שירות App Maker של גוגל ייסגר ב-19 בינואר 2021

החל ב-15 באפריל השנה לא תאפשר יצירת אפליקציות חדשות ● עד לסגירת השירות, ימשיכו האפליקציות לתפקד כרגיל ● ברגע שיגיע מועד הסגירה, תיחסם הגישה אליהן

גוגל מנקה את השטח מעוד שירות אחד, שלדעתה אינו נמצא בשימוש רחב. הפעם מדובר ב-App Maker – שירות פיתוח האפליקציות שמוצע למשתמשי G Suite הארגוניים ובתחום החינוך. לפי החברה, היא תסגור את השירות לחלוטין ב-19 בינואר 2021 ולא תאפשר יצירת אפליקציות חדשות החל ב-15 באפריל השנה.

עד לסגירת השירות, ימשיכו האפליקציות שהוכנו בעזרת העורך לתפקד כרגיל ויזכו לתמיכה מלאה של גוגל, עם זאת, ברגע שיגיע מועד הסגירה, הן יפסיקו לתפקד לחלוטין, והארגונים השונים לא יוכלו עוד לגשת אליהן. עם זאת, הנתונים של האפליקציות, אם הם שמורים ב-Cloud SQL של גוגל, יישארו שם ללא שינוי בהתאם למדיניות השימוש.

הבעיה היא שהאפליקציות שפותחו באמצעות App Maker אינן ניתנות להמרה ישירה לפלטפורמה אחרת בגלל חלקים מקוד המקור שלהן המבוסס על השירות. גוגל ממליצה על כמה אפשרויות בכל זאת כדי להמיר אותן לצורך המשך שימוש, בתלות באופי השימוש.

כך, היא מממליצה לבחון את AppSheet עבור אלו שמשתמשים ב- App Makerלצורך מיכון תהליכים עסקיים, על App Engine עבור אלו שהשתמשו בה לצורך פיתוח אפליקציות מלאות, וב-Google Forms עובר אלו שהשתמשו בה לצורך איסוף נתונים.

בנוסף, היא מספקת בעמודי העזרה שלה גם הוראות מחיקה מלאות עבור אלו שכבר אינם משתמשים כלל באפליקציות שפותחו ב-App Maker כדי למנוע תקלות עתידיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים