"בתוך שנים ספורות, RPA יהיה חלק מהטכנולוגיה בכל ארגון"

מה יהיה בעתיד המיכון הרובוטי של תהליכים? מהן ההזדמנויות בתחום? ואיך קשורים לכך פרפרי העש הלבנים? שלומי קוט, מנכ''ל ez-Roi, מסביר

שלומי קוט, מנכ"ל ez.Roi. צילום: ניב קנטור

"RPA – מיכון רובוטי של תהליכים – משתמש במגוון מוצרים שונים של יישומים רובוטיים, דוגמת בינה מלאכותית ו-BI. זאת, על מנת להתמודד עם משימות חוזרות, מבוססות כללים בני תכנות. עד 2025 לא תהיה שאלה של האם ניתן או צריך להטמיע RPA, כי הוא יהיה חלק מהטכנולוגיה בכל ארגון", כך אמר שלומי קוט, מנכ"ל ez-Roi.

קוט דיבר בפתח כנס RPA 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות שעוסקים בתחום, ובהנחיית קוט ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

פרפרי העש הלבנים כדוגמה

בדבריו נתן קוט דוגמה מעולם החי למהירות של ביצוע שינויים. "במאה ה-18, כל פרפרי העש באנגליה היו בצבע לבן. בעקבות המהפכה תעשייתית, שהביאה עמה פיח, הכל – הבתים והעצים – השחיר. התברר שפרפרי העש הלבנים נטרפו על ידי ציפורים. בתוך עשור, כמעט כל פרפרי העש הלבנים נעלמו ונשארו רק השחורים. כיום, רק פחות מ-1% מפרפרי העש הם לבנים. זוהי דוגמה שממחישה את ההתקדמות הבין דורית", אמר.

"לוקח זמן רב להבין האם טכנולוגיה היא רלוונטית או לא", הוסיף קוט. "אם לא נשים לב, הטכנולוגיות והסביבה ישתנו, וארגון שלא נערך לכך באופן הנכון ייעלם כמו פרפרי העש הלבנים".

פרפר עש שחור. (כמעט) רק הוא וחבריו לזן נשארו. צילום: BigStock

פרפר עש שחור. (כמעט) רק הוא וחבריו לזן נשארו. צילום: BigStock

"הטכנולוגיות מאפשרות לדלג על חלק מהשלבים בתהליך"

"בעבר, כאשר רצו לשפר דברים בעולם התהליכי, דיברו על אנשים, טכנולוגיה ותהליכים. כיום, כאשר אנחנו בעידן תעשייה 4.0, יש טכנולוגיות שיכולות לחסוך חלק מהשלבים, לדלג מעליהם, ולהביא לשינויים מהירים יותר", ציין.

"ההזדמנויות בתחום ה-RPA הן עצומות", אמר קוט וציטט מחקר של מקינזי שלפיו הטמעת הטכנולוגיה עשויה להניב החזר השקעה עם יעילות בסדר גודל של בין 30% ל-200% – כבר בשנה הראשונה.

לדבריו, "טכנולוגיית ה-RPA תפסה בעולם ובארץ כתהליך לשיפור תהליכים, חיסכון וניהול תהליכים בארגונים. אנחנו רואים שבשנים האחרונות היא נכנסה לארגונים בעולם וגם בארץ. התחום החל להימדד ב-2016, חווה גידול של 44% בשנה החולפת וצפוי לצמוח השנה ביותר מ-20%. מדובר בטכנולוגיה שצמחה הכי הרבה ב-2019. השוק גדל ויכפיל את עצמו בתוך שלוש שנים".

קוט סיים בציינו את חמשת העקרונית להטמעה מוצלחת של RPA: "תהליך, אנשים – פנימיים וחיצוניים, בחירה נכונה של הפיילוט, תכנון ומדידת ביצועים (חמשת ה-Pים – Process, People, Pilot, Programming ו-Performances). חלק מהטכנולוגיה כבר בוגר ומאפשר ניתן להפיק ממנה יתרונות. כיום, מדובר בעיקר במיכון משימות קיימות. בשלב הבא ייעשה שימוש בלימוד מכונה – והרובוט יקבל החלטות ולא רק יתמוך בהן".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים