מיהם הצעירים המבטיחים בהיי-טק הישראלי?

סטארט-אפיסטים לצד בכירים בחברות רב לאומיות ענקיות, אנשי הון-סיכון לצד יזמים - אלה ואחרים נכללים ברשימת ה-30Under30 השנתית של פורבס ישראל

העולם שייך לצעירים והמבטיחים בהיי-טק. מקור: BigStock

ההיי-טק הישראלי משופע בכישרונות צעירים – שאך סיימו צבא, נמצאים במהלך התואר או מקימים את המשפחה שלהם. מגזין פורבס ישראל ליקט כמה מהם במסגרת מחזור 2020 של רשימת ה-30 מתחת ל-30 (30Under30) השנתית שלו, שמתפרסמת זו השנה החמישית.

הרשימה כוללת סלבס כמו נועה קירל ושגיא מוקי, שנדמה שאין צורך להציג, ולצדם שמות פחות מוכרים אבל לא פחות תורמים מתחומים כמו כלכלה, משפט, תרבות, ספורט והיי-טק. הנה כמה מהם, מהתחום הטכנולוגי:

מיכל לצר, מתכננת אסטרטגיה פיננסית בגוגל. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן

מיכל לצר, מתכננת אסטרטגיה פיננסית בגוגל. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן

מיכל לצר (28) – מתכננת אסטרטגיה פיננסית בגוגל. לצר מובילה את אסטרטגיית התכנון וניהול ההוצאות ל-81 קבוצות בחברת הענק, שמספקות את התשתיות לגוגל קלאוד, שירותי הענן של החברה. במסגרת זו היא מנהלת פרויקטים ותכניות בהיקף של מיליארדי דולרים. לצר התחילה את דרכה ביחידה 8200 של צה"ל והמשיכה אותה בסטארט-אפ הניו-יורקי ווטצ'יטו, שפיתח טכנולוגיית לייב סטרימינג. בהמשך היא הועסקה כמנהלת השקעות במיצובישי פייננשל גרופ – זרוע ההשקעות בטכנולוגיה של הקבוצה, ובין היתר סייעה לפיצול של HP ולאיחוד של דל עם EMC.

אריק ראפס, סמנכ"ל אסטרטגיה, מיזוגים ורכישות בפלייטיקה. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן ואוהד ארידן

אריק ראפס, סמנכ"ל אסטרטגיה, מיזוגים ורכישות בפלייטיקה. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן ואוהד ארידן

אריק ראפס (29) – סמנכ"ל אסטרטגיה, מיזוגים ורכישות בפלייטיקה. במסגרת זו, ראפס עומד בראש זרוע ההשקעות של ענקית הגיימינג הישראלית, שמנהלת סכום של עד 400 מיליון דולר. הוא החל לעבוד בפלייטיקה ב-2014, וליתר דיוק בסיזרס, שאותה רכשה החברה, אך היא שמרה על מעמדה כיחידה עצמאית בה. הוא החל בסיזרס כאנליסט והתקדם עד להיותו מנהל המטה של מנכ"ל החברה. ראפס השתתף בהליך מכירת פלייטיקה לג'איינט נטוורק גרופ הסינית ב-2016.

עידן ציטיאט ואוהד חן, ממייסדי בונובו. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן, אוהד ארידן

עידן ציטיאט ואוהד חן, ממייסדי בונובו. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן, אוהד ארידן

עידן ציטיאט ואוהד חן (29 ו-30) – ממייסדי בונובו (או, בשמה המלא, Bonobo.ai), שנמכרה באחרונה לסיילספורס תמורת 50 מיליון דולר. החברה, שמתנהלת כיחידה עצמאית בענקית הענן, מנתחת שיחות באמצעות בינה מלאכותית, על מנת לאמן צוותי שירות ומכירות של חברות. כמו במקרים רבים, השניים החלו את דרכם ביחידה טכנולוגית בצה"ל.

נעם לירן, סמנכ"ל אסטרטגיות במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום: פורבס ישראל, נגה שדמי

נעם לירן, סמנכ"ל אסטרטגיות במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום: פורבס ישראל, נגה שדמי

נעם לירן (30) – סמנכ"ל טכנולוגיות במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. לירן הוא ממייסדי אדאלום, חברת הסייבר הישראלית שנמכרה למיקרוסופט תמורת 350 מיליון דולר. הוא ייסד אותה יחד עם חבריו מהשירות הצבאי, בהם אסף רפפורט, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח.

מי עוד ברשימה?

בין אנשי ההיי-טק הנוספים שנכללים בפרויקט של פורבס ישראל: דניאל גבאי (30) – מייסד משותף של טריגו ויז'ן, שמפתחת מערכת לתשלום אוטומטי בסופרים, ללא צורך בקופאים, באמצעות רשת מצלמות וטכנולוגיית בינה מלאכותית; מאיה אוטמזגין אשכנזי (30) – שעומדת מאחורי מאו לאק, שמפתחת ערכות למעקב יומי אחר הרכב חלב האם, ומאו פוד טק, שמבודדת מתוך חלב אם ראשוני שורה של חלבונים המשחקים תפקיד במערכת החיסון. כל זאת, באמצעות אלגוריתמיקה וביולוגיה חישובית; ונועה אורבך (29) – מייסדת שותפה ומנכ"לית הלפי, פלטפורמה וובית לקידום התנדבויות חד פעמיות.

עוד בין השמות: מישל לוי (29) – מנהלת צוות אבטחת מידע באינטל; קרן הרשקוביץ (28) – מייסדת קהילת הנשים היזמיות Woman2Woman ורואת חשבון בחברת הסייבר קאטו נטוורקס; יעל מלצקי (30) – מנהלת חדשנות, אקו-סיסטם וסטארט-אפים בסיטיזון, מעבדת החדשנות לטכנולוגיות אורבניות (עיר חכמה) של עיריית תל אביב-יפו, אוניברסיטת תל אביב ופארק עתידים; שני זנסקו (30) – מייסדת קרן ההשקעות ישראטק ונצ'רס, שמספקת גם ייעוץ לסוכנויות חדשנות ולמשלחות של משקיעים שמגיעות לארץ; שיימה שריף (28) – עמיתה בקרן הון-הסיכון NFX, שמתמקדת בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים; יהודה טאוב (30) – שותף מייסד של קרן ההשקעות חץ ונצ'רס, שאף היא משקיעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים; לואיס וולך (29) – ממייסדי אימונאי, שיכולה לזהות, באמצעות בינה מלאכותית, איזה טיפול הוא הטוב ביותר לאדם חולה, ואולי אף לנבא מחלות שעלולות לקרות לו; ודורין ברבי לייבוביץ' (27) – מנהלת חדשנות פתוחה בקהילת HealthIL במכון הישראלי לחדשנות.

נועה קירל. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן

נועה קירל. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן

כמו כן, נכללים ברשימה דביר כהן, דוראל ישי וטל לוי (בני 27 ו-28) – מייסדי אניאפ, שכוללת חברה לפיתוח סטארט-אפים, שמתמחה בעולמות האפליקציות, האתרים ומערכות התוכנה, וסטארט פלאן, שהיא חברת ייעוץ שמלווה יזמים; שון גלנצן (18) – ממייסדי וסמנכ"ל הטכנולוגיות של סטארט-אפ הבינה המלאכותית איידוק, שמסייע לחברות שילוח לעבור את תהליך עמילות המכס; עדן עמירב (28) – מייסד שותף ומנכ"ל ביקאם, שמחברת בין מלווים לעסקים; מיקי שיפמן (30) – מייסד שותף של סיילוס, שמפתחת טכנולוגיות להגנת סייבר על רכבות; שחר בהירי (29) – מייסד ומנכ"ל ולראן, שמתמחה בניהול תנועה אוטומטי ואוספת נתונים סטטיסטיים על המכוניות שנוסעות בנתיבי איילון; ומאור שלמה (25) – ממייסדי אקספלוריום, שמסייעת לארגונים, באמצעים טכנולוגיים, למצוא מידע עסקי רלוונטי באופן אוטומטי.

בתחום הסייבר ניתן למצוא את רוב גור-זאב (28) – מייסד שותף ומנכ"ל חברת הסייבר סיקוגניטו; נתי חזות (30) – מייסד שותף ומנכ"ל פולירייז, שמאפשרת אבטחת גישה והרשאות בענן; רועי אליהו (26) – ממייסדי סולט סקיוריטי, שלומדת את התנהגות ה-API של הארגון, ומנטרת ומזהה האקרים אפשריים; אבידור ברטוב (26) – ממייסדי אקסוניוס, שמאפשרת לארגון לרכז את כל ההתקנים שמחוברים לרשת שלו ולקבל מידע על נקודות התורפה; אביחי בן יוסף (30) – ממייסדי וסמנכ"ל הטכנולוגיות של סימולייט, שפועלת בעולם האוטומציה של הבדיקות בתחום אבטחת המידע; ואופיר הרפז (28) – חוקרת סייבר בגארדיקור וחברה בבאות – קהילה לקידום נשים בהיי-טק.

כוהנת האיפור וכוכבת האינסטגרם אלין כהן. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן

כוהנת האיפור וכוכבת האינסטגרם אלין כהן. צילום: פורבס ישראל, ניר סלקמן

עוד ברשימה: כוהנת איפור, כדורסלן ושחקנים

שם בולט נוסף בפרויקט הוא זה של כוכבת האינסטגרם אלין כהן (18), שייסדה בגיל 15 ומנהלת את אלין כהן קוסמטיקס, שמגלגלת מחזור של מיליוני שקלים בשנה. כהן, שהתחילה את דרכה בכלל כשחקנית בסדרת טלוויזיה בערוץ הילדים, מנהלת גם עמוד יוטיוב פופולרי, שבו (ובאינסטוש) היא מדגימה וממליצה בכל מה שקשור לאיפור.

כמה שמות נוספים שמככבים הם כדורסלן מכבי תל אביב דני אבדיה (19), והשחקנים שאדי מרעי ופיראס נסאר – בני 25 ו-26, בהתאמה – שייתכן שמוכרים לכם מהסדרה פאודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים