מיקרוסופט השיקה רשמית את דפדפן Edge החדש

הדפדפן - שהוא חלק מפרויקט הקוד הפתוח של כרומיום - זמין כעת להורדה בגרסה יציבה ראשונה ● בהמשך עתידה הענקית מרדמונד לדחוף עדכון מערכת שיחליף בין הדפדפנים עבור כל משתמשי Windows 10

דפדפן ה-Edge החדש. צילום: מיקרוסופט

עכשיו זה רשמי: מיקרוסופט הודיעה כי הגרסה היציבה הראשונה של הדפדפן Edge החדש זמינה להורדה. ההודעה מגיעה כמה חודשים לאחר שהחברה כבר השיקה את גרסת הבטא של הדפדפן, שכזכור מבוסס כעת על כרומיום, מנוע התצוגה והניהול שעליו מבוסס כרום של גוגל, הדפדפן המוביל בשוק.

נכון לעכשיו מציעה מיקרוסופט את Edge כאפשרות בלבד, כך שרק מי שרוצה בו יכול להוריד אותו כדי להתנסות בו. ההתקנה של הגרסה החדשה עדיין אינה דורשת את הסרת הגרסה הישנה של הדפדפן. עם זאת בסופו של דבר מיקרוסופט תדחוף עדכון מערכת שיחליף בין הדפדפנים עבור כל משתמשי Windows 10 – הדפדפן, דרך אגב, תומך גם ב-Windows 7, עבור אלה שמתעקשים להישאר עם מערכת ההפעלה המיושנת והפרוצה לרווחה.

למרות שהוא מבוסס על אותו מנוע כמו כרום, יש כמה הבדלים שאמורים לבדל את Edge לעומת השוק, שאחד מהם הוא האפשרות להציג אתרים מיושנים שמותאמים לגרסאות קודמות ש-Internet Explorer, הדפדפן המאוד מיושן והעתיק משהו של החברה. הוא גם מציע כמה רמות של מניעת מעקב, כולל אפשרות למנוע מעקב של כל האתרים ברמה הגבוהה ביותר. הוא גם משאיר חלק מהתכונות הייחודיות שהציע עוד לפני שינוי המנוע: מצב קריאה שמנקה כל תוכן לא הכרחי להוציא טקסט מהאתר, וכן אפשרות ליצור קבוצות של אתרים שלחיצה על קבוצה פותחת את כולם בבת אחת.

הדפדפן, לאור המנוע החדש שלו, יתמוך בהרחבות שמוצעות בחנות של מיקרוסופט, אבל גם באלה שמוצעות לדוגמה באלו של כרום.

Edge זמין כאמור ל-Windows, אבל גם ל-macOS עם התאמות גרפיות שונות, כדי להרגיש שהוא מתאים יותר לסביבת העבודה שלו. יש גם גרסאות ל-iOS ולאנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים