ויה עולה על כביש 1: פותחת מרכז חדשנות טכנולוגית בירושלים

החברה תגייס עשרות מהנדסות ומהנדסים למרכז החדש, שצפוי להיפתח בתחילת השנה הקרובה ● הוא מתווסף למרכז המחקר והפיתוח של החברה בתל אביב

אורן שובל, מנהל מרכז הפיתוח של ויה. צילום: יורם רשף

ויה, שמפתחת מערכות הפעלה לפתרונות תחבורה חכמים (למשל שירות באבל בתל אביב, רמת גן וגבעתיים), הודיעה כי תפתח בחודש הבא מרכז חדשנות טכנולוגית בירושלים. החברה צפויה לגייס בשנה הקרובה כ-50 מהנדסות ומהנדסים עבור המרכז בבירה, שיובילו פרויקטים בולטים שהיא מבצעת בארץ ובעולם. המיקום החדש מתווסף למרכז המחקר והפיתוח של החברה בתל אביב, שבו מועסקים כיום כ-250 מהנדסות ומהנדסים.

השירות של ויה, שהושק בניו-יורק בספטמבר 2013, פועל בכ-90 מקומות בעולם, לרבות בערים מרכזיות כמו לונדון, טוקיו, וושינגטון, שיקגו, סידני, אמסטרדם, ברלין, לוס אנג'לס וכאמור, תל אביב. הטכנולוגיה שפיתחה החברה הפעילה עד היום יותר מ-60 מיליון נסיעות ברחבי העולם. בנוסף, ויה מפתחת מערכות הפעלה טכנולוגיות למגוון סוגים של תחבורה ציבורית עירונית, כמו מערכת Via For Schools, שבאמצעותה עתידה עיריית ניו-יורק לנהל את מערך הסעות התלמידים שלה, בהיקף של כ-10,000 אוטובוסים. יונדאי מתפעלת באמצעות המערכת של ויה מערך היסעים אוטונומי שיתופי בקליפורניה.

מערכות אלה פותחו במרכז הפיתוח התל אביבי של החברה, ומעתה יפותחו גם במרכז בירושלים. את המרכז הירושלמי ינהל יוני קולב, מייסד ומנכ"ל לשעבר של קוויקוד – בית תוכנה לפיתוח אפליקציות למכשירים ניידים. הוא בעל ניסיון רב בפיתוח וניהול בעולם הטכנולוגיה ומקדם את ההיי-טק בירושלים ובישראל בכלל, כמנטור ויועץ.

אורן שובל, מייסד שותף של ויה ומנהל מרכז הפיתוח של החברה,, אמר כי "ירושלים היא העיר שבה ויה החלה את דרכה ואנחנו מצפים להשקת המרכז החדש. ההתרחבות הזו חיונית ליכולת שלנו לקיים את קצב ההתרחבות המהיר שלנו בעולם, ולהמשך ההתפתחות שלנו בסוגי תחבורה נוספים".

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, ציין ש-"חיזוק תעשיית ההיי-טק בירושלים הוא אחד הנושאים החשובים בפיתוח העיר, ואני מאמין שהוא יוביל לצמיחה ישירה עבור התושבים. בירושלים יש כוח אדם מעולה, ויחד עם הרחבת שטחי התעסוקה בעיר ומתן מענקים לחברות שפועלות בה נוכל לייצר פה תעשיית היי-טק חזקה. אני בטוח שבחירתה של ויה לפתוח בעיר מרכז חדשנות טכנולוגי תביא את מהנדסי החברה הירושלמים לפתרונות תחבורתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים