מלחמות הענן בין ענקיות ההיי-טק: האם מיקרוסופט מנצחת את אמזון?

הענקית מרדמונד גברה על הענקית מסיאטל במכרז הענן הנחשק של הפנטגון באחרונה ● כעת תוצאות סקר חדש של גולדמן זקס מגלות ששירותי Azure של מיקרוסופט פופולריים יותר מ-AWS של אמזון בקרב חברות טכנולוגיה גדולות

בזכות הענן Azure. תוצאות טובות למיקרוסופט

על פי נתוני סקר חדש של גולדמן זקס שפורסמו באחרונה, מיקרוסופט עשתה דרך משמעותיות בשוק הענן על חשבון המתחרה העיקרית שלה, אמזון, כך דיווח הביזנס אינסיידר. מדובר בניצחון שעדיין לא מתבטא גם בשורת הרווח של עסקי הענן שמנהלת הענקית מרדמונד. 

גולדמן זקס סקר 100 מנהלי IT מחברות גלובל 2000 (Global 2000) של פורבס, כדי לבדוק אילו פלטפורמות ענן משמשות אותן, ומה השתנה בשוק הענן. הסקר האחרון הראה כי 56 מנהלי IT בחברות הנסקרות משתמשים ב-Azure לתשתית הענן שלהם, לעומת 48 המשתמשים ב-AWS. על פי האנליסטים, מאז דצמבר 2017 הגדילה מיקרוסופט את הפופולריות של שירותיה הן בתשתיות ענן והן בפלטפורמה כשירות.

עדיין מחייכת בשורת הרווח. AWS

עדיין מחייכת בשורת הרווח. AWS

מבין משתתפי הסקר "המשיבים מצפים כי הספקיות הגדולות של היום ימשיכו לשלוט בדירוג בעוד שלוש שנים", נכתב בסיכום הממצאים. "מיקרוסופט נותרה המובילה הברורה, עם 22% מהקולות כיום ובעוד שלוש שנים בהתאמה", כתבו האנליסטים.

התוצאות של הסקר גם הביאו את חוקרי גולדמן זקס למסקנה שכ-23% מעומסי העבודה בתחום ה-IT נמצאים כעת בעננים ציבוריים – עלייה מ-19% שנקבעו ביוני – והם צופים שהנתח הזה יגדל ל-43% בשלוש שנים.

התוצאות – אחרי התבוסה במכרז הפנטגון

המסקנה הזו מותירה הרבה מקום לצמיחה של יריבים אחרים בחזית הענן, כמו למשל של גוגל, שכרגע ממוקמת במקום השלישי מבין ספקיות תשתיות הענן שהמשיבים צופים להשתמש בשירותיהן בעוד שלוש שנים.

האנליסטים ציינו שוב ושוב כי היקף השימוש שנמצא אינו תואם בדיוק את ההכנסות בפועל. ברבעון השלישי AWS צברה הכנסות של 9 מיליארד דולר. מיקרוסופט לא מציינת הכנסות Azure ברבעון, אולם על פי CNBC, האנליסט ג'יי ולשאוור מבית ההשקעות גריפין סקיוריטיז, העריך כי הכנסות Azure ברבעון הסתכמו "רק" בכ-4.33 מיליארד דולר.

מלבד זאת שהנתונים הללו אמורים להדאיג את אמזון ואת גוגל, מסיבות מובנות מאליהן, הן מגיעות אחרי מפלה גדולה של אמזון. החברה הובסה באחרונה על ידי מיקרוסופט בהתמודדות על חוזה לאספקת שירותי ענן לפנטגון בשווי של 10 מיליארד דולר. יחד הדברים בהחלט אמורים לאיים על AWS גם כלכלית בהסתכלות אל העתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים