מחקר: עד 2025, הדטה בעולם תגדל פי חמישה ויותר – ל-175 זטה בייט

המחקר של IDC וחברת סיגייט צופה עוד שכדי לאחסן את כל המידע הזה יצטרכו כמות של DVD שתקיף את כדור הארץ 222 פעמים

העולם מוצף בדטה. אילוסטרציה: BigStock

כמות הדטה העולמית ממשיכה לצמוח בקצבים מטורפים. על פי מחקר שנערך באחרונה, על ידי חברת IDC העולמית בשיתוף חברת סיגייט, עולה כי בשנת 2025 היקף הדטה העולמי יגיע ל-175 זטה בייט. לשם השוואה, מציינים עורכי המחקר, כי ב-2018 היקף הדטה העולמי היה 33 מיליארד טרה בייט.

על פי התחזית של המחקר, בכדי לאחסן מידע זה על גבי DVD, כמות הדיסקים תצטרך להגיע לירח ותקיף את כדור הארץ 222 פעמים.

המחקר התפרס על פני שנתיים (2018-2019) והשתתפו בו כמה מאות מנהלים ומקבלי החלטות במגזרים שונים של השווקים, בארה"ב ובמדינות אחרות.

עוד צופים חוקרי IDC בדו"ח כי כ-30% מהדטה תיווצר בזמן אמת, ומרבית המידע הכולל (כ-49%) בשנת 2025 יאוחסן בשרתים ציבוריים – היפוך מוחלט שהתרחש בעשור האחרון, במהלכו מרבית הדטה נשמרת בנקודות קצה ובמכשירים חכמים.

עוד נתונים מהדו"ח המשותף של IDC ויצרנית הדיסקים הוותיקה סיגייט: חמישה מיליארד צרכנים מקיימים אינטראקציה עם דטה מדי יום, ועל פי התחזיות בעוד חמש שנים, בכל 18 שניות 75 אחוזים מאוכלוסיית העולם תייצר חיבור בין אדם למכונה בכל 18 שניות.

החיבורים יווצרו בין היתר על יותר ממיליארד מכשירי IoT ברחבי העולם, ואלו יהיו אחראים ליצירת 90 זטה בייט נתונים בשנת 2025. המחקר מסביר כי התוכן הדיגיטלי עובר כיום דרך שלושה מיקומים: שרתים מסורתיים, תשתיות מתקדמות (EDGE) ונקודות הקצה הרבות, החל מ-PC ועד לטלפונים חכמים שמחוברים לכל דבר.

ארגונים – לא יוכלו להתבסס על אחסון מידע רק בענן

בהתחשב במגמה זו, חברת סיגייט, השותפה למחקר של IDC, סבורה שבעידן שבו המידע הפך להיות כל כך קריטי ארגונים לא יכולים להתבסס על אחסון מידע רק בענן, אלא עליהם לאחסן את המידע על גבי כוננים קשיחים בתצורות מיוחדות, המותאמות לעידן הזה. 

"לצד היתרונות הרבים של אחסון בענן, נוצרת תלות בחברה מסחרית "שמשכירה" לנו את המידע הפרטי שלנו. כמו כן, יש אי-וודאות כלכלית המרחפת מעלינו כל זמן שהמידע נמצא בשרת מרוחק, בענן למשל, כיוון שדמי המנוי יכולים לעלות, או שספקית השירות יכולה להפסיק לפתח או לתמוך במוצר מסוים", כך טוענים עורכי המחקר. לפיכך, "הסכנות הגדולות יותר באחסון המידע במקום מרוחק הן שלא ניתן לדעת מה השימוש שנעשה בו ולאילו בעיות אבטחה הוא חשוף", המשיכו.

"הדטה היא הדלק של התעשייה. שאלת האחסון הופכת מהותית לאסטרטגיה העסקית של ארגונים, ועליהם לשאול את עצמם מהו השילוב הנכון ביותר עבור צרכיהם הייחודיים בין עננים מסחריים ופתרונות אחסון קצה מתקדמים. בעידן כלכלת-המידע, הכנה ראויה למפץ המידע הגדול תבטיח יתרון תחרותי מובחן, לצד הקטנת סיכונים משמעותית", נאמר במחקר.

בהמשך לדו"ח הודיעה סיגייט כי מהנדסי החברה מתכננים לשחרר לשוק עד 2026 כונן מכני בעל קיבולת של 50 טרה בייט, שהוא בעל נפח אחסון המשתווה לעד 10 שרתים מרכזיים של חברות עסקיות, ובכך הוא יסייע להחזרת השליטה של הארגון בדטה שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים