נשים ומחשבים: ענת בנימין, אוטודסק ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ענת בנימין, מנהלת מוצר בחברת אוטודסק ישראל

שם ותפקיד: ענת בנימין, מנהלת מוצר בחברת אוטודסק ישראל.

ותק בתפקיד: 4.5 שנים.

תפקידים קודמים: תמיכה תפעולית בחברת סופר-דריבטיבס, מפתחת תוכנה בחברת נייס.

השכלה/ שירות צבאי: בצבא שיררתי בבסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב), יחידת ההדרכה של ממר"ם. בהמשך הייתי קצינת מחשוב בביסל"ש ולאחר מכן חזרתי לבסמ"ח כראש מגמה. אחרי השירות הצבאי עשיתי תואר במדעי המחשב.

משפחה: נשואה לדודו ואמא של גילי (2).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הגעתי לתחום הטכנולוגיה ממש במקרה ובזכות הצבא. ברגע האחרון השתנה לי השיבוץ והגעתי לקורס מחשבים. במהלך הקורס הבנתי שאני אוהבת את התחום ונהנית מהעולם הזה. סיימתי את הקורס בהצטיינות, נשארתי להדרכה ומשם הכל היסטוריה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בהרבה חברות היי-טק מספר הנשים נמוך משמעותית בהשוואה למספר הגברים. ככל שעולים בדרגות הניהול מספר זה הולך וקטן. בשנים האחרונות נעשים ניסיונות שונים לצמצום הפער הזה, הבאים לידי ביטוי בתוכניות לעידוד נערות להשתלב במגמות מדעים, בהגדלת כמות הנרשמות לתואר ראשון בתחום המדעים וכתוצאה מכך הגדלת כמות הנשים המגישות קורות חיים למשרות בתעשיית ההיי-טק.

במסגרת עבודתי בחברת אוטודסק לקחתי חלק בפרויקט "סודקות" (את תקרת הזכוכית), תוכנית המלווה נערות בגילאי החטיבה והתיכון, שיש להן פוטנציאל ללימודי מדעים ומחשבים. במסגרת הפרויקט ראיתי עד כמה חשובה החשיפה בגילאים הצעירים, וכמה השפעה יכולה להיות לחשיפה זו על עתידן של הנערות.

אל חוסר השוויון הכמותי מצטרף גם חוסר שוויון עם המעבר להורות. אני מאמינה שחברות צריכות לשאוף לתת זכויות דומות ככל האפשר עבור הורים, אשר יאפשרו לטפל בבית ובמשפחה בצורה שווה. דוגמה אחת היא לאפשר לאבות גמישות בשעות העבודה. דוגמה נוספת היא מודעות ורגישות לחופשת לידה. כיום יש יותר דגש על הנושא, וחברות מאפשרות לאבות לצאת לחופשת לידה של שבועיים, חודש ובמקומות מסוימים גם יותר, על חשבון החברה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני באופן אישי לא חוויתי אפליה על רקע היותי אישה, אבל כן שמעתי על חוויות של נשים אחרות שנשאלו שאלות לא מתאימות בראיונות עבודה – שאלות שקשורות בתוכניות להרחבת המשפחה, התמודדות עם שילוב בין העבודה לגידול הילדים וכדומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים