יוזמה ממשלתית: תכנית מנהיגות נוער לפרטיות

באמצעות התכנית החדשה, שיוזמים משרד החינוך והרשות להגנת הפרטיות, יקבלו תלמידים כלים בנושא הגנת הפרטיות במרחב הדיגיטלי

לראשונה, ביוזמה משותפת של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים והפיקוח לזכויות התלמיד/ה במינהל הפדגוגי, מינהל חברה ונוער במחוז תל אביב, וממונה התקשוב במחוז תל אביב, משרד החינוך, הוקמה מנהיגות נוער לפרטיות. מדובר בתוכנית פיילוט, שבמסגרתה התלמידים יקבלו ידע וכלים על הגנת הפרטיות במרחב הדיגיטלי.

בין הנושאים שיילמדו: הזכות לפרטיות ומעמדה בחקיקה הישראלית כאחת מהזכויות המוגנות בחוק היסוד: כבוד האדם וחירותו; חוק הגנת הפרטיות ועקרונותיו; המשמעות הערכית והמשפטית של פגיעה בפרטיות; אתגרי ההגנה על הפרטיות נוכח ההתקדמות הטכנולוגית המואצת; צמיחתן של הרשתות החברתיות וההשלכות והסיכונים האפשריים כתוצאה מאי שמירת פרטיות במרחב הדיגיטלי.

התוכנית תתקיים, בשלב הראשון, עם נציגי מועצות נוער המגיעים ממגוון בתי ספר במחוז תל אביב, כשבהמשך תיבחן הרחבתה למחוזות נוספים. התוכנית כוללת סדרת מפגשים לאורך שנת הלימודים. המטרה היא, שבסיום התוכנית התלמידים ייזמו מהלכים להנגשת הזכות לפרטיות והעלאת מודעות לחשיבותה לתלמידים נוספים במוסדות הלימוד. כמו כן, התלמידים המשתתפים יוזמנו להביע דעתם, להשמיע את קולם ולהשתתף בחלק מהדיונים, שעל סדר יומה של הרשות.

בשנת 2019 פרסמה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ממצאי סקר שערכה לראשונה, אשר נועד לבחון את מודעות הציבור, גם בקרב בני הנוער, לאיומים ולסיכונים לפרטיות ברשת ומה עושה הציבור למען שמירה על הפרטיות. מהסקר עלו פערים משמעותיים באשר למודעות החשיבות של שמירה על הפרטיות בהשוואה בין בני הנוער למבוגרים. קרוב למחצית מבני הנוער מאשרים גם אנשים שאינם מכירים כחברים ברשתות החברתיות. בנוסף, רק 3% מבני הנוער מעדכנים סיסמאות בתדירות גבוהה ו-21% בלבד מבני הנוער העידו, כי מדיניות הפרטיות מהווה עבורם שיקול בהורדת אפליקציות.

עו"ד צחי פנחס, מנהל מחלקת קשרי ציבור וממשל ברשות להגנת הפרטיות:, ציין, כי "אנו מברכים על היוזמה המשותפת של הרשות להגנת הפרטיות ומשרד החינוך לגיבוש מנהיגות נוער לפרטיות, תוכנית פיילוט מיוחדת, שיצאה זה עתה לדרך. כמי שנולדו בעידן הרשת והרשתות החברתיות, אנו מאמינים שהידע והכלים שיקבלו בני הנוער במסגרת התוכנית בדבר החשיבות של הגנת הפרטיות בעידן הדיגיטלי יאפשרו להם לשמור טוב יותר על הפרטיות שלהם ברשת, להוביל לשינוי משמעותי בתפיסת הזכות לפרטיות, לעורר מודעות ולהפוך למעשה ל'שגרירי הפרטיות' בקרב חבריהם לספסל הלימודים, בקרב מורים ואנשי חינוך ובני משפחתם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים