כיצד מהנדסים ישראלים שותפים למהפכה הדיגיטלית בעולם התיב"מ?

זיו בלפר, סגן נשיא עולמי לפיתוח ב-PTC ומנהל מרכזי הפיתוח של החברה בישראל, מספר על פעילותם של המרכזים ותרומתם לחברה העולמית

זיו בלפר, סגן נשיא עולמי לפיתוח PTC ומנהל מרכזי הפיתוח של החברה בישראל. צילום: יח"צ

זיו בלפר מונה ביוני אשתקד לסגן נשיא עולמי לפיתוח ב-PTC, בנוסף על תפקידו כמנהל מרכזי הפיתוח של החברה בישראל. בכך הפך בלפר לישראלי הבכיר ביותר באחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם.

PTC פועלת בעולם התיב"מ (ר"ת תכנון בעזרת מחשב), שעבר שינויים רבים, שהתאימו אותו לעידן הדיגיטלי. פתרונות החברה מאפשרים למהנדסים ומפתחים להשתמש בטכנולוגיות של מציאות רבודה, אינרטנט של הדברים וניהול חכם של חיי המוצר. לקוחות החברה הם יצרנים מכל המגזרים, ובהם חברות רכב, תעופה, אלקטרוניקה, היי-טק ועוד. לחברה יש כמה מאות לקוחות בישראל ומוצריה משווקים בארץ על ידי מטריקס.

בראיון לאנשים ומחשבים סיפר בלפר, שמתוקף תפקידו שוהה בחלק מהזמן בחו"ל, על פעילות מרכזי הפיתוח בישראל ועל תרומתם ל-PTC העולמית.

מה המעמד של מרכזי הפיתוח של PTC ישראל?
"PTC ישראל היא חברה בת של PTC – חברה עולמית, שנסחרת בנאסד"ק ומעסיקה יותר מ-6,000 עובדים. הסניף הישראלי הוקם ב-1991 ומעסיק 300 עובדים, בשלושה אתרים: חיפה, הרצליה וקריית שדה התעופה. מרכז הפיתוח הישראלי הוא השני בגודלו בעולם מחוץ לארצות הברית. בשנים האחרונות, המטה העולמי של PTC הגדיר אותו כמרכז אסטרטגי וכתוצאה מכך, כוח האדם בו גדל פי שלושה בעשור".

על מה אתם אחראים?
"המרכז בישראל אחראי לפיתוח כמה מוצרים אסטרטגיים שלה, כמו אפליקציית CREO, המאפשרת למפתחי מוצרים ליצור סימולציות בזמן אמת של העיצוב, ולבחון כיצד המוצר ייראה בסוף התהליך. האפליקציה מאפשרת סימולציות מכניות, תוך בחינת פרמטרים חשובים כמו חוזק, מעבר חום, ויברציות ועוד. זאת, תוך שיתוף פעולה עם יתר מרכזי הפיתוח של PTC.
בנוסף, למהנדסים שלנו יש חלק נכבד בהנגשת העיצוב בצורה אוטומטית, באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה. זהו אחד החידושים הבולטים של החברה. מעצב המוצר יכול לשלוח את העיצוב באמצעות משקפי AR ללקוח או לשותף אחר, ובכך הוא מייעל את תהליך העבודה ומאפשר את קיצור זמן ההגעה לשוק".

כיצד אתה מסביר את העובדה שהחברה העולמית מעניקה לכם מעמד מיוחד?
"PTC קיבלה מזמן החלטה אסטרטגית להשקיע בישראל, בגלל ההון האנושי. יש לנו מגוון מהנדסים ואנשים שמהווים את המוחות הכי טובים שיש".

איך אתה מתמודד עם אתגרי גיוס כוח אדם?
"מתמודד כמו כולם. אני חושב שצעירים רבים רואים אתגר לעבוד אצלנו. הם באים לפה לא רק בגלל השכר. העלייה הרוסית בשנות ה-90' סייעה לנו מאוד".

מה פרופיל העובדים שעובדים במרכז?
"מעבר להתמחות בתכנון הנדסי, יש לנו עובדים ברמה גבוהה בתחום המתמטיקה, בוגרי טכניון. אני חושב שהם מבינים שהאפליקציות שאנחנו מפתחים הן מורכבות יותר ושונות מפיתוח אפליקציות מוכרות וגם תחום האינטרנט של הדברים, שהוא חלק בלתי נפרד מהפתרונות שלנו, מעניין אותם. ההוכחה לכך היא שיש במרכזי הפיתוח בישראל עובדים שנמצאים בהם 20 שנים, אחרים נמצאים שם בין 5 ל-10 שנים. אלא שיש גם נטישה טבעית, ואנחנו מגייסים כל הזמן".

אתה הישראלי הכי בכיר ב-PTC, ומנהל את כל הפיתוח העולמי. איך ההרגשה?
"זה אתגר לא פשוט. אני אחראי על 2,000 עובדים שפזורים ב-20 מרכזים, כאשר הגדול מכולם הוא בהודו.

מעבר לעניין האישי שלי, זו גאווה לא קטנה שבחברה כמו PTC יש מנהל פיתוח כללי ישראלי, וזו בשורה חשובה מאוד להיי-טק הישראלי, שמלמדת על הכוונה של החברה להרחיב את ההשקעות שלה בישראל. החברה כולה נסמכת על הרקורד הוותיק שיש לנו בתחום ה-CAD (ר"ת Computer Aided Design), שמבוסס על התקנה מקומית, וכעת פועלים למימוש יכולות בתחום התוכנה כשירות (SaaS)".

באחרונה רכשתם חברה שמתמחה בתחום התוכנה כשירות. מה המיוחד בזה?
"רכשנו את OnsSHAPE, שגם היא חלוצה בתחום ה-CAD. היא מספקת פתרונות ללקוחות במודל תוכנה כשירות, כך שהיא נגישה בכל מקום, ופתרונותיה מבטלים את הצורך בהשקעות על רכישת חומרה ובהוצאות בגין ניהול תשתית. האופי הענני של המוצר מאפשר לארגונים לשפר את השירות ולהגביר את שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים בתהליך הייצור. זה תואם את החזון הענני שלנו והמוצר ללא ספק יביא להמשך צמיחת החברה".

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים