נשים ומחשבים: דנה תורן, מערך הסייבר הלאומי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דנה תורן, מנהלת המרכז לניהול אירועי סייבר 119 ב-CERT, במערך הסייבר הלאומי

דנה תורן, מנהלת המרכז לניהול אירועי סייבר 119 ב-CERT במערך הסייבר הלאומי. צילום: אנטונגו פוטוס

שם: דנה תורן.

תפקיד: מנהלת המרכז לניהול אירועי סייבר 119 ב-CERT במערך הסייבר הלאומי, שמקום מושבו בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע. כמו כן, אני משתתפת בקורס ניהול לנשים והעצמה נשית, שמתקיים בימים אלה בפארק".

המרכז בניהולי הוא חלק מהמרכז הארצי לניהול אירועי סייבר (CERT-IL). המרכז מטפל בדיווחים על אירועי סייבר בארץ ומול שותפים ברחבי העולם. המרכז מאוייש 24 שעות ביממה ונותן מענה לכלל הציבור בישראל – אזרחים וארגונים כאחד – המדווחים (באמצעות חיוג ל-119) על אירועי סייבר כגון ניסיונות דיוג והתחזות, הדלפת מידע, מתקפת כופרה, השחתת אתרי אינטרנט ועוד. המרכז מונה כיום 22 אנליסטים בעלי הכשרה בתחום הסייבר, חלקם סטודנטים.

ותק בתפקיד: בתפקיד הנוכחי מזה שנה וחצי.

השכלה/שירות צבאי: יוצאת 8200, בעלת ניסיון בתחום הסייבר במערכת הביטחון. תואר ראשון בערבית ומזרח תיכון, תואר שני במידענות עם התמחות בטכנולוגיות מידע ולימודי תעודה במידענות. הקורס הקנה לי כלים ניהוליים אשר הוסיפו ליכולות שלי בהתנהלות היומיומית, כגון עמידה מול קהל, ניהול נכון של משא ומתן, בניית תכנית עבודה מבוססת יעדים ותקציב, ניהול והנעה של עובדים בעולם הדינמי שבו אנו חיים, וכן באופן שבו אני מעוניינת למצב את עצמי. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בהיי-טק? הנתונים מדברים בעד עצמם, ועל אף השינוי שחל בשנים האחרונות, ב-2018 היוו הנשים רק כשליש מכלל המועסקים בתחום ורק כרבע בתפקידים טכנולוגיים. גם נושא השכר רחוק מלהיות שוויוני במשק, ויש לכך הרבה מאוד סיבות. עם זאת, השינוי יכול להתחיל כבר בשלב בית ספר, עם חשיפה של ילדות למקצועות המחשבים והטכנולוגיה ולדמויות לחיקוי בתחום, בדגש על הפוטנציאל וההזדמנויות העומדות לרשותן.

האם נתקלת אי פעם באפליה על רקע היותך אישה? אני על בשרי לא נתקלתי באפליה כזו, שכן המקומות בהם עבדתי דגלו בשוויוניות מגדרית ודאגו להעלות את המודעות הארגונית בנושא. עם זאת, אני רואה מה מתרחש בשוק הפרטי ושומעת סיפורים של נשים אשר נתקלות בתקרות זכוכית ואשר נשאלות בראיונות עבודה שאלות על הריונות עתידיים ונכונותן להשקיע בעבודה, גם אם זה בא על חשבון הבית. לתפישתי, קידום מקצועי צריך להתבסס על כישורים ומיומנות, ללא כל קשר למגדר, ובתור אישה הייתי מעוניינת שהקידום שלי יהיה בזכות יכולותיי, ולא בשם הרצון לתקן את הסטטיסטיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים