האיחוד האירופי שוקל לפעול נגד שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים

ועדה מיוחדת של האיחוד העוסקת בתחום, נדרשה לנושא זיהוי פנים במרחב הציבורי, ודורשת להשהות את הפרקטיקה הזו לתקופה של חמש שנים ● הכוונה היא בעיקר לתמונות פנים שלוכדים כוחות הביטחון במצלמות CCTV בכדי להשוותן למאגרי תמונות

חולשה בתכונת זיהוי הפנים. אילוסטרציה: ליה קולטירינה, BigStock

האיחוד האירופי שוקל להשהות את השימוש בטכנולוגיות לזיהוי פנים במרחב הציבורי לתקופה של חמש שנים. הסיבה העיקרית לכך היא שלטענת הוועדה המפקחת על התחום באיחוד, יש צורך בעובדה רבה כדי לקבוע תהליכים שימנעו שימוש לרעה בצילומים הללו.

מצלמת CCTV. צילום: BigStock

מצלמת CCTV. צילום: BigStock

הכוונה היא בעיקר לתמונות פנים שלוכדים כוחות הביטחון, ובעיקר משטרה, ממצלמות CCTV כדי להשוות אותן באופן מיידי למאגר תמונות שמורכב מרשימות של אנשים שהוחלט לפקח אחר תנועותיהם.

המסמך הזמני מקבע שניתן יהיה לחרוג ובכל זאת להשתמש בטכנולוגיות הללו במקרים של פרויקטי אבטחה מוגדרים, וכן לצורך מחקר ופיתוח. הוועדה קוראת בינתיים להטיל מגבלות על המפתחים ועל המשתמשים בבינה מלאכותית לצרכים הללו, והיא קוראת למדינות באיחוד להקים רשויות שיעקבו אחר המימוש של התקנות.

במהלך תקופת ההשהיה יש, לפי הוועדה, "לקבוע מתודולוגיה מוצקה להערכת ההשפעות של הטכנולוגיה הזו וכן לפתח אמצעים לטיפול בניהול סיכונים שיתעוררו עקב השימוש בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים