פליט מדרום-סודן פיתח משחק מחשב שהאתגר בו להביא שלום לעולם

שם המשחק "סאלאם" והמפתח הצעיר שלו, לואל מאיין בן ה-25, כבר עבר בחייו הקצרים דבר או שניים ● הוא למד מהי הישרדות על בשרו, כשמשפחתו נמלטה מדרום-סודן בגלל המלחמה וכשגדל במחנה פליטים בצפון-אוגנדה ● כעת ברצונו להפיץ שלום בדרך מיוחדת

ילדים במחנה פליטים באפריקה. צילום אילוסטרציה: BigStock

משחק וידיאו בשם "סאלאם" (שלום) עושה כותרות בעולם בימים אלו. הסיבה אינה בהכרח המשחק עצמו, אלא היזם שפיתח אותו והאתגרים שבהם עמד לצורך הגשמת החזון שלו.

Salaam, שהחל להימכר רשמית ביום ה' האחרון, פותח בסביבה ייחודית – במחנה פליטים בצפון-אוגנדה – והמפתח שלו, לואל מאיין בן ה-25, הוא פליט שהגיע למקום לאחר שברח מהמלחמה הנוראה שמתחולל בדרום-סודן בה נולד.

מאיין, המתגורר כעת בוושינגטון בארצות הברית, נמלט מארצו כשהיה רק ילד בן 12 בלבד. הוא ברח יחד עם אמו לאוגנדה, והשניים מצאו מקלט במחנה הפליטים, בתנאי מחיה קשים במיוחד. למשל – במקום לא היה חשמל כלל. גם הרעיון של בית ספר היה מופרך בעבור מאיין, שבעיקר עסק במאמץ להתקיים ולשרוד את היומיום הקשה במחנה. כל ילדותו עברה עליו במחנה פליטים.

"אנחנו יכולים לעשות כל מה שאנחנו רוצים לעשות"

אלא שבשלב מסוים השתנה משהו – מאיין ראה לראשונה מחשב במשרדים של פקידים מקומיים והרגיש, לפי דבריו, שהוא "רוצה להשתמש במכשיר הזה ביום מן הימים".

למזלו אימו החליטה להגשים את חלומו והצליחה, למרות העוני הקשה, לחסוך 300 דולר ולרכוש בעבורו מחשב נייד משומש. וכך הפליט צעיר החל להשתמש במכשור החדשני (יחסית) – הוא נהג ללכת שלוש שעות ברגל בכדי לטעון את המחשב הנייד במקום שבו כן היה חשמל, ואז לימד את עצמו לקודד.

מאיין סיפר ל-CBS News כי "ההזדמנות להיות בחיים" הייתה המוטיבציה שלו, ואמר שבמהלך התקופה הזו הבין ש"אנחנו יכולים לעשות כל מה שאנחנו רוצים לעשות". ואכן, בסופו של דבר הצליח לפתח משחק וידיאו די ייחודי וסיפר לתקשורת כי "ההתמקדות העיקרית שלי כשהכנתי את המשחק הזה הייתה רק לעזור לילדים במחנה להיות יחד".

ואכן, משחק הווידיאו מתרחש במחנה פליטים, והדמות הראשית בו היא אימו של מאיין, אותה רצה לכבד. במהלך המשחק המשתמש נדרש להתמודד עם נסיבות קשות, כשעליו לחמוק מאלימות, והמטרה שלו היא להביא שלום וליצור סביבה שלווה וטובה לכל התושבים.

בזכות היזמות והנחישות כיום מאיין הוא מנכ"ל החברה המכונה משחקי ג'ונוב, אשר לה דף טוויטר פעיל, וכבר בהחלט יכול לכנות את עצמו 'פליט לשעבר'. באחרונה הוא התארח באירוע The Game Awards 2019, שם חלק עם הקהל את סיפורו המרשים.

אם יש מישהו שהצלחת הפיתוח שלו עתידה להיות משמחת במיוחד – הרי הוא האיש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים