הדור השישי, בעיקר על מכשירי אינטרנט של הדברים, מה שעושה את אבטחת המידע הארגונית קשה הרבה יותר עד בלתי אפשרית לשליטה, לעומת הדורות הקודמים – מתקפות על סביבות מחשוב כגון מחשבים אישיים ומובייל.

נושא נוסף שעלה הוא אבטחת הנתונים על וירוס הקורונה, שמתפשט בימים אלה בעיקר בסין. שויד אמר שקשה לדעת את רמת האבטחה עליהם, "כי המחשוב של הממשלה הסינית מתנהל בסביבה סגורה והיא משתמשת בדרך כלל בטכנולוגיות סיניות – מה שמקשה עלינו לחדור לשוק זה".

צ'ק פוינט חוזה שההכנסות שלה ב-2020 יעלו במצת ויעמדו על 2-2.1 מיליארד, והרווח למנייה על פי GAAP ירד ל-5.45-5.85 דולר. שלא על פי GAAP הוא צפוי לעמוד, על פי החברה, על 6.25-6.65 דולר.

עוד צופה החברה שההכנסות שלה ברבעון הנוכחי יהיו בטווח שבין 475 ל-495 מיליון דולר – כמדי שנה, פחות מאשר ברבעון האחרון של השנה שלפני כן. הרווח הנקי למנייה Non-GAAP צפוי לעמוד על בין 1.37 ל-1.43 דולר וזה שעל פי GAAP – על 1.16-1.22 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים