נשים ומחשבים: נורית בלום, סופר-אפ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נורית בלום, סמנכ"לית מותגים וצמיחת לקוחות בסופר-אפ

שם ותפקיד: נורית בלום, סמנכ"לית מותגים וצמיחת לקוחות, סופר-אפ.

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: מנהלת הדיגיטל והחדשנות הדיגיטלית של קבוצת שטראוס, מנהלת מרקום של מרכז המו"פ של מיקרוסופט, עו"ד בתחום שוק ההון, סמנכ"לית מכירות ושירות בסטארט-אפ בתחום הלמידה המקוונת. במקביל, מובילה קורס טרנספורמציה דיגיטלית במסלול הMBA של המרכז הבינתחומי.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במשפטים מאונ' ת"א, ו-MBA מהמרכז הבינתחומי. שירות צבאי ביחידה 8200.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

למעשה, כבר בתיכון התחום משך אותי ועשיתי בגרות במחשבים. הרומן המשיך בצבא, ואני חושבת שמשהו בסקרנות הטבעית שלי גרם לי לרצות להיות בתחום הכי חדשני ומעניין, שלא מפסיק להתפתח ולשנות את העולם.

אני חושבת שהעובדה שיש בתחום הזה המון מקום ליזמות, שאפשר לדמיין ולחלום ואז לגרום לדברים לקרות בסקייל מאוד גדול גרם לי להישאר. לי באופן אישי הייתה גם חוויה של כמה שנים טובות דווקא בחברת מזון, ומעבר לעובדה שהתפקיד שלי היה להביא אותה גישה וחדשנות טכנולוגית לתעשייה אחרת. בעולמות השיווק, השילוב בין יכולת בניית המותגים של חברות מסורתיות לעומת היכולת לבצע אופטימיזציה ושיווק תוצאתי כמו בעולמות הסטארט-אפ הוא הדבר האמיתי. כיום אני מוצאת בסופר-אפ את המקום לשלב הן את הידע השיווקי שלי והן את התשוקה ליזמות וחדשנות, בחברה שלא מפסיקה להתפתח, ואני איתה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לשמחתי אני נמצאת היום בחברה שמאפשרת לי לממש את עצמי ולהתקדם. אבל במבט על – אני חושבת שאין מספיק חברות כאלו. לצערי, יש הרבה מנהלים גברים, וגם נשים, שמעריכים מאוד גבר שהוא מג"ד במילואים, אבל מאוד מוטרדים מלהעסיק אישה עם ארבעה ילדים (ואם למישהו יש ספק, הוא ייעדר הרבה יותר ממנה ברוב המקרים). הדבר הכי נכון הוא להסתכל על מבחן התוצאה – יש מעט מאוד נשים בתעשייה, במיוחד בתפקידים בכירים, וחלק מהאחריות התאגידית של חברות היום הוא לשנות את המצב הזה. מובן שגם על כל אחת ואחד מאיתנו מוטלת אחריות לשאול את עצמו שאלות קשות: האם יכול להיות שהערכתי פחות מישהי שדיברה פחות בביטחון ממישהו עם ניסיון דומה שהיה בטוח יותר בעצמו? למה שיחה על כדורגל "איכותית" יותר משיחה על אופנה או לקים, ועוד ועוד. אני חושבת שקשה להודות בזה, אבל זה קיים, ובתור התחלה חשוב לפקוח את העיניים לכמה שיותר אנשים, כי השלב הראשון, כמו בכל דבר, הוא להכיר בבעיה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

הגעתי לעולם העבודה בגישה מאוד שוויונית, גידלו אותי להאמין ביכולות שלי ולזה הצטרף דרייב עצום, בן זוג תומך והרבה נכונות לעשות לא מעט ויתורים. בעבר, במקומות השונים שעבדתי הייתה תחושה כללית שככל שהתקדמתי בפירמידה גיליתי שאני יושבת יותר ויותר לבד בשולחנות עם גברים, ואם ארצה או לא, הדבר הזה גורם להטיות. אני לא רוצה להשתמש במונחים של אפליה, אבל כן הייתה לי לא פעם תחושה של "קסטה" כזו של גברים, שלא תמיד לנשים יש אישור כניסה אליה. לשמחתי, בשנים האחרונות המודעות לנושא גדלה, ויש דור חדש של נשים וגברים צעירים שמביאים גישה שוויונית אמיתית לעולם ההיי-טק. לשמחתי, בסופר-אפ מבינים את חשיבות נושא הגיוון, ואני יכולה לראות בפועל איך נקודת מבט "נשית" שאני מביאה, ומקבלת מקום, יכולה לתרום לפתרון בעיות בדרך אחרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים