אילו הם עשרת הגאדג'טים של העשור?

טיים פרסם את רשימת עשרת הגאדג'טים, ובהם שלושה מכשירים של אפל ומכונית, אבל לא סתם אחת אלא כזו שנחתה, לדעת המגזין, בפלנטה שלנו עשור מוקדם מדי ● מנחשים במה מדובר?

מה צופן לנו העשור הבא של הגאדג'טים? אילוסטרציה: BigStock

העשור השלישי של המאה העשרים ואחת כבר דופק בדלת, ובטיים מגזין החליטו, לקראת הימים האחרונים של העשור השני, לבחור עשרה גאדג'טים שלדעת המגזין היו החשובים ביותר בעשור הנוכחי. בטיים בחרו שלא לדרג את הגאדג'טים לפי רמת חשיבותם בעיניהם, אלא סידרו את הרשימה לפי השנים שבהן כל אחד מהם הגיע לשוק.

ברשימה – כנראה שבאופן די צפוי בעבור מגזין שמתפרסם בארץ המכורה לחברה שמייצרת אותם – נמצאים שלושה מוצרים של אפל, שלדעת הכותבים השפיעו במידה רבה במיוחד, ובראשם ה-iPad שהוצג ב-2010 ולפי הטיים הוליד את הרעיון שניתן להשתמש בטאבלט עם מקלדת כמחשב אישי לכל דבר, וגם קבע את הטון של המחשוב האישי באמת לאורך העשור.

AirPods. צילום: יח"צ

AirPods. צילום: יח"צ

האפל השני ברשימה הן אוזניות ה-AirPods, שהפכו לאוזניות האלחוטיות הנמכרות ביותר והמוכרות ביותר עלי אדמות, וזאת למרות שעם השקתן ב-2016 הן זכו גם ללא מעט הקנטות ובדיחות בגלל המראה. אבל כמו כל דבר כמעט שעושה אפל, מהר מאוד התחילו להופיע בשוק תעתיקים מבחינת העיצוב, מה שרק הבטיח את מעמדן – גם בזכות האיכות.

הבחירה השלישית, ולא במפתיע, הייתה ב-Apple Watch, שהפך גם הוא בתחומו לפופולרי ביותר. הוא אולי התחיל ב-2015 כסוג של סמל סטטוס אופנתי, אבל בהמשך הצליחה אפל להפוך אותי לאחד ממוצרי הרפואה הדיגיטלית החזקים והחכמים ביותר שיש כיום, מהסוג שמדברים עליו יותר מפעם אחת גם בכנסים רפואיים בכירים. ההטמעה של יכולת האק"ג בגרסה האחרונה שלו יכולה והצילה כבר חיי אדם, והזניקה את המכירות שלו עוד יותר קדימה בשוק השעונים החכמים – עליו אפשר לומר שנכון להיום לא ממש ברור לאן הוא הולך.

ה-Model S של טסלה. צילום: BigStock

ה-Model S של טסלה. צילום: BigStock

בטיים בחרו בין השאר גם את ה-Model S של טסלה וגם הסבירו כי מי שחושב שמכונית חכמה היא לא גאדג'ט, זה סימן שהוא לא נהג בטסלה, וגם לא ראה כיצד היא נוסעת אליו כשהוא קורא לה. לטענת המגזין מדובר ברכב ששינה את תעשיית הרכב והניע אותה קדימה אל עבר העתיד החכם והאוטונומי, גם בגלל שמדי פעם צריך לשדרג את הרכב מבחינת תוכנה. הטיים אף טוען שמדובר ברכב מ-2022, שפשוט הושק עשור מוקדם מדי.

בשנה בה הושקה הטסלה המוזכרת לעיל הושק גם המחשב הזעיר רספרי פיי, שמאז כבר נמכרו 25 מיליון יחידות שלו. הוא אולי תוכנן בהתחלה לסייע בלימודי תכנות, אבל מהר מאוד הפך לכלי פיתוח מתקדם שגם נמצא בקרבם של פתרונות לא מעטים, כולל שרתי ענן מחד ורמקולים חכמים מאידך.

רחפן Inspire של DJI. צילום: יח"צ

רחפן Inspire של DJI. צילום: יח"צ

עוד ברשימה הרחפן של DJI מ-2013, שנחשב לפופולרי ביותר בשוק האזרחי, הרמקול החכם Echo של אמזון מ-2014, קונסולת המשחקים הניידת Swith של נינטנדו, וכן בקר המשחקים Xbox Adaptive Controller, שהושק ב-2018 ונועד לאפשר גם לאנשים עם מוגבלויות פיזיות לשחק במשחקי וידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים