נשים ומחשבים: מרינה פלטוק, Site123

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מרינה פלטוק, אחראית על תכנית המומחים ב-Site123

מרינה פלטוק, אחראית על תכנית המומחים ב-Site123. צילום פרטי

מהו שמך? "מרינה פלטוק".

מהו תפקידך? "אני אחראית על תכנית המומחים ב-Site123, חברה שעוסקת בבניית אתרים. התכנית מזמינה מעצבים לבנות ללקוחותיהם אתרים בפלטפורמה שלנו, ולקבל על כך עמלות והטבות מגניבות נוספות. כמו כן, אני משתתפת בקורס ניהול לנשים והעצמה נשית, שמתקיים בימים אלה בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע".

מה את עושה במסגרת תפקידך? "אני מנהלת את כל מה שקשור לתמיכה, גיוס ופיתוח של התכנית. כך, אני מנהלת את התמיכה במעצבים שעובדים אתנו, אחראית על תהליכי גיוס של מומחים חדשים ומבצעת את הגיוס עצמו. בנוסף, אני אחראית על העבודה של המומחים מול הפלטפורמה, פתרון של בעיות טכניות, ועבודה מול צוות הפיתוח על שיפורים ושינויים בתכנית".

ספרי לנו על הרקע האישי שלך. "נולדתי באוקראינה, עליתי בגיל צעיר לדימונה, ומשם עברנו יחסית מהר לבאר שבע. גדלתי והתחנכתי בנגב. אחרי שירות ב-8200 למדתי לתואר ראשון בפילוסופיה ובלשנות אנגלית באוניברסיטת בן גוריון, כעת אני לומדת לתואר שני במנהל עסקים – גם הוא בבן גוריון. אני מאוד אוהבת את הנגב ואת באר שבע במיוחד. אחרי הצבא גרתי בתל אביב לשנה וחצי, אבל לאחר שחזרתי לבאר שבע – לא עזבתי אותה. בארבע השנים האחרונות עבדתי במספר חברות בפארק ההיי-טק החדש – כמנהלת פרויקטים בחברת סייבר, בסטארט-אפ בתחום הבלוקצ'יין ועוד. הפארק הוא ברכה, ואני מאושרת שאני יכולה לפתח את הקריירה שלי בדרום".

מה למדת במסגרת הקורס? האם הוא עזר לך בעבודה? "למדתי המון בתכנית, מבחינה אישית ומבחינה מקצועית. מעבר לחומרים תיאורטיים, שיוצאים מהקופסה ומביאים רעיונות חדשניים וגישות חדשניות בתחומים של בניית תכנית עבודה, ניהול ומנהיגות, הצגה מול קהל ועוד, התפתחתי אישית והביטחון העצמי שלי כאישה התחזק. למדתי להבין את התהליכים בחברה במבט רחב יותר, איך להתנהל באופן יעיל יותר ובמיוחד כיצד לפתח את הקשרים עם חברים לעבודה עבור המטרה המשותפת שלנו. עוד למדתי כמה חשוב שיהיה לחברה חזון ברור לבסיס יציב וכמה התקשורת הבין אישית משפיעה על החוויה היומיומית שלנו".

האם את חושבת שיש אפלייה נגד נשים בהיי-טק? "לצערי, כן. אין הרבה נשים בהיי-טק, ויש חברות שיש בהן ממש מעט נשים, אם בכלל. יש הרבה מתכנתות, אבל אני לא רואה אותן. בנוסף, איפה שיש נשים, הרבה פעמים הקרקע לא מוכנה עדיין. אנחנו צריכות להוכיח את עצמנו פי 14 כדי לקבל הערכה. זה מתבטא גם בשכר נמוך יותר, בתפקידים שמקבלות נשים וביחס שהן מקבלות מהמנהלים שלהן ומחבריהן לעבודה. קשה להיות אישה יחידה בחברה גברית. התחומים השונים בהיי-טק מאוד שכליים ומורכבים, והתחושה היא שנשים חזקות בענף צריכות להיות כמה שיותר דומות לגברים בהתנהלות, בשיח וביחס לאחרים, כדי לקבל הערכה ויחס כמו שגבר חזק יקבל".

האם נתקלת אי פעם באפליה על רקע היותך אישה? "אני תמיד רואה את עצמי כשווה ומתנהגת ככה, אבל זה כנראה לא מספיק, כי האפליה בכל זאת 'תפסה' אותי. אני מרגישה שמעצם היותי אישה, הדעות שלי, במיוחד הנחרצות שבהן, תמיד נתקלות בסירוב או בהרמת קול. פעם הייתי מקפידה 'לא להגזים', אבל ב-Site123 זה אחרת. לעומת זאת, בחברה אחרת שעבדתי בה, המנכ"ל לקח אותי לשיחה על השם שלי. הוא טען שבלינקדאין, מרינה נראה כמו שם של מישהי מאוקראינה שבאה למכור שירותי מיקור-חוץ. כמובן שלא שיניתי את השם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים