טסלה משגשגת בבורסה – לארי אליסון מרוויח בגדול

שלושה מיליון מניות טסלה שרכש היזם ומייסד אורקל ב-2018, ושהיו שוות באותה עת מיליארד דולר, שוות כעת יותר מ-1.6 מיליארד דולר ● המניה זינקה ב-25% רק בשבועיים הראשונים של 2020, שהמהווים חלק מהרבעון הרביעי

לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה.

יצרנית המכוניות החשמליות האמריקנית טסלה היא אחת ממובילות שוק המניות מאז תחילת 2020. אמנם מדובר בזמן קצר מאז שינואר החל, אבל המניה התחזקה במיוחד בזמן זה, ב-25% למעשה, ומצבה מיוחס לתוצאת הרבעון הרביעי של השנה. הקבוצה, שמנכ"לה ומייסדה הבולט הוא אילון מאסק, שווה כעת כמעט 100 מיליארד דולר בבורסה.

אחד מבעלי המניות שנהנה במיוחד מההשקעה המאסיבית בחברה, ומההימור שלו על טסלה, הוא לארי אליסון, מייסד חברת התוכנה אורקל.

מירידת המניות, צרות, קנסות וסנקציות – להצלחה מרשימה

כזכור, ענקית המכוניות החשמליות הכריזה בדצמבר 2018 כי מייסד, יו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אורקל, אליסון – שמלבד היותו בעל מניותיה הוא גם חבר קרוב של מאסק – הצטרף לחבר המנהלים שלה, וישמש בה כגורם פיקוח עצמאי, כפי שנדרש על ידי הרגולטורים האמריקנים.

מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק. צילום: דן טיילור, Heisenberg Media

מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק. צילום: דן טיילור, Heisenberg Media

הצורך בגורם שכזה בדירקטוריון היה חלק מסנקציות שהן תוצר של פשרה שרקמו החברה והוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC, אחרי טוויטים שפרסם מאסק באוגוסט 2018, שבהם טען כי יצרנית המכוניות החשמליות עומדת לפני הפיכה לפרטית, ושמהם חזר כעבור שבועיים. ה-SEC טענה שמאסק "שיחק" בבעלי המניות לתועלתו, ואחרי שהמנכ"ל של טסלה נחקר, הוא והחברה נתבעו על ידי רשויות המס בסכום של 20 מיליון דולר כל אחד, וסילוקו של מאסק מתפקיד יו"ר הדירקטוריון יצא לפועל.

עוד קודם לכן, אליסון קנה שלושה מיליון מניות של טסלה ב-2018, בסכום לא מבוטל של מיליארד דולר. זו הייתה הוכחה לאמון של היזם והמיליארדר בחברה.

בדיעבד מסתבר שאליסון ביצעה "הימור" שלא ניתן היה לחזות שיצליח כל כך, בהתייחס למצבה הנוכחי של טסלה והשגשוג שלה בבורסה.

ביום שנחשפו אחזקתו של אליסון במניות ומינויו לדירקטוריון טסלה, ב-2018, המניות נסגרו על 333.87 דולר ליחידה. עד יוני 2019 הן צללו לשפל של 176.99 דולרים. המצב נראה לא טוב, אבל אתמול (ג'), עם פתיחת המסחר, מניית טסלה עלתה בכ-4.3%, ונסקה לשיא יומי חדש של 547.41 דולר. המצב הזה הביא את חבילת המניות של אליסון בטסלה לשווי של יותר מ-1.6 מיליארד דולר. נכון לעכשיו אין בכלל ספר שאליסון שיחק אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים