ה-F1 של אסוס: הקרנה נעימה

היתרונות של המקרן החדש הם שהוא קל יחסית, קומפקטי וניתן להשתמש בו גם בבית ● אלא שחלק מהדברים החשובים במקרנים לא עמדו בבדיקות שערך כתבנו

ה-F1 של אסוס. צילום: יח"צ

שוק המקרנים הוא אחד המגוונים שיש, במיוחד אם מכניסים לתמונה את השימושים הצרכניים. זהו שוק שבו ניתן למצוא מקרנים פשוטים, בגודל כף יד, וגם כמה טלפונים וטאבלטים שהציעו בעבר שילוב של יכולות הקרנה. מהצד השני יש את אותם מקרני לייזר בגודל אימתני, שיכולים לצבוע פסלי ענק בתמונות צבעוניות, או אולמות כנסים ואצטדיונים בזמן הופעות של להקות.

ה-F1 של אסוס הוא מקרן שנכנס היכן שהוא באמצע, בתוך הנוף מתוח השוליים הזה. הוא גם מנסה לשלב כמה דברים בבת אחת, שהראשון שבהם הוא ניידות.

בעולם המשרדים המודרני, שבו כל פינה יכולה להפוך לחדר היוועדות קטן, ניידות של התקני אודיו/וידיאו חשובה למדי. עם משקל של כ-2 ק"ג, כולל המטען והשלט רחוק, ועם תיק נשיאה נוח, ה-F1 מהווה פתרון מצוין עבור ארגונים שלא רוצים להשתמש בהתקנות קבועות של מקרנים, או לפחות לא בכל המשרדים הזמינים.

יתרון בולט במקרן החדש הוא שאפשר לקחת אותו לצד המחשב האישי מפגישה לפגישה, במקום להסתמך על פתרון מקומי. כך ניתן, בתוך דקות ספורות בלבד, להכין אותו לעבודה עם המצגת, היישר מהמחשב, כשהיא כבר מוקרנת על הקיר הזמין. במהלך הבדיקות שביצעתי ל-F1 עלה כי בערך דקה וחצי מההדלקה שלו הוא כבר יודע לאתר לבד, אם בורחים בהגדרות, את האות, ולהציג אותו בגודל המתאים למרחק שממנו המקרן נמצא מהקיר. רגלית כפולה מתחת מאפשרת להתאים גם את הגובה בשתי רמות.

מקרן גם בבית

עוד דבר שמצליח ה-F1 להציע הוא התמודדות סבירה ויותר עם תאורה משרדית המבוססת על פלורסנט, וגם עם תאורה של סלון ביתי רגיל. אם כבר אפשר לנייד אותו בקלות ממקום ממקום, למה לא לקחת אותו גם הביתה כדי לראות סרט ממש בגדול או לחבר אותו לקונסולת המשחק הביתית?

התמונה נשארת יפה, חדה ומלאת פרטים גם כשיש אור מסביב, וממש לא צריך חושך מוחלט כדי לראות מצגת או סרט. זאת, על אף שמדובר במקרן שמוציא מקרבו תאורה בבהירות 1,200 לומנס, שלא נחשבת לגבוהה. הוא גם מציע את היכולת למקד את התמונה באופן אוטומטי, וגם כאן מדובר בהגדרה שאפשר לבחור בה או לבטל אותה בתפריט. בחזית יש מצלמה קטנה, שבוחנת את התמונה שמולה ועוזרת למיקוד אוטומטי של העדשה הדיגיטלית.

התצוגה היא באבחנת FHD והיא מבוססת על טכנולוגיית DLP עם יחס ניגודיות של 3,500:1, שהוא יותר מסביר למקרן בגודל קומפקטי שכזה. ה-F1 מציע יחס הטלה של 0.8 והוא יכול להקרין תמונה ברורה בגודל של בין 25 ל-210 אינץ' כשממקמים אותו במרחק של 0.43 עד 3.7 מטר משטח התצוגה, אם יש לכם קיר או מסך שמסוגלים להציג את הגדלים האלה. נורת הלד מציעה עד 30 אלף שעות עבודה, לפי אסוס, כך שרוב המשתמשים כנראה לא יחליפו אותה לאורך כל מחזור החיים של המקרן.

ה-F1 של אסוס מציע זום בלבד, וזה אומר שאם רוצים לשנות את גודל התמונה המוצגת צריכים להיכנס לתפריט ההגדרות. בהקטנה, התמונה עוד שמרה על האיכות שלה, אבל מעל 150% היא כבר החלה לאבד פרטים, למרות המיקוד, שמתבצע תוך מספר שניות בודדות.

מה עם החיבורים?

פרט חשוב נוסף הוא שה-F1 מגיע עם שני חיבורי HDMI, חיבור D-Sub למחשבים ישנים, מחבר 3.5 מ"מ לחיבור אמצעי קול חיצוניים ואפילו עם חיבור USB 2.0, שמאפשר הטענה של מכשירים חיצוניים בזמן שהמקרן עובד. הוא גם מצויד בשני רמקולים בגודל של 3 וואט לצד סאב וופר של 8 וואט, שמבוססים על טכנולוגיה של הרמן רקדון ומוציאים מקרבם איכות קולית שמפתיעה גם בעוצמה שלה, אפילו בסלון יחסית גדול.

אפשרות החיבור המעניינת ביותר היא האלחוטית, והיא מאפשרת להתחבר באמצעות רשת Wi-Fi מקומית מכל מחשב Windows ומכל טלפון iOS או אנדרואיד. ההתחברות נעשית יחסית בקלות, ובכל מקרה מופיעות הוראות מתאימות כשבוחרים את האפשרות הזאת. הבעיה היחידה היא, גם במקרה שבו מחברים מחשב ישירות מאחור עם כבל, שיש אי סנכרון בין התמונה לדיבור או למוזיקה, כך שאולי כדאי להשתמש ב-F1 לתמונות ולמצגות בלבד.

לפי אסוס, המקרן החדש שלה תומך בכוונון אוטומטי של עיוות טרפז אופקי ואנכי, אבל זה לא תמיד עובד, לפחות לא במהלך הבדיקות שביצעתי. אולם, אפשר לבצע את הכוונון באופן ידני, כולל האפשרות "לסדר" את פינות התמונה כך שהן יהיו "במקום" והתמונה תהיה מיושרת בהתאם לבחירה. עוד בעיה שעלתה בבדיקות וקשורה לזה היא שלעתים המקרן לא זכר את ההגדרה האחרונה שבחרתי, כך שהיה צורך לכוונן את התמונה מחדש – וזה קורה כל כך מהר: התגובה שלו לשלט וגם לבקרות שעל גבו לא מהירה מספיק ולא אחידה, ולפעמים זה ממש מעצבן.

ה-F1 יחל להימכר בארץ בחודשים הקרובים, עוד במהלך המחצית הראשונה של השנה, תמורת 3,499 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים