התפוח של אפל שואף להגיע לחלל

לפי דיווח בבלומברג, המצטט מקורות המקורבים לאפל, החברה עובדת על פרויקט "סודי ביותר", של פיתוח טכנולוגיית לוויינים, שתאפשר, בין היתר, למכשירי הסלולר של אפל לתקשר זה עם זה בלי להשתמש ברשתות סלולר

הפסידה בעוד קרב זכויות יוצרים. אפל. צילום: BigStock

האם אפל עומדת להפתיע את העולם? לפי דיווח בבלומברג, המצטט מקורות המקורבים לאפל, החברה עובדת על פרויקט "סודי ביותר", של פיתוח טכנולוגיית לוויינים שתאפשר, בין היתר, למכשירי הסלולר של אפל לתקשר זה עם זה בלי להשתמש ברשתות סלולר.

לפי הדיווח, טים קוק, מנכ"ל אפל, מתייחס לפרויקט בעדיפות גבוהה, והצוות של הפרויקט כולל כתריסר מהנדסים מתעשיות כמו החלל והלוויינים.

בעוד שהתוצאה ארוכת הטווח עדיין לא ברורה, הטכנולוגיה תאפשר למכשירי אייפון לתקשר ישירות זה עם זה בלי להשתמש ברשתות סלולר, ותוכל גם לשפר שירותים מבוססי מיקום ותכונות נוספות של המכשירים.

לפי הידיעה, מי שמובילים את הפרויקט הם מייקל טרלה וג'ון פנוויק, מהנדסי חלל ולוויין, שעזבו את גוגל ב-2017 כדי להצטרף לאפל. הם מדווחים למנהל ההנדסה של מכשירי האייפון. עוד מציין הדיווח, כי החברה שכרה גם את מט אטוס, מהנדס סלולר ידוע, ומינתה כמנהלים את אשלי מור ויליאמס (מ-Aerospace Corp) ואת דניאל אליס נטפליקס).

לא ברור עדיין עד כמה תייתר הטכנולוגיה של אפל לחלוטין את הצורך ברשתות סלולר, אך מאז ומתמיד מוכרת הפילוסופיה שלה של חיפוש פתרון מקצה לקצה עבור כל מכשיר שהיא מייצרת. למשל, לפי דיווחים שונים אפל מפתחת שבב סיליקון שיחליף את מעבד ה-CPU של אינטל במחשבי Mac שלה, וגם מנסה לפתח מודמי סלולר מתוצרתה שיוטמעו במכשיריה בעתיד. הדיווח בבלומברג לא ציין האם אפל מתכננת לבנות ולפרוס לבד את רשת הלוויינים שלה, או לפעול מול שחקן אחר הפועל בתחום החלל.

ראוי לציין, כי טכנולוגיית הלוויינים נבחנה גם בעבר על ידי כמה חברות טכנולוגיה בניסיון לבנות רשתות מבוססות לוויינים, עד כה לא בהצלחה גדולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים