בגלל השבבים: צניחה ברווח הנקי של סמסונג

הירידה בביקושים לשבבים של סמסונג הביאה לצניחה של 38% ברווח הנקי הרבעוני של החברה ● סמסונג: גם ברבעון הנוכחי הביצועים שלנו יהיו נמוכים

הולכת בעקבות אפל. סמסונג. צילום: BigStock

סמסונג סיימה את הרבעון האחרון של 2019 עם עלייה קלה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ד'). הסיבה לירידה התלולה היא הביקושים לשבבים של החברה. עם זאת, בענקית הדרום קוריאנית חוזים נתונים טובים יותר בשנה הנוכחית (אם כי לא ברבעון הראשון שלה), על רקע סימני ההתאוששות בשוק השבבים. סיבה נוספת לירידות היא מערכת היחסים בין ארצות הברית לסין והמגבלות הכלכליות שהממשל בוושינגטון הטיל על הסחר עם המדינה.

אנליסטים של בלומברג כינו את התוצאות "עגומות, עגומות, עגומות" ("Gloom, Gloom, Gloom"). הדבר בולט על רקע העובדה שיצרניות שבבים אחרות, ובראשן אינטל וטייוואן סמיקונדקטור, שהיא הקבלנית המובילה בייצור שבבים, רשמו עליות בתוצאות הכספיות האחרונות שפרסמו, או תחזיות לעליות.

כתמיד, סמסונג פרסמה את הנתונים הכספיים שלה במטבע הדרום קוריאני – וון. הם מובאים כאן בדולרים, על פי שער נוחות של 1,190 וון לדולר.

הדו"חות מראים כי במהלך השנה, ההוצאות שלה רשמו עלייה של קרוב ל-10% ל-17 מיליארד דולר ומנגד, ההכנסות ירדו ב-5.5% ל-19.4 מיליארד. נתונים אלה השפיעו לרע על הרווחיות: הרווח התפעולי צנח ב-52.8% ל-2.3 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-51% ל-1.8 מיליארד.

במהלך הרבעון, ההוצאות גדלו ב-8.7% ל-443 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-1% בלבד וחצו במעט את ה-5 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי הרבעוני צנח ב-33.7% ל-601 מיליון דולר, הרווח הנקי צלל ב-38.2% ל-439 מיליון והרווח הנקי למנייה רשם ירידה של 37.3% ל-65 סנט.

עם פרסום התוצאות פרסמה סמסונג את ההודעה הבאה: "הנהלת החברה מעריכה שב-2020, החברה תשפר את הביצועים שלה, אך אנחנו עדיין רואים חוסר יציבות ואי בהירות בסבביה העסקית. אנחנו גם מעריכים שתהיינה ירידות בביצועים ברבעון הראשון של 2020, שישקפו ביקושים עונתיים נמוכים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים