האזנה נעימה: יאנדקס השיקה בישראל את שירות המוזיקה שלה

השירות החדש יתחרה בספוטיפיי וביוטיוב - אמנם בלי חלק מהשירותים שהן מציעות, אבל עם מחיר זול הרבה יותר

23/12/2019 14:01
יאנדקס מיוזיק. מקור: אתר החברה

ספוטיפיי ויוטיוב כבר לא לבד: אתר החיפוש הרוסי יאנדקס השיק היום (ב') בישראל את שירות הזרמת המוזיקה שלו – יאנדקס מיוזיק. השירות מוצע בעברית, עם פיצ'רים ייחודיים ועם מחיר שובר שוק של 9.90 שקלים לחודש – נמוך משמעותית מהמתחרות. ספוטיפיי מציעה את השירות שלה תמורת 19.90 שקלים לחודש ויוטיוב – תמורת 23 שקלים.

עד כה ניתן היה להוריד את אפליקציית יאנדקס מיוזיק בישראל, אבל הממשק לא היה בעברית והוא כלל בעיקר כותרים בשפה הרוסית. לחברה יש שלושה מיליון מנויים בעולם והיא זמינה ב-12 מדינות, שישראל היא הראשונה שאינה חלק ממדינות הגוש הרוסי. הקטלוג של יאנדקס כולל 50 מיליון שירים ואין לחברה הערכה כרגע מהו היקף הכותרים בעברית.

יאנדקס מיוזיק נכנסת לישראל. צילום: פלי הנמר

יאנדקס מיוזיק נכנסת לישראל. צילום: פלי הנמר

ביאנדקס מיוזיק מתגאים בבינה מלאכותית מבוססת לימוד מכונה, שעוקבת אחר החיפושים, ההשמעות והאמנים באפליקציה, ומסוגלת להתאים את עצמה בצורה מהירה ביותר, לטענתם, לטעמו של המאזין.נה. לצורך הלוקליזציה הקימה החברה סניף בארץ, שעובד כבר שנה.

יאנדקס מיוזיק. צילום: פלי הנמר

יאנדקס מיוזיק. צילום: פלי הנמר

בין הפיצ'רים הבולטים שאינם נמצאים אצל המתחרים מככבים: ייבוא ספריות מוזיקה מאפליקציות אחרות; זיהוי שירים מובנה, בדומה לאפליקציית שאזאם – על ידי הקלטה ישירה למכשיר; חיפוש שיר באמצעות הקלדת מילותיו; טבלה מתעדכנת של רשימת השירים המושמעים ביותר בישראל; ודובדבן מסקרן במיוחד בשם "מקום מסתור" – אוסף של מוזיקה שאתם אוהבים ואולי שכחתם; ואם תרצו להכיר מוזיקה חדשה המבוססת על טעמכם, תוכלו לבחור ב-"דה ז'וו" ולהאזין לה.

אסטרטגיית התוכן של המוצר היא ניסיון לאחוז במקל משני קצותיו ולפנות מחד למסה הקריטית של השירים המושמעים בישראל ומאידך לקהל בעל טעם ספציפי. כך, למשל, משיקה האפליקציה פעילות התומכת בפסטיבל הג'אז שאמור להתקיים עוד מעט בישראל, וכבר כעת ניתן להאזין לתכנים שינוגנו באירוע. עוד מבטיחים ביאנדקס ליצור תכנים ייחודיים על ידי ציון ימי הולדת לאמנים ופלייליסטים מיוחדים.

לחובבי הפודקאסטים שביניכם צפויה אכזבה: בשלב זה, האפליקציה אינה תומכת בהם. כמו כן, היא לא מספקת נתוני האזנה לאמן עצמו. יש לציין שהמתחרות הגדולות, ספוטיפיי ויוטיוב פרימיום, מציעות כלים דומים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל גבריאלוב

    הרעיון של הטפ לאגד פיטצ'רים כמו שעזאם ושאר אפשרויות מעניין ואטרקטיבי

אירועים קרובים