נתניהו ניצח בבחירות… של קוראי ויקיפדיה

הערך על שמו של ראש הממשלה הביס את זה של בני גנץ והגיע ליותר מ-733 מיליון צפיות ● וגם: במה עוד התעניינו השנה? איזו סדרה הכי סקרנה אותנו? ומה עם האירוויזיון? ויקיפדיה העברית מסכמת שנה

האם התוכן שלו ידווח למועצה המפקחת על פייסבוק? ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: חן גלילי

שני סבבי הבחירות שנערכו השנה וזה שייערך בעוד כמה חודשים השפיעו גם על רשימת הערכים הנקראים ביותר בוויקיפדיה העברית: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע למקום הראשון, הרבה לפני יריבו, בני גנץ, וערכים נוספים הקשורים למערכת הפוליטית מדורגים גם הם בעשירייה הראשונה.

הערך של נתניהו זכה השנה ל-733,506 צפיות, לאחר שבשנה שעברה דורג במקום החמישי עם 454,006 צפיות. גנץ, יריבו העיקרי, הגיע רק למקום השביעי, עם 387,562 קוראים.

נתניהו עקף את הערך ישראל, שירד מהמקום הראשון בשנה שעברה לזה השני השנה, עם 578,362 צפיות. ערכים בולטים נוספים שקשורים לבחירות הם הבחירות לכנסת העשרים ואחת במקום השלישי, כחול לבן ב-13 והבחירות לכנסת העשרים ושתיים במקום ה-16. אהוד ברק, שלא נבחר בסופו של דבר לכנסת, הצליח לעקוף את כל הח"כים (למעט נתניהו וגנץ) ודורג במקום ה-19.

האירוויזיון, שנערך השנה בתל אביב, עורר גם הוא התעניינות רבה בקרב הגולשים: הערך של התחרות הגיע למקום הרביעי וזה של לוסי איוב, המנחה הכי מדוברת מארבעת המנחים והיחידה מביניהם שנכנסה לדירוג, נמצאת במקום ה-22.

דוז פואה? לא בקרב גולשי ויקיפדיה. אירוויזיון 2019

דוז פואה? לא בקרב גולשי ויקיפדיה. אירוויזיון 2019

שתיים מהסדרות המדוברות של השנה נכנסו לעשירייה הראשונה – צ'רנוביל, קופרודוקציה של HBO וסקאיי הבריטית על האסון בכור הגרעיני בברית המועצות, במקום החמישי והסדרה על אלי כהן, המרגל הישראלי בדמשק, בזה השישי. כך גם הערך אודות רצח מוחמד אבו חדיר, שהגיע למקום ה-20 בעקבות העניין שעוררה הסדרה הנערים.

סדרות וסרטים נוספים שעניינו השנה את הגולשים הם בית הנייר במקום ה-11, התכנית 2025, שבטלוויזיה נכשלה ולא תזכה לעונה נוספת, אך בוויקיפדיה הגיעה למקום ה-12, הסרט הנוקמים: סוף המשחק במקום ה-15 והישרדות VIP עונה 2 ב-21. את רשימת 25 הערכים הנצפים ביותר סוגר זה של ירושלים.

ירושלים - במקום ה-25 ברשימת הערכים של גולשי ויקיפדיה. צילום: BigStock

ירושלים – במקום ה-25 ברשימת הערכים של גולשי ויקיפדיה. צילום: BigStock

במהלך 2019 נצפו יותר מ-580 מיליון דפים בוויקיפדיה העברית ונכתבו למעלה מ-21,900 ערכים חדשים.

סרטון שיצרה ויקיפדיה לסיכום השנה.

ויקיפדיה פרסמה גם את הרשימה הכלל עולמית של הערכים הנצפים (במהדורה האנגלית). למקום הראשון הגיע הערך של הסרט הנוקמים: סוף המשחק, עם קרוב ל-44 מיליון צפיות. מיד לאחר מכן הערך שעוסק במקרי מוות ב-2019 עם קצת יותר מ-29 מיליון. שלישי ברשימה מדורג הרוצח והאנס הסדרתי טד באנדי, שהשנה צוינו 30 שנים למותו, ואחריו פרדי מרקורי, בעקבות הסרט רפסודיה בוהמית, ואסון צ'רנוביל – גם במקרה הזה, בעקבות סדרת הטלוויזיה. הסרט המדובר הג'וקר הגיע רק למקום השביעי והשחקן הראשון, קיאנו ריבס, ממוקם במקום ה-10 ברשימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים