"אור ירוק" לשיתוף וואווי ברשתות דור 5 בבריטניה

לאחר חודשים של אי בהירות, הודיעה אתמול ממשלת אנגליה, כי תאפשר לוואווי להשתתף בפריסת תשתיות דור 5 במדינה – אם כי בהגבלות

שוקעת. וואווי

לאחר חודשים של אי בהירות, הודיעה אתמול ממשלת אנגליה כי תאפשר לוואווי להשתתף בפריסת תשתיות דור 5 במדינה, בעקבות דיון שהתקיים במועצה לביטחון לאומי בראשותו של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון – אם כי בהגבלות. הממשלה הבריטית פרסמה הודעה רשמית, תחת הכותרת "תוכניות חדשות להגנת רשתות התקשורת של המדינה ולסלילת הדרך לקישוריות מהירה, אמינה ומאובטחת".

החלטה זו מסמלת גם תבוסה גדולה לממשל טראמפ, שהטיל עליה חרם וכלל אותה ברשימה של חברות אסורות למסחר עם חברות אמריקניות, אלא באישור מיוחד, ומנהל קמפיין עולמי נגד השתתפותה ברשתות דור 5 במדינות בעולם. ארצות הברית אף איימה על מדינות בנות בריתה, כולל אנגליה, כי שיתוף וואווי בתשתיות דור 5 יפגע בשיתופי הפעולה המודיעניים ביניהן, אבל נראה כי ממשלת אנגליה אינה מוטרדת מכך.

לצד האישור שקיבלה וואווי היא גם הוגדרה בפגישה של המועצה לביטחון לאומי כספק ב"סיכון גבוה", אבל החברה מיהרה לשבח את ההחלטה. בשיחה עם העיתונות הגיב אתמול ויקטור זאנג, סגן נשיא בכיר בחברה, ואמר כי ההחלטה הזאת חשובה מאוד מבחינת וואווי, וכי יש בכך "הבטחה ודאית" שהחברה תוכל להמשיך לעבוד עם לקוחותיה במדינה. "החלטה מבוססת זו תוביל לבניית תשתית מתקדמת, מאובטחת וביחס עלות-תועלת טובים יותר שמותאמת לעתיד. היא מעניקה לבריטניה גישה לטכנולוגיה מובילה ומבטיחה שוק תחרותי", הוא אמר.

לפי ההחלטה, החברה הסינית תוחרג מתחומים ואזורים בעלי חשיבות ביטחונית ואבטחתית גבוהה, אך תוכל לספק למפעילות הבריטיות מוצרים רגישים פחות, כמו טכנולוגיות רדיו ואנטנות במקסימום היקף של 35% מכלל התעבורה והאנטנות. החברה לא תוכל לספק מוצרים לליבת הרשת, או באזורים רגישים, כמו אתרים צבאיים וגרעיניים.

חברות באנגליה שהרשתות שלהן כוללות רכיבים של וואווי צריכות, לפי ההחלטה, להפחית את חלק ה-RAN (ר"ת Radio Access Network – רשת גישת הרדיו, שבמהותה היא הרכיב ברשת, שמחבר את המכשירים לאותות של הרשת, ונפרדת מן הליבה) ברשתות, כך שיעמוד במגבלת ההיקף מוקדם ככל האפשר ובתוך שלוש שנים.

המגבלות הללו אמנם יקשו על וואווי באנגליה, ולפי הערכות גם מדינות אירופיות נוספות עשויות לנקוט מדיניות דומה לגביה, אך מנגד – יש בכך בשורה חיובית לחברה, שמתמודדת עם איום כבד על צמיחתה מצד ממשל טראמפ על רקע חששות לביטחון לאומי.

כיצרנית סמארטפונים השנייה בגודלה בעולם, הפכה וואווי את השוק האנגלי לקרש קפיצה לאירופה, שהפכה מבחינתה לשוק החשוב ביותר מבחינתה מחוץ לסין.

מבחינת וואווי , כרגע היא מוחרמת בארצות הברית ובאוסטרליה, ומדינות נוספות שהן בעלות ברית של ארצות הברית, כמו קנדה וגרמניה, עדיין לא החליטו בנושא. יצוין כי באחרונה בחרה טלפוניקה בגרמניה בוואווי ובנוקיה להקים את רשת גישת הרדיו שלה, אך כאמור, ממתינה להחלטה ממשלתית. בעבר התבטאה הקאנצלרית אנגלה מרקל בנושא, וציינה כי היא מתנגדת להחריג ספקים ספציפיים מרשת דור 5 במדינה. גם האיחוד האירופי אמור לתת את החלטתו בנושא היום, שלפי הערכות תהיה דומה במהותה להחלטה באנגליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים