גם פייסבוק רוצה מערכת הפעלה משלה

Facebook OS אמורה לפי הדיווחים לשמש את החברה להפעלת מוצרי החומרה שלה בהווה ובעתיד ולשחחר אותה מן התלות באנדרואיד

פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק, לפי דיווח באתר The Information, עובדת על פיתוח מערכת הפעלה משלה. הסיבה, הברורה למדי, היא הרצון של פייסבוק להפסיק להסתמך על אנדרואיד לצורך תפעול מוצרי החומרה שלה, הנוכחיים והעתידיים.

לפי הדיווח, אחד מהאנשים שעומדים בראש הפרויקט הוא מארק לוקובסקי, איש מיקרוסופט לשעבר, שהיה אחד מראשי הפיתוח של Windows NT, מערכת ההפעלה למחשבים עסקיים ולארגונים, ששוחררה לשוק לראשונה עוד במקביל ל-Windows 3.1.

המערכת, שמכונה בינתיים בשם הקוד המופשט Facebook OS, אמורה לשמש את החברה להפעלת מוצרים כמו משקפי המציאות המדומה של אוקולוס וכן מוצרי הבית החכם, שזהו תחום שאליו פייסבוק שואפת להיכנס בעוצמה ובנוכחות רבה יותר.

נכון לעכשיו, הגישה שנוקטת החברה היא, כמו במקרה של אפל ומוצריה, היא גישה של מעין גן סגור, שיש לה בו שליטה מלאה על החומרה שהיא מפתחת ומוכרת לצרכנים, כמו גם על המערכת שמפעילה אותה ועל האפליקציות שיהיו זמינות עבור כל מוצר.

מפייסבוק אין אישור רשמי, לפחות בינתיים, אבל פיקוס קירקפטריק, מנהל תחום המציאות המדומה והרבודה בחברה, אמר בראיון, כי יכול להיות שפייסבוק תפיק תועלת במצב שבו היא לא תצטרך להסתמך על אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים