ארה"ב: איגוד CWA פועל להתארגנות עובדי חברות ההיי-טק ומשחקי הווידיאו

הגוף המייצג את עובדי התקשורת בארצות הברית פונה כעת לתחום הטכנולוגי ופתח אתמול (ג') בקמפיין CODE - הקמפיין לארגון עובדי הדיגיטל, שכידוע תנאי העסקתם אינם מפוקחים כראוי כיום ושיש מי מהם שממש פוטרו בגלל ניסיונות להתאגדות

הגיע תור עובדי הדיגיטל? התארגנות עובדים. אילוסטרציה: BigStock
איגוד העובדים CWA

איגוד העובדים CWA

עובדי היי-טק הארה"ב מגלים באחרונה ההתעניינות גוברת והולכת בהתאגדות, כדי לעזור לשנות את יחסי הכוחות בענף לטובת המועסקים בו. אתמול (ג') קיבלה התנועה דחיפה רצינית לניסיון זה, כשאיגוד העובדים CWA (ר"ת The Communications Workers of America), המייצג את עובדי התקשורת של אמריקה – גוף המתגאה בכ-700,000 חברים – השיק קמפיין חדש שמכוון לתעשיית משחקי הווידיאו בעיקר, אבל גם לעובדי ההיי-טק ככלל.

בעזרת הניסיון והמשאבים שלו, CWA מקווה לסייע לניסיונות ההתאגדות של עובדי התחום הטכנולוגי במדינה הענקית.

CODE – הקמפיין לארגון עובדי הדיגיטל

הארגון השיק את ה-CODE (ר"ת Campaign to Organize Digital Employees), ומציע כעת לעובדים בתחום משאבים ומומחיות שיסייעו להם במאמצי האיחוד שלהם.

נשיא CWA, כריס שִלטון, אמר בהודעה לתקשורת כי "חברות בתעשיית הטכנולוגיה והמשחק התחמקו מאחריות במשך זמן רב מדי". לדבריו, "עובדים בענפים אלה חושפים את המציאות העומדת מאחורי הרטוריקה. יוזמה זו תעזור לעובדי טק ומשחקים להגיע לרמה הבאה במאמציהם לממש את זכותם להתאגד ולדרוש שינוי".

אחת הדמויות שנשכרו לסייע להפצת והצלחת הקמפיין היא מייסדת ארגון עובדי המשחקים, ה-GWU, אמה קינמה. לפי הדיווחים, ההחלטה על הקמפיין החדש היא תולדה של דיונים בין CWA ו-GWU, אך הוא יחרוג, כאמור, מניסיונות לאיגוד וייצוג עובדי תחום הגיימינג, ויהיה למעשה מאמץ מובהק וראשון מסוגו לארגון תעשיות המשחקים וההיי-טק בכללותן.

עובדי גוגל ניסו להתאגד – ופוטרו

יצוין כי הקמפיין מגיע בזמן קריטי במיוחד לתעשיית הטכנולוגיה. בשנים האחרונות נחשפו שוב ושוב בתחום, הלכאורה יוקרתי ואשר נחשב כנחשק בעיני רבים לקחת בו חלק, שלל מקרים ותחקירים שהעידו על החל מהתנהלות לא נכונה מול עובדים, המשך בתנאי העסקה גרועים, וכלה בשימוש במרות לצורך התעמרות במועסקים, או אפילו לניצולם המיני. אל התופעות הללו התלוו לרוב השתקה, סתימת פיות ותרבות ניהול רעילה של ממש.

בעיקר ניכר היה שהאינטרסים הכספיים הם שעמדו לנגד עיניהם של מנהלי החברות, כשהחשיבות של תנאי העסקה הוגנים וראויים בעבור צוותי העובדים שלהם הלכה ופחתה.

בנוסף, באחרונה שמענו על עובדי הענקיות אמזון וגוגל שניסו לפעול בתוך החברות כדי להעלות מודעות ולקדם נושאים חברתיים אקוטיים – פנים חברתיים או כללים – אשר ספגו איומים בפיטורים או פיטורים הלכה למעשה, בניגוד לחוק, אבל בעיקר – באופן מקומם מאין כמותו.

כך למשל, השבוע דיווחו עובדי אמזון שהחברה איימה עליהם שאם ימשיכו לעסוק בהתנהלותה בעניין משבר האקלים בציבור – הם יפוטרו.

בנובמבר האחרון נודע כי גוגל פיטרה ארבעה אקטיביסטים שלקחו חלק בהתארגנות עובדים. החברה טענה כי הם אחראים להפרות של מדיניות אבטחת המידע שלה, אבל הדיווח של בלומברג טען שהפיטורים אירעו ממש לאחר שהארבעה לקחו חלק בניסיון להתאגדות עובדים, ויצאו למחאה נגד הענקית ממאונטיין וויו ויחסה למועסקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים