Street View של גוגל – 93 מיליון קמ"ר של כדור הארץ בתמונות

גוגל פרסמה בבלוג רשמי שלה מספרים על הפרויקט האדיר שלה של מיפוי כדור הארץ: 16 מיליון קילומטרים של צילומי רחובות ב-Street View ומיפוי של 98% מהאזורים המאוכלסים על כדור הארץ

חלפו להן כבר 12 שנים מאז שהחלו המכוניות של גוגל עם ציוד הצילום שעל גגן לצלם ולמפות את העולם – מן הערים הגדולות ביותר ועד הכפרים הנידחים ביותר וכל מה שביניהם. בסוף השבוע הרימה גוגל את המסך מעל פרויקט המיפוי האדיר שלה, וחשפה מספרים מדהימים לא פחות: יותר מ-16 מיליון קילומטרים של צילומי רחובות לאפליקציית Street View, שהם שווי ערך ל-400 הקפות של כדור הארץ.

פלטפורמת Street View מאפשרת כעת לצפות ביותר מ-93 ק"מ רבועים של תמונות לוויין באיכות גבוהה, ולדברי גוגל, מדובר ב-98% מהאזורים המאוכלסים על כדור הארץ. למרות זאת, המיפוי "המיפוי הוא משימה שלא נגמרת", כתב תומאס אסקובר, מנהל מוצר בכיר בגוגל, בבלוג הרשמי של החברה.

אסקובר מספר בבלוג כיצד גוגל אוספת את הצילומים: באמצעות מכוניות, קרני לייזר, סירות ואפילו עדרי צאן וגמלים,  שמותקנים עליהם מכשירים הלוכדים תמונות באיכות גבוהה גם במקומות שקשה להגיע אליהם על כדור הארץ. המצלמות של גוגל נבנו כדי להתמודד עם טמפרטורות קיצוניות ביותר, וגוגל אף משתמשת בחיישני LIDAR שעושים שימוש בקרני לייזר כדי למדוד מרחקים בצורה מדויקת. "ב-2019 בלבד", כתב אסקובר, "התמונות שהגיעו מקהילת Google Maps סייעו לנו לקבוע כתובות לכמעט שבעה מיליון בניינים במקומות שלא מופו בעבר, כמו ארמניה, לבנון, מיינמאר, טונגה, זנזיבר וזימבבואה".

"הרעיון של Street View החל כפרויקט צדי לפני יותר מ-12 שנים, כחלק מן היעד שלנו למפות את כל העולם", הוא כתב. "מאז, Street View בשילוב עם צילום אווירי ולווייני הפך לבסיס של התהליך הכולל של יצירת המפות שלנו, והסיבה לכך שאנו יכולים לבנות מוצרים שימושיים שאנשים משתמשים בהם מדי יום ביומו".

"המיפוי הוא משימה שלא נגמרת", חותם אסקובר את הבלוג שלו, "ואנו עובדים בקביעות כדי לבנות כלים חדשים וטכניקות כדי לאסוף תמונות בצורה מהירה יותר, מדויקת יותר ובטוחה יותר לכולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים