ליים מפסיקה להציע קורקינטים חשמליים ב-12 ערים גדולות – ומפטרת עובדים

גם החברה המתחרה שלה, בולט, נוהגת באופן דומה, ומפסיקה להציע את השירות בכמה וכמה ארצות בארה"ב ● בין הנעזבות בארה"ב: אטלנטה, פיניקס, סן דייגו וסן אנטוניו וברחבי העולם: בואנוס איירס, לימה, וריו דה ז'נרו ● בישראל אין שינוי כרגע בנוכחות החברה

ליים

חברת הקורקינטים החשמליים ליים מפטרת בין 14-10 אחוזים מכוח העבודה שלה, ומפסיקה להציע את שירות השכרת הקורקינטים החשמליים בכמעט תריסר ערים עולמיות מרכזיות. גם המתחרה שלה, חברת בולט, סילקה במפתיע את הקורקינטים שלה מרחובות הערים בכמה שווקים בארה"ב, כך על פי גיזמודו.

בהצהרה שכותרתה "הנתיב קדימה בליים", שפורסמה בבלוג החדשות של החברה, Second Street שמו, הודיע המייסד השותף ומנכ"ל ליים, בראד באו, על כמה מהלכים אסטרטגיים מרכזיים לשנת 2020, הכוללים את חיסול העסקים של החברה ב-12 שווקים גלובליים. באו ציין כי המהלכים מגיעים מכיוון ש-"העבירנו את המיקוד העיקרי שלנו לרווחיות", כדי שהחברה תהפוך להיות עצמאית כלכלית.

יחד עם בירד, ליים היא אחת מחברות הקורקינטים החשמליים המשותפים הגדולות בעולם. היא מציעה את המוצר שלה ביותר ממאה שווקים, כולל בישראל. אבל העסקים לא שגשגו בחלק מהמקומות הללו. באו הסביר זאת בכך שיש "קהילות נבחרות ברחבי העולם בהן המיקרו-ניידות התפתחה לאט יותר", ולכן החברות המציעות את אמצעי התחבורה הקל והמהיר לא מרוויחות כסף במקומות אלו. כתוצאה מכך, ליים מפסיקה את פעילותה ב-12 ערים, ארבע מהן בארצות הברית. בין הנעזבות בארה"ב: אטלנטה, פיניקס, סן דייגו וסן אנטוניו. כמו כן ליים תעזוב גם את לינץ שבאוסטריה, בוגוטה שבקולומביה, בואנוס איירס שבארגנטינה, מונטווידאו שבאורוגוואי, לימה שבפרו, פוארטו ואלרטה שבמקסיקו, ריו דה ז'נרו, וסאו פאולו, שבברזיל. בישראל אין שינוי כרגע בנוכחות החברה.

אנו אסירי תודה על השותפויות שנהנינו מהן עם כל אחת מהערים הללו, ועל התמיכה המתמשכת של הרוכבים שלנו, ואנחנו עדיין מקווים שנוכל להכניס שוב את ליים לקהילות אלה כשהזמן יתאים לכך.

קורקינטים חשמליים מציפים את רחובות הערים. צילום: BigStock

קורקינטים חשמליים מציפים את רחובות הערים. צילום: BigStock

גידול משמעותי בפציעות כתוצאה משימוש בקורקינטים

באירוע דומה, אך נפרד, גם חברת הקורקינטים האלקטרוניים מפלורידה, Bolt, מסתבר, מסתלקת מכמה משווקים בארה"ב. החברה סירבה לציין באילו מיקומים מדובר, וציינה באוזני גיזמודו רק שהיא ממשיכה לפעול ב"שווקים נבחרים".

לפי הדיווח, סקירת השווקים הרשומים באפליקציית הנייד של Bolt מעידה ככל הנראה כי דרום פלורידה היא השוק היחיד בו החברה עדיין פועלת בהיקף מלא. ערים אמריקניות אחרות הרשומות באפליקציה – מפות הערים וושינגטון די.סי, אטלנטה, שיקגו, לוס אנג'לס, לואיוויל, נאשוויל, פורטלנד, ואחרות, בהן היו מוצעים בעבר קורקינטים חשמליים של בולט,  היו כמעט ריקות מסימוני קורקינטים זמינים. 

נזכיר כי בנובמבר האחרון הודיעה ליפט כי קורקינטים חשמליים שלה יעלמו מרחובותיהן של שש ערים אמריקניות – ביניהן: אטלנטה, נאשוויל, סן אנטוניו, קולומבוס שבאוהיו, פיניקס ודאלאס.

סכנה מוחשית ומוכחת. קורקינט חשמלי. צילום אילוסטרציה: BigStock

סכנה מוחשית ומוכחת. קורקינט חשמלי. צילום אילוסטרציה: BigStock

הדברים מגיעים על רקע שלל פגיעות שחווים משתמשי כלי התחבורה האלקטרוניים החדשניים. מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו (UCSF), אמד את מספר האשפוזים והפגיעות המיוחסים לשימוש בקורקינטים אלקטרוניים ומצא כי מאז שנת 2014 ועד לשנת 2018 חלו פי-ארבעה יותר פגיעות מקורקינטים חשמליים.

"קורקינטים אלקטרוניים הם דרך מהירה ונוחה של תחבורה, ומסייעים להפחתת עומסי התנועה, במיוחד באזורים צפופים, עם תנועה גבוהה", אמר בנג'מין ברייר, אורולוג מ-UCSF שהוא אחד מחברי המחקר. "אולם", המשיך, "אנו מודאגים מאוד מהגידול המשמעותי בפציעות ובאשפוזים שתיעדנו". ברייר אמר כי יש צורך בתקנות בטיחות טובות יותר לרכיבה על כלי הרכב המסוים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים