CES: אימפוסיבל פודס הציגה "חזיר" מהצומח בתערוכה ועוררה עניין עצום

בשר דמוי חזיר - המבוסס אך ורק על חומרים מהצומח, ולא על כאלו שמקורם בבעלי החיים, ולא סתם אלא כשר לחלוטין - הוא המוצר השני של הסטארט-אפ מקליפורניה ● המוצר זכה להשקה מתוקשרת בתערוכה בלאס וגאס ולתגובות נלהבות של כתבים ומבקרים רבים

תצוגת המוצרים מהצומח של אימפוסיבל פודס. צילום: אימפוסיבל פודס

חברת אימפוסיבל פודס השיקה המבורגר מהצומח שכובש יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות, וכעת היא ממנפת את הטכנולוגיה שלה בכדי להציע לצרכנים צורה אחרת של חלבון המחקה בשר. ה-Impossible Pork – ה"חזיר" של אימפוסיבל – הוא מוצר טבעוני המוכן מצמחים, ללא כל תוספת של חומרים מהחי, והוא הוצג זה עתה בתערוכת הטכנולוגיה העצומה CES.

מדובר, כאמור, בתחליף הבשר השני של הסטארט-אפ הקליפורני, וגם הוא נועד לפי החברה בעיקר בכדי לסייע במשימה הרחבה יותר – לצמצם את ההשפעה הסביבתית של תעשיית הבשר העולמית. אבל אם להתבסס על התגובה התקשורתית לחשיפתו, כמו גם על העניין העצום שהמוצר עורר בקרב באי התערוכה, הוא עומד למלא גם ייעוד אחר וחומרני יותר – לספק רווחים נאים לחברה שעומדת מאחוריו.

ההמבורגר של אימפוסיבל פודס. צילום: אימפוסיבל פודס

ההמבורגר של אימפוסיבל פודס. צילום: אימפוסיבל פודס

ההמבורגר של אימפוסיבל הושק גם הוא ב-CES, ומזה מספר שנים מוצע למכירה במסעדות ברחבי ארה"ב, כולל בברגר קינג. באחרונה הוא גם אושר למכירות ישירות לצרכן על ידי ה-FDA. כמותו, גם בשר החזיר החדש של החברה מבוסס על הצומח וכולל מולקולה הנקראת heme, שאותה ניתן למצוא בעצם בכל היצורים החיים, והיא מופיעה בשפע במיוחד בשרירי בעלי חיים, ומסייעת בהקניית טעמו וצבעיו המובהקים של הבשר מהחי.

אימפוסיבל פיתחו טכנולוגיה שבאמצעותה הם מייצרים את ה-heme על בסיס DNA מסויה, ואז מערבבים אותו עם תחליפי בשר טיפוסיים יותר כמו תפוח אדמה וחלבון חיטה, לצורך יצירת מוצר דמוי בקר, וכעת דמוי חזיר. התוצאה היא חומר גלם שניתן להכין ממנו נקניקיות, קציצות ועוד מאכלים, שכעת יהיו דומים בטעמם לבשר הלבן, אבל שהכנתם אינה כרוכה בפגיעה המאסיבית בסביבה וגם לא בניצול, שעבוד והריגה של בעלי חיים.

בדומה להמבורגר של אימפוסיבל, גם במוצר החזיר החלבון העיקרי הוא מסויה, אולם יש בו גם שמן חמניות וקוקוס כמקור לשומן. המרכיבים האחרים הם, כאמור, ה-heme, שלפי אימפוסיבל פודס הוא המעניק לו את הריח והטעם הבשריים המוכרים כשהמוצר עולה על הגריל או המחבת.

"חזיר" כשר – המצאה שעשויה לכבוש קהלים חדשים לגמרי

"בשר בקר פופולרי ברחבי העולם, אך בתרבויות רבות במנות הפופולריות והמוכרות כמו גם הנפוצות ביותר נעשה שימוש בבשר חזיר כמקור הבשר העיקרי, אז בשבילנו כדי להשפיע על אותם שווקים, חזיר היה הכרח", אמר מנכ"ל אימפוסיבל פודס, פט בראון, כדי להבהיר מדוע בחרה החברה להמשיך דווקא למוצר המסוים.

בראון מתייחס בעיקר אל מדינות אסיאתיות, אבל כדאי לזכור שיש לו ביד מוצר שיכול לכבוש גם מחוזות חדשים לגמרי בקרב קהל הצרכנים, כיוון שהמוצר שלו, על אף היותו דמוי "חזיר", הוא למעשה כזה העונה על דרישות הכשרות המוקפדות, הן של האיסלאם והן של היהדות.

לפי ידיעה של המגזין קוורץ מאתמול (ד'), הסטארט-אפ של הבשר מהצומח כבר הודיע שירחיב את טביעת הרגל הטבעונית בתפריטי בורגר קינג, כי יספק נקניקיות חזיר מבוססות צמחים לכריכים חדשים המיועדים לארוחות הבוקר המוגשות בסניפי הרשת הרבים.

"יש לזה טעם מדהים"

מבקרים רבים בתערוכה, וכן עיתונאים שבאו לסקר אותה, נמשכו לטעום ולנסות את המוצר החדש, ופרסמו את רשמיהם בכתבות ובפוסטים ברחבי הרשתות החברתיות.

כך למשל צייצה מישל מאלטייס, עורכת הצרכנות של USA Today, בחשבון הטוויטר שלה אחרי החוויה: "ניסיתי את החזיר המבוסס על הצומח של אימפוסיבל פודס ב-CES 2020. הייתה לו אותה תחושה וטעם כמו שהפה שלי ציפה כשעיניי ראו את הכיתוב 'חזיר'".

אדם קלארק אסטס מגיזמודו ציין בכתבה שלו על הנושא: "כשאימפוסיבל פודס אמרו לי שהם יחשפו מוצר חדש שאינו בשר בתערוכת מוצרי האלקטרוניקה בלאס וגאס השנה, הייתי בטוח שזה עוף. עוף כל כך טעים! טעיתי. הדבר החדש של Impossible הוא חזיר, ולהפתעתי הרבה, יש לזה טעם מדהים".

ראסל הולי, מאנדרואיד סנטרל, יצא עם כתבה שכותרתה: "אימפוסיבל פודס פשוט הבטיחו שלעולם לא אוכל שוב חזיר אמיתי". הוא פירט בכתבתו כי "במהלך אירוע ההדגמה דגמתי חזיר של אימפוסיבל שנעשה בכמה דרכים שונות – מאודה בשומאי, עשוי בגריל ומוגש בלחמניית צ'אר סיו, ומטוגן בכלי קאטסו. הוא גם הוגש על אטריות, הוצע עצמאית כקציצה, וגם נלחץ לפרוסת חלבון עבה בין שתי פרוסות לחם גדולות, להכנת כריך Bahn Mi". הולי קבע כי "כבר הפחתתי מכמות בשר החזיר שאכלתי, אבל עכשיו אני יכול לוותר על זה לגמרי בשמחה".

למתעניינים ולישראלים שעדיין לא יכולים לטעום בארץ את ה"חזיר" המדובר – אימפוסיבל העלתה סרטון וידיאו מעניין ובו פרטי המוצר החדש שלה ליוטיוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים