EQRx – סטארט-אפ שמתיימר להוזיל מחירי תרופות חדשות – הושק בארה"ב

יזם הון הסיכון, אלכסיס בוריסי הודיעה כי הקים חברה חדשה, שמטרתה להוריד באופן דרמטי את מחיר התרופות החדשות ● הוא וצוותו גייסו 200 מיליון דולר בסבב A ממימון משקיעים מתחומי הביוטק ומעמק הסיליקון

האם יצליח להוזיל מחירי תרופות חדשות? הסטארט-אפ החדש EQRx. צילום אילוסטרציה: BigStock

סטארט-אפ חדש המכונה EQRx, ושפועל מקיימברידג', מסצ'וסטס, שבארה"ב הודיע על השקתו באחרונה אחרי סבב מימון A שבו גיוסו 200 מיליון דולר.

יזם ההון סיכון, אלכסיס בוריסי, אשר חבר לצוות עובדים ותיקים ומבקרים מתעשיית הביו-פארמה, מתעתד להודיע על הקמת החברה החדשה, ועל השאיפה שלה לקצץ באופן דרמטי את מחירי התרופות החדשות בשוק, בכנס JPMorgan Healthcare שמתחיל היום (ב') בסן פרנסיסקו, ושהוא אירוע ההשקעות השנתי הגדול ביותר בתעשיית הרפואה.

החברה שמה לה למטרה לספק פתרון למחירי התרופות הגבוהים של השוק, כשבכוונתה להוזיל מחירים על ידי שינוי תהליך יצירת התרופות, החל משלב הפיתוח והגילוי שלהן וכל הדרך ועד למסירתן למטופלים. אם אכן יעמדו ביעד, החברה תציע את התרופות שלה בעלויות נמוכות מאלו של התרופות הקיימות בשוק.

דובר מטעם EQRx אמר כי ההתמקדות הראשונית של הסטארט-אפ תהיה בתרופות מולקולות קטנות לטיפול בסרטן, בתרופות למחלות גנטיות-דלקתיות ונדירות, כשהכוונה היא לייצר בסופו של דבר גם תרופות ביולוגיות למחלות אלו.

בין המממנים שהשתתפו בסבב: GV, ARCH Venture Partners, a16z, Casdin Capital, Section 32, Nextech ו-Arboretum Ventures, בנוסף למשקיעים אחרים.

ד"ר פיטר באך – מנהל מדיניות הבריאות והתוצאות במרכז ממוריאל סלואן קטרינג לחקר הסרטן – שהוא גם מייסד שותף ב-EQRx, ושישמש כיועץ לחברה החדשה, אמר כי "התהליך של פיתוח והעלאת תרופות חדשות לשוק צריך ויכול להיות מאורגן במטרה להיות במחיר סביר, הן בעבור מטופלים והן בעבור החברה".

מייסדת שותפה נוספת, סנדרה הורנינג – לשעבר סגנית נשיא, סמנכ"לית רפואה ראשית ופיתוח גלובלי עולמי בג'נטק/רושה – שתשמש גם היא כיועצת ל-EQRx, הבהירה כי כיום, אפילו אנשים עם ביטוח בריאות, מתעכבים ברכישת תרופות מרשם, או אפילו מוותרים עליהן, בגלל העלויות הגבוהות שכרוכות בדבר.

"במהלך כל העשורים האחרונים החברה נהנתה מההתקדמות הטכנולוגית חסרת התקדים והבנה עמוקה יותר של ביולוגיה של המחלות, מה שעשה מהפכה במהלך הטיפול במחלות רבות כיום", אמר בוריסי, שיכהן כמנכ"ל EQRx. "עם זאת, התמחור של גישות טיפוליות חדשות דוחק את גבולות השכל הישר, ומונע מהאנשים ומהחברה ליהנות באותה מידה מחדשנות. הגיע הזמן לפתרון מבוסס שוק לנושא עליית מחירי התרופות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים