אהבתם את Pokémon Go? שני משחקי פוקימון חדשים מוצעים בפייסבוק

פוקימון טאוור באטל ופוקימון מדליון באטל מופיעים ב-Facebook Gaming לטלפון הנייד או למחשב הנייח ● המשחקים אינם משחקי מציאות מדומה כמו קודמם, שכבש את העולם בקיץ 2016 והוציא רבים לרחובות בחיפוש אחרי המפלצות הקטנות

שני כותרי הפוקימון החדשים שניתן לשחק בהם בפייסבוק. צילום: פייסבוק

חברת פוקימון הופכת את פייסבוק לזכיינית ומאפשרת לה להפיץ כעת שני משחקים חדשים: פוקימון טאוור באטל (Pokémon Tower Battle) ופוקימון מדליון באטל (Pokémon Medallion Battle) – ששניהם זמינים כעת ברוב חלקי העולם.

הסיבה המרכזית להתעניינות במשחקים החדשים היא משחק המציאות הרבודה Pokémon Go – אפליקציה שהפכה לפופולרית מיד עם השקתה. המשחק לניידים הפך בקיץ 2016 למגה-להיט, סחף מיליונים לשיטוטים ברחובות ובגנים בחיפוש אחרי פוקימונים ללכידה, ועורר היסטריה, אולם כעבור מספר חודשים איבד את המומנטום הדרמטי שלו.

במשחקים החדשים מדובר על אופרה אחרת לגמרי – שחקני הטאוור באטל, שפותח על ידי בומביי פליי, צריכים לערום פוקימונים כנגד פוקימונים אחרים, בכדי ליצור את המגדל הגבוה ביותר מהם. המשחק השני, הוא משחק קלפים דיגיטלי, על בסיס אסטרטגיית קרב, שפותח על ידי GCTurbo. במהלכו מאמנים אוספים, נלחמים ומפתחים פוקימונים בצורת מדליון, ויוצאים למסע עם חבריהם בכדי לזכות בתגי כושר ולהשלים את ה-Pokédex שלהם. שחקנים יכולים גם לגלות פוקימונים חדשים – שיוצגו מדי חודש – בכדי ליצור צוות טוב יותר.

"כששחקנים מגלים, תופסים ומגדלים פוקימונים נדירים, הם יכולים להתחרות בזמן אמת מול חברים, או בטבלת מובילים עולמית", עדכנה פייסבוק בהודעתה לעיתונות.

הלהיט הגדול של חברת פוקימון עד כה. Pokémon GO

הלהיט הגדול של חברת פוקימון עד כה. Pokémon GO

בגלל החשש ממפץ ציפיות, כיוון שלא מדובר במשחקי AR, פייסבוק מהירה והודיעה שבכל זאת מדובר במשחקים מאתגרים. על המשחק שבו עורמים פורימוים ואופיו אמרה החברה כי "זה אולי נראה בהתחלה כמו פזלים פשוטים, אבל הבחירות האסטרטגיות היכן ואיך השחקנים עורמים פוקימונים יקבעו את אדוני הטאוור באטל האמיתיים".

שני המשחקים זמינים דרך פורטל המשחקים של פייסבוק, ה-Facebook Gaming, כחלק מפלטפורמת Instant Games של החברה.

צ'ונקאזו אישיהארה, מנכ"ל חברת פוקימון, אמר בהצהרה כי השקת המשחקים הללו דרך פייסבוק תאפשר לאנשים בכל העולם לחוות פוקימון בצורה דיגיטלית, ומשמעות הדבר היא שיתאפשר לקהלים חדשים ליהנות ממשחקי פוקימון ברשת.

פייסבוק פתחה את ה-Instant Games שלה לכל המפתחים במרץ 2018, ואיפשרה להם לבנות ולייצר רווחים על בסיס הפלטפורמה. כיום יותר מ-700 מיליון אנשים משחקים, צופים בסרטוני משחק או משתתפים בקבוצות משחק בפייסבוק מדי חודש. אולם נראה שלענקית ממאנלו פארק יש שאיפות ליותר מכך (כמו תמיד). בשבוע שעבר החברה אישרה את הרכישה של פליי-גיגה, חברת משחקי וידיאו בענן מספרד, לפי הערכות, סכום הרכישה עומד על 78 מיליון דולר. ענקית הרשתות החברתיות לא סיפקה פרטים נוספים מלבד אישור הרכישה, אבל סיבת הקנייה האחרונה היא ככל הנראה רצונה של פייסבוק להתרחב לשוק המתפתח של משחקי הווידיאו בהזרמה דרך ענן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים