בגלל באג: לאחר שיצא – גוגל השהתה את עדכון כרום לאנדרואיד

הענקית ממאונטיין וויו שחררה את גרסה 79 של הדפדפן כרום לפני מספר ימים, אבל אחרי שכחצי מהמשתמשים כבר שידרגו, החברה הודיעה אתמול (א') על השהיית המשך העדכון למהדורה המיועדת למכשירי האנדרואיד, עד להודעה חדשה

חדש בכרום: זיהוי משתמש באמצעות Passkey.

גוגל שחררה את גרסה 79 של הדפדפן שלה כרום לפני מספר ימים, אבל אתמול (א') בערב החברה הודיעה שהיא משהה את המשך העדכון של המהדורה המיועדת למכשירי האנדרואיד עד להודעה חדשה.

הסיבה, הסבירו בגוגל, היא דיווחים על באג שגורם לכך שאפליקציות רשת מסוימות סובלות מאובדן נתונים שנשמרו בעקבות הרצה של כרום. מדובר באפליקציות שפותחו באמצעות שימוש ב-WebView, ערכת הפקודות שגוגל מציעה כדי להציג תכני רשת באפליקציות.

הבעיה היא שמזה זמן מה כרום כבר משמש במקרים רבים כ-WebView. באפליקציות רבות הוא מהווה את המנוע שמאפשר להציג את התכנים באפליקציה, כשיש ערכות פיתוח פופולריות למדי כמו Apache Cordova, שלמעשה תלויות ב-WebView לחלוטין בכדי לפעול בסביבת האנדרואיד.

הבעיה נולדה לאחר שגוגל ביצעה שינוי בכרום 79 לגבי המיקום בו נשמרים נתונים מהגלישה, כולל נתונים מ-LocalStorage ו-WebSQL, שהן שתי שיטות פופולריות באפליקציות רשת. בגלל השינוי, למרות שהמידע לא נמחק, הוא גם מצד שני לא נגיש לחלוטין, ומבחינת המשתמש גם אבד.

ההשהיה הגיעה אחרי שכ-50% מהמשתמשים כבר שידרגו, לפי גוגל, לכרום 79. "אנחנו בודקים כרגע את האסטרטגיה הנכונה לפתירת הבעיה הזו, והיא תהיה או להמשיך את ההמרה, ולהעביר את הקבצים שהלכו לאיבוד למיקום החדש שלהם, או להפוך חזרה את התהליך על ידי העברת הקבצים שעברו המרה למיקומים הישנים שלהם", נמסר מטעם החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים