"השוק המקומי הוא שוק שאנחנו מאוד רציניים לגביו"

כך אומר ג'ייסון ריס, מנהל קבוצת פתרונות טכנולוגיים, בריטניה וישראל, אורקל, בראיון לאנשים ומחשבים, ומספר על החלטת החברה לפתוח דטה סנטר בישראל

"העובדה שהחלטנו לפתוח דטה סנטר של אורקל כאן בישראל מראה שהשוק המקומי הוא שוק שאנחנו מאוד רציניים לגביו ואנחנו מאוד פעילים בו, ואנו רואים את הפוטנציאל ביכולת לעזור ללקוחות שלנו וללקוחות שלהם במסע לענן", כך אמר ג'ייסון ריס, מנהל קבוצת פתרונות טכנולוגיים, בריטניה וישראל, אורקל, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים במהלך ביקור שערך בארץ לאחרונה.

פתיחת הדטה סנטר בישראל היא חלק ממהלך שבו החברה מתכוונת להרחיב במהלך 2020 את המשרעת של הדטה סנטרים שלה. היא תוסיף מעבר ל-16 האזורים הקיימים היום עוד 20 אזורים חדשים, אחד מהם גם בישראל, וזה יקרה בקצב שבו בכל 32 ימים יוקם מרכז חדש.

"עדיין אין תאריך מדויק, אבל זה יקרה במהלך 2020", אמר ריס. "זה גם ייעשה על ידי שימוש בחוות שרתים של ספק מקומי. "אנחנו לא בונים חוות שרתים בעצמנו, נשתמש בתשתיות של ספקי שירות מקומיים, אבל הענן ירוץ על תשתית ושרותים של ענן אורקל מהדור השני. אני עוד לא יודע איפה זה יהיה, או שאולי לא סיפרו לי, אבל זה הכיוון. מה שאנחנו לוקחים ברצינות זה את הביטחון הפיזי של הדטה סנטר, וכל דטה סנטר שאנחנו משתמשים בו ברחבי העולם מוכן היטב ועם יכולת להחזיק את עצמו גם במקרה אסון, ואין לי כמובן ספק שבישראל זה נעשה היטב".

בכל פעם שמדברים על מחשוב ענן, מדברים על מסע. מה זה בדיוק המסע הזה?
"מה שאנחנו מוצאים אצל הרבה לקוחות של אורקל הוא, שהם השקיעו הרבה מאוד זמן, יותר מעשור בהרבה מאוד מקרים, בתוכנה, בחומרה ובפתרונות של אורקל. מחשוב ענן עוזר ללקוחות בחדשנות ובמודרניזציה של ה-IT שלהם. האסטרטגיה של אורקל כולה סביב הדטה, אבל היא גם נועדה לעזור ללקוחות לשמור על ההשקעה שלהם ולהעביר אותה אל מודל תפעולי אחר, הענן, כדי לשמור על ההשקעה שלהם. וזה המסע".

האם יש דרך אחת לעשות זאת?
"מהניסיון שלי יש לקוחות שיבצעו מהלך של 'הרמה והעברה' – שבו הם יעבירו את כל בסיסי הנתונים שלהם אל הענן. מנגד, יש לנו לקוחות שרוצים 'לעבור ולהשתפר' – להוסיף עוד מערכות דיגיטליות ואולי עוד אנליטיקה. אבל יש גם לקוחות שרוצים משהו חדש לחלוטין, לא להעביר. האסטרטגיה של אורקל היא לסייע ללקוחות בכל הדרכים הללו ובו בזמן לאפשר ללקוחות להישאר גם בהתקנה מקומית, ויש לכך חלק גדול באסטרטגיה שלנו, מכיוון שלארי אליסון דיבר על 'עשור של קיום הדדי', ואנחנו יותר ויותר בטוחים שלקוחות מבינים שזה עניין של בחירה".

וזה יבוא לידי ביטוי גם כאן, עם הדטה סנטר בישראל?
"אחת הסיבות שאנחנו באים לישראל ופותחים כאן דטה סנטר היא לאפשר ללקוחות מקומיים את כל האפשרויות הללו, ובעיקר גישה לענן של אורקל, כשחלקן לא יכולות בגלל רגולציה כזו או אחרת לצאת מישראל עם המידע שלהן. אנחנו מאפשרים כעת גם לחברות ישראליות לעשות את זה לפי בחירה, עם על התמונה: לעשות דברים באופן מקומי, לעשות את זה בענן, ולעשות את זה באופן היברידי".

מה המשמעות בעיניכם, שהייתם החברה הגדולה הראשונה בתחום שמכריזה על פתיחת דטה סנטר בישראל?
"זה ענק. אני חושב שזה מראה עד כמה אורקל רצינית בנוגע לענן, אנחנו ספקי SaaS, אנחנו ספקי PaaS, אנחנו ספקי תשתית ויש לנו פתרון שלם. אנחנו יודעים שיש חברות ישראליות רבות המשתמשות בענן ציבורי במקומות אחרים בעולם, רבות מחברות ההזנק שלכם, לדוגמה, אבל מנקודת המבט הארגונית יש הרגשה – וחשתי את זה היטב במסע שלי כאן – שהם מבינים עד כמה אורקל מתייחסת ברצינות לשוק המקומי, וזו דרך יפה לומר שאנחנו רוצים להשקיע, ואנחנו חושבים שיש פה שוק ושזה מאוד יועיל לו".

סיפרת שאתם יכולים לפתוח דטה סנטר חדש כל 32 ימים. הכיצד?
"אחד הדברים שאנשים שוכחים הוא שאנחנו גם חברת חומרה. יש לנו עסקים מוצלחים מאוד סביב מה שאנחנו קוראים לו 'מערכות מהונדסות', שהן מערכות חומרה ותוכנה שרצות ביחד, כש-Exadata היא דוגמה שאני יודע שהיא מאוד פופולארית גם בישראל. מה שאנחנו יכולים לעשות כיצרנית חומרה הוא לבנות את האזורים הללו עם ספקים, כך שהיכולת שלנו לפרוס את החומרה שלנו, רשת מבוססת תוכנה, ואת התוכניות עבור Gen 2 במהירות כזאת גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים