"RPA זה כמו הסלולר – עוד כמה שנים לא נדע איך הסתדרנו בלעדיו"

כך אמרה רותם פוקס, מנהלת מכירות לשותפים ב-UiPath, ברב שיח לקראת כנס RPA 2020

רותם פוקס, מנהלת מכירות לשותפים ב-UiPath. צילום: יניב פאר

"טכנולוגיית ה-RPA (אופטימיזציה של תהליכים) היא כמו מהפכת הסלולר. בעוד כמה שנים לא נדע למה הסתדרנו בלעדיה", כך אמרה רותם פוקס, מנהלת מכירות לשותפים ב-UiPath, ברב שיח שהתקיים בבית אנשים ומחשבים לרגל כנס RPA 2020, שצפוי להיערך ב-8 בינואר במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

היא דיברה על הפתרון של החברה וציינה ש-"במקום שאדם יטפל בתהליכים הדורשים הבנה של התוכן, הוא יודע לתכנן את כל מחזור החיים של תהליך האוטומציה".

"ככלל", אמרה, "רובוטים מחקים את מה שבני אדם עושים, אבל בנוסף לכך, הם יתנו ערך מוסף בשל גילוי, כריית מידע ובינה מלאכותית. יש רובוטים שכבר יודעים ליצור תכניות עסקיות, ליישם אותן באופן אוטומטי ולהפיק תובנות".

דניאל פלד, סגן נשיא לייעוץ גלובלי בקריון. צילום: יניב פאר

דניאל פלד, סגן נשיא לייעוץ גלובלי בקריון. צילום: יניב פאר

דניאל פלד, סגן נשיא לייעוץ גלובלי בקריון, אמר כי "טכנולוגיית ה-RPA תנהל הרבה תהליכים בארגון, למשל את כל מקורות הבינה המלאכותית. אפשר יהיה לנהל באמצעותה את התהליכים הארגוניים שלא מונעים על ידי מתודולוגיה אחת או אפליקציה אחת".

"היתרון של ה-RPA הוא לא רק בחיסכון בעובדים, אלא גם במניעת והפחתת טעויות, העלאת השירותיות של העובדים, וגידול בשביעות הרצון שלהם, כי הם עוברים לעשות דברים אחרים – ומעניינים. אנחנו הולכים לעידן שבו, בגלל האוטומציה, יהיה צורך בפחות עובדים", ציין פלד.

אורן אטיה, מומחה ניהול בסיסי נתונים ביבמ. צילום: יניב פאר

אורן אטיה, מומחה ניהול בסיסי נתונים ביבמ. צילום: יניב פאר

"פרויקט RPA חייב להיות תוצר של החלטה אסטרטגית ולא טקטית", אמר אורן אטיה, מומחה לניהול בסיסי נתונים ביבמ. לדבריו, "ה-RPA חייב להיות מלווה בתהליכים – מהכנסת מסמכים למערכת ועד לניתוחם באמצעים כמו ווטסון. למשל, ניתוח של מייל שעוסק בגבייה וצריך להבין מה הוסכם בו. הטכנולוגיה בשלה ואפשר ללכת לשלב הבא – שילוב של בינה מלאכותית ולימוד מכונה של מסמכים כדי להגיע להבנה של תהליכים, תובנה לוגית ומנוע המלצות".

"אנחנו מציעים RPA כשירות תחת הכותרת קלאב היברידי", ציין אטיה. "אחרי הרכישה של רד-האט, יבמ מתמקדת בענן וכל הפתרונות שלה מיושמים בו. הגישה ביבמ היא להנגיש למשתמשים העסקיים את השירות ללא קוד, ואם הם טועים, לספק להם עזרה באמצעות בינה מלאכותית".

רשף רדין, חבר הוועדה המייעצת ב-HMS. צילום: יניב פאר

רשף רדין, חבר הוועדה המייעצת ב-HMS. צילום: יניב פאר

דובר נוסף ברב שיח היה רשף רדין, חבר הוועדה המייעצת ב-HMS, שאמר כי "ה-RPA הוא בראש ובראשונה פלטפורמה טכנולוגית וכמו כל פלטפורמה, יש את ההילה מסביבה, אלא שכדי שתקיים את ההבטחות שלה נצטרך לחכות להתפתחויות בשלושה ממדים: האחד הוא החדירה של הטכנולוגיה לארגונים – מגדולים כלפי מטה לקטנים ובינוניים. הממד השני הוא הכיסוי של ה-RPA, שיהיה לא רק בתפעול ובשירות, אלא גם בשאר המערכות בארגון. הממד השלישי הוא היכולת העצמאית של הרובוטים: ההסקה, ההבנה, השילוב של AI ולימוד מכונה".

הוא אמר ש-"יש כ-20 פרויקטים גדולים שמיישמים RPA, כולם במגזר הפיננסי".

דרור דן, מנכ"ל קורקטו. צילום: יניב פאר

דרור דן, מנכ"ל קורקטו. צילום: יניב פאר

דרור דן, מנכ"ל קורקטו, ציין ש-"אנחנו מייצגים פתרונות OCR (חילוץ וזיהוי תווים בתוך מסמכים ותמונות, וסריקת והמרת קבצים), שזה השלב הראשון בהרבה פיתוחים ארגוניים. כיום, התהליכים של הוצאת מידע מתוך מסמך רחוקים מלהיות אוטומטיים. אנחנו מגשרים על הפער ומציעים פתרון שמשלב אנשים עם אפליקציה, במטרה למנוע טעויות. המטרה שלנו היא להעביר לרובוט נתונים נכונים בוודאות גבוהה ולכן, אנחנו מציעים מוצרים שלא קשורים למנוע מסוים".

"למערכת יש את הניסיון הן של העולם הפיננסי והן של הקלדנים", ציין דן. "רק בשלב הראשון, של הזנות הנתונים, נחסכות חצי מהמשרות של ההקלדה. בהמשך, עם השיפור והשימוש בבינה מלאכותית, החיסכון יהיה רב יותר".

אבנר גייפמן, מוביל תחום ה-RPA בארנסט אנד יאנג. צילום: אריאל גייפמן

אבנר גייפמן, מוביל תחום ה-RPA בארנסט אנד יאנג. צילום: אריאל גייפמן

אבנר גייפמן, מוביל תחום ה-RPA בארנסט אנד יאנג, העיד על הנעשה בתחום בחברה: "אנחנו מתכננים להשתמש ברובוטים בתחום הביקורת. כבר כיום יש אצלנו צוותים שמשתמשים ברובוטים על מנת להוריד חלק מעבודת האדמיניסטרציה לתחום הביקורת, דוגמת הארכוב. במקום לבצע את כל פעולות הארכוב, המשתמש ישלח מייל לרובוט עם תמצית הפרטים וצירוף למסמך, והרובוט יעשה זאת ויחסוך לו בכך שעת עבודה".

דודי כרמי, מנהל תחום הייעוץ הטכנולוגי בארנסט אנד יאנג. צילום: יניב פאר

דודי כרמי, מנהל תחום הייעוץ הטכנולוגי בארנסט אנד יאנג. צילום: יניב פאר

דודי כרמי, מנהל תחום הייעוץ הטכנולוגי בארנסט אנד יאנג, אמר כי "מגזר שיצטרך לעשות שימוש מוגבר ב-RPA הוא זה הממשלתי, שכיום נעזר בעבודה ידנית במיקור- חוץ, מה שגורם לטעויות שמסבות הרבה נזק. העובדים הללו מקבלים שכר מינימום ולא נהנים מעבודתם. אני משוכנע שה-RPA יאפשר לשפר את השירות לאזרח. גם צה"ל חייב את זה, כי חסר בו כוח אדם לתחומים האדמיניסטרטיביים".

עידו רון, דירקטור ומוביל תחום הטרנספורמציה הדיגיטלית והבינה המלאכותית ב-KPMG. צילום: יניב פאר

עידו רון, דירקטור ומוביל תחום הטרנספורמציה הדיגיטלית והבינה המלאכותית ב-KPMG. צילום: יניב פאר

דובר נוסף היה עידו רון, דירקטור ומוביל תחום הטרנספורמציה הדיגיטלית והבינה המלאכותית ב-KPMG. גם הוא דיבר על המגזר הממשלתי ואמר כי "היא מתחילה להטמיע RPA, כמו גם ארגונים גדולים". הוא התייחס להתנגדות לכך מוועדי עובדים ואמר כי "אנחנו מסבירים להם מדוע ה-RPA לא יחליף את העובדים, אלא יפנה אותם למשימות יותר חשובות".

"לקראת 2025, המילה RPA תיעלם מהלקסיקון ונראה יותר התקנות של אוטומציה, דוגמת צ'טבוטים, OCR, טפסים דיגיטליים ואוטומציה של תהליכים מקצה לקצה", חזה רון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים