סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט – איש השנה של הפייננשל טיימס

נאדלה נבחר מאחר שהצליח להביא את מיקרוסופט מ-"מצב בכי רע" לחברה שמניבה לבעלי המניות שלה רווח של יותר מטריליון דולר, ועקב העובדה שהוא עשה זאת יחסית בשקט

סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון מיקרוסופט. צילום: קובי קנטור ז"ל

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, נבחר לאיש השנה של הפייננשל טיימס, שנחשב לעיתון הכלכלי החשוב בעולם. העיתון הלונדוני קובע מדי סוף שנה אזרחית את איש השנה שלו, והפעם הוא בחר, כאמור, בנאדלה.

הפייננשל טיימס קובע שיש לנאדלה מקום מיוחד בקרב ברוני הטכנולוגיה. "במהלך העשור האחרון, חברות ההיי-טק הגדולות היו במרכז הכלכלה המודרנית, אך לנאדלה מקום של כבוד, שכן מאז מינויו לפני כשש שנים הוא הניב לבעלי המניות של החברה רווח של יותר מטריליון דולר", כתבו העורכים.

"זאת ועוד", ציינו, "כשמונה כמנכ"ל השלישי בהיסטוריה של מיקרוסופט, מצבה היה בכי רע. הוא הצליח להגדיל את הרווחים שלה בתקופה שבה החברה, כמו גם הממסדים העסקי והפוליטי, לא רואים בעין יפה ניהול של תאגיד גדול, שמטרתו העיקרית היא עשיית רווח".

נאדלה מונה למנכ"ל מיקרוסופט ב-2014, והחליף את סטיב באלמר. במהלך כהונתו, הוא הרחיב את מיקרוסופט מחברה שמתמקדת בתוכנה ובחומרה לעולמות נוספים, בהם הענן והקוד הפתוח. עסקי Azure צמחו בשנים האחרונות, וכך גם פעילות פיתוח התוכנה, על צורותיה השונות, של הענקית מרדמונד.

המנכ"ל הנוכחי הצליח להעלות את מיקרוסופט בחזרה לראש הפירמידה הטכנולוגית-עסקית, ובניגוד למנכ"לים אחרים עשה זאת מבלי לעורר תשומת לב מיוחדת ומבלי ליצור התנגדויות בסביבה העסקית שבה היא פועלת. נאדלה מודע לסכנות שההצלחה מביאה אתה וטען שהוא הציב לעצמו פרמטרים שיבטיחו שהצמיחה של החברה תיטיב עם העולם, ומכאן שגם תגרום לשקט תעשייתי. ואכן, הפייננשל טיימס ציין שאחד הסממנים להצלחתה של מיקרוסופט תחת הנהגתו היא המקרים הבודדים שבהם היא הייתה בכותרות לשלילה.

בשנה שעברה בחר הפייננשל טיימס לאיש השנה בג'ורג' סורוס, שאינו מתחום הטכנולוגיה, אולם ב-2017 הוא ציין את סוזאן פלוור, שהחלה גל של תלונות על הטרדות מיניות באובר ובעמק הסיליקון בכלל, שהביא להתפטרותו של מנכ"ל החברה, טראוויס קלניק. ב-2016 נבחר דונלד טראמפ, שבסוף אותה השנה נבחר לנשיא ארצות הברית, וב-2015 – אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה. טים קוק, מנכ"ל אפל, צוין כאיש השנה ב-2014. בכירי היי-טק נוספים שהיו אנשי השנה של הפייננשל טיימס הם ג'ק מא ב-2013, סטיב ג'ובס ב-2010, סרגיי ברין ולארי פייג' חמש שנים לפני כן וביל גייטס ב-1994.

מגמה מעניינת היא שאם בעשורים הקודמים, העיתון הכלכלי נטה יותר לבחור באישים פוליטיים ומדיניים – מאנואר סאדאת ומיכאיל גורבצ'וב ועד למרגרט תאצ'ר וברק אובמה, בשנים האחרונות הוא נוטה יותר לבחור באנשי עסקים, רבים מהם מתעשיית ההיי-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים