ההיי-טקיסט המטייל מדלג מעל מחסומי השפה

במסגרת פרויקט טרוול-טק, חושף המדור מדי שבוע מיזמים וסטארט-אפים ישראליים, המפתחים פתרונות לתיירות המחר ● הפעם: הסטארט-אפ איזי-וויי (Easyway) שעושה סדר בבליל השפות השונות ומאפשר תקשורת חלקה בין המלונות לתיירים ברחבי העולם באמצעות טקסט מיידי בשפתו של התייר

31/01/2020 10:28
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

בעולם שהולך ונהיה "כפר גולבאלי", עדיין קיימים ברחבי הגלובוס תיירים רבים המחזיקים אך ורק בשפת האם הייחודית לארץ מוצאם, ואינם דוברי שפה בינלאומית המשמשת את ענף האירוח והתיירות במקרים רבים-אנגלית. כך, לדוגמה, במקרה של מיליוני התיירים הסיניים שדוברים אך ורק מנדרינית, או הטיילים הדרום אמריקאים שרבים מהם דוברי ספרדית בלבד, יוצרים פערי השפה מכשול משמעותי מתסכל במיוחד בדרך להעניק חוויית אירוח חיובית עבור הגוף המעניק את השירותים לתייר. כאן נכנס לתמונה הסטארט אפ הישראלי איזי-וויי (Easyway), שבא "לעשות סדר" בבליל השפות השונות ולאפשר תקשורת חלקה בין המלונות לתיירים ברחבי העולם.

מאחורי סטארט-אפ התיירות איזי-וויי עומדים שלושה יזמים: רועי פרידמן – המשמש כמנכ"ל החברה, שירת כמפקד ולוחם בפלס"ר, והקים את המיזם כשהיה סטודנט באוניברסיטת תל אביב. אסף עופר – CTO, מתכנת יוצא חיל המודיעין, בעל רקע ב-AI ו-NLP, ויניב הולצר – COO, גם הוא בעל עבר צבאי כלוחם ומפקד ביחידה מיוחדת, בוגר האוניברסיטה העברית בתואר משולב במשפטים ויחסים בינלאומיים. את הסטארט-אפ איזי-ויי הקימו השלושה לפני כשלוש שנים, ב-2017, ובשנה שעברה ביצעו לראשונה פיילוט למוצר הנוכחי שפיתחו.

היזמים. מימין: יניב הולצר, רועי פרידמן, אסף עופר. צילום: איזי-וויי

"עד כה גייס המיזם שלנו כמה מאות אלפי דולרים בשני סבבי גיוס, מהאקלסרטור Techstars בברלין, שהיה למעשה הגיוס הראשון שלנו, השני מאנג'לים הפועלים בתחום מאירופה ומארה"ב. בחודשים הקרובים נצא לגיוס נוסף, הפעם מקרנות הון סיכון", מציין פרידמן.

"הבעיה המרכזית שעבורה נועד הפתרון שפיתחנו היא אי עמידת המלונות ברחבי העולם בציפיות של האורחים. למעשה, אנו מציעים דרך להתגבר על בעיית פערי השפה והתקשורת בין האורחים למלון, כאשר כיום קרוב ל-90% מהתיירים מעוניינים לתקשר דרך טקסט מיידי ולא באמצעים המיושנים הקיימים במלונות, כמו אי-מייל או תקשורת פנים מול פנים. בעולם שהוא גלובלי ו'אינסטנט', מסביר פרידמן, "איך זה ייתכן שאנחנו עדיין משתמשים בטלפונים קוויים אחרי שאנחנו משלמים מאות דולרים עבור לינה ללילה? מתוך נקודת מוצא זו, הפתרון שלנו מיועד לכל מי שמעוניין לדבר עם המלון שהזמין באפליקציות שהוא כבר משתמש בהן, ללא צורך להוריד אפליקציה חדשה".

כך, לדוגמה, מספר פרידמן, "אורחים ישראלים ידברו עם המלון בשפה העברית דרך וואטסאפ. תיירים סינים ידברו עם המלון בסינית, דרך ווי-צ'ט. המלון, מכיוונו, יכול להגיב ללקוחות הבינלאומיים המגוונים באמצעות מערכת אחת, בשפת האם שלו.

אפליקציית איזי-ווי. צילום מסך: איזי-וויי

ניהול אופרציה מבוסס בינה מלאכותית

בהתייחס להיבטי החדשנות של המיזם, אומר פרידמן "כל האספקטים בפתרון שאנו מציעים הם חדשניים: החל מהיכולת לדבר עם המלון דרך וואטסאפ (או אמצעים אחרים כמו: iMessage, טלגרם או ווי-צ'אט) בשפת האם של התייר האורח (ביותר מ-100 שפות) ועד הבינה המלאכותית שפועלת מאחורי הקלעים ויודעת לענות אוטומטית במידה והמלון מעוניין. כמו כן, המידע שנאסף באופן אנונימי עוזר למלון לנהל את האופרציה שלו באופן יותר יעיל ואפקטיבי", מפרט פרידמן.

"בשלב זה יש לנו כבר עשרות לקוחות מרוצים: מלונות בשבע מדינות, בעיקר ברחבי אירופה, ושביעות הרצון מביאה לקוחות נוספים בענף, ממש מפה לאוזן", הוא מציין. "מבין הלקוחות, את הפתרון שלנו ניתן למצוא כיום ברשתות בתי מלון כמו קראון פלאזה, אינטרקונטיננטל, מרקור, לצד מלונות בוטיק יוקרתיים, כמו מלון דה נורמן בתל אביב ומלונות Twenty Seven ו-QO באמסטרדם". זאת ועוד, מספר פרידמן, "לאחרונה חתמנו על חמישה הסכמי שיתוף פעולה עם השחקנים הגדולים בשוק, בהם בוקינג.קום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון

    כלי מעולה לשיפור התקשורת בין אורחי המלון לעובדים. צוות מעולה!! ממליץ בחום!!!

אירועים קרובים